Να σηματοδοτήσει την επιτυχή ολοκλήρωση του εταιρικού μετασχηματισμού και την έναρξη του νέου κύκλου επιχειρεί η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας με το rebranding το οποίο έχει ήδη αρχίσει να ξεδιπλώνεται -με ένταση- τόσο online όσο και στο φυσικό δίκτυο της τράπεζας.
Έχοντας ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος της αναδιάρθρωσης, αφού πέρασε επιτυχώς το crash test του placement και καθώς ετοιμάζεται να διανείμει μέρισμα -25% των κερδών- για πρώτη φορά μετά από 10 και πλέον χρόνια, η Εθνική Τράπεζα ξεδιπλώνει και το νέο της εταιρικό brand εμπεδώνοντας έτσι τις αλλαγές που επιτεύχθηκαν και τη νέα κουλτούρα που θα αποτελέσει οδηγό για τα επόμενα χρόνια.
Σε παρουσίαση για το rebranding, η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας σκιαγράφησε το νέο προφίλ της τράπεζας μέσα από τις αλλαγές που υλοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, ενώ δόθηκε και μια γεύση από τους στόχους του business plan για την προσεχή τριετία.
Τόσο ο CEO Παύλος Μυλωνάς όσο και ο πρόεδρος Γκίκας Χαρδούβελης αναφέρθηκαν στην δομική και εν τω βάθει αλλαγή της Εθνικής Τράπεζας, αναδεικνύοντας την ενίσχυση της προσαρμοστικότητας και τις αλλαγές στον πυρήνα της νοοτροπίας και των συστημάτων που επιτρέπουν πλέον την επιδίωξη πλύ πιο φιλόδοξων και διαφοροποιημένων στόχων.
Το κεφάλαιο που κλείνει
Ψηφιοποιήσαμε το core banking, την καρδιά της τράπεζας και «ήταν σαν εγχείρηση ανοικτής καρδιάς, όσο τρέχεις μαραθώνιο». Η Εθνική θα είναι σε 2 χρόνια από τις μοναδικές ευρωπαϊκές τράπεζες με πλήρως ψηφιοποιημένο core banking, είπε μεταξύ άλλων ο CEO της τράπεζας Παύλος Μυλωνάς.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του επισήμανε ότι: «Το rebranding το έχουμε πετύχει στο ακέραιο. Πρώτα έπρεπε να αλλάξουμε εμείς και εννοώ η κουλτούρα της τράπεζας και μετά να το παρουσιάσουμε».
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη μείωση των κόκκινων δανείων από 22,5 δισ. το 2018 στο 1 δισ. ευρώ σήμερα. Η μείωση αυτή έχει περιορίσει το κόστος ρίσκου για την τράπεζα σε επίπεδα πέριξ ή και χαμηλότερα των 60 μονάδων βάσης, που συνεπάγεται τη βελτίωση των κεφαλαιακών δεικτών και ενίσχυση της ρευστότητας.
Αιχμή η τεχνολογία
Πρόσθεσε ότι η τράπεζα έχει επενδύσει σημαντικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια στην τεχνολογία. «Η τράπεζα που επενδύει στην τεχνολογία θα επιβιώσει στο αύριο», τόνισε. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι η ΕΤΕ έχει επενδύσει τα τελευταία 4 χρόνια 700 εκατ. ευρώ στον μετασχηματισμό της, εκ των οποίων τα 400 εκατ. ευρώ αφορούν αμιγώς επενδύσεις στην τεχνολογία. «Ψηφιακά είμαστε πρώτοι στην Ελλάδα και στο top 10 σε πανευρωπαϊκό επίπεδο», ανέφερε ο CEO.
Το στοίχημα της ικανοποίησης των πελατών
Ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας αναφέρθηκε στην πρόοδο και την αποτελεσματική λειτουργία του corporate και του retail. «Η ομάδα της εταιρικής τραπεζικής είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική. Μας βγάζουν το καπέλο οι πελάτες», ανέφερε. «Είχαμε ζήτημα στον χρόνο λήψης των αποφάσεων, ήμασταν αργοί, τώρα είμαστε ακόμη καλύτεροι και ταχύτεροι», είπε.
Στο retail ανέφερε ότι η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική. «Είμαστε σε αυτό το κομμάτι μια άλλη τράπεζα, χωρίς ουρές και χωρίς χαρτούρα», ανέφερε. Το 97% των συναλλαγών γίνεται μέσα από άλλα δίκτυα και όχι από τα καταστήματα.
Το ESG και η επόμενη μέρα
Ο Παύλος Μυλωνάς όμως αναφέρθηκε και στην επόμενη μέρα, εστιάζοντας στην δέσμευση για την ενεργειακή μετάβαση, όπου επισήμανε ότι η Εθνική στο μέτωπο του ESG έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των ρύπων μέχρι το 2030.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η ΕΚΤ έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία του περιβαλλοντικού stress testing, ενώ όπως έχει δηλώσει και ο Γιάννης Στουρνάρας την προσεχή τριετία θα υπάρξει ρύθμιση και για την απεικόνιση του κόστους αυτού στα κεφάλαια.
Ενώ στο κομμάτι της επικοινωνίας με τους πελάτες, ο CEO της Εθνικής Τράπεζας (επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα) δήλωσε ότι η τράπεζα θα είναι εκεί για να τους συμβουλεύει πώς θα χειριστούν τα οικονομικά τους.
Τέλος η επικεφαλής Μάρκετινγκ του ομίλου της Εθνικής Χαρά Νταλέκου, παρουσιάζοντας το rebranding σημείωσε μεταξύ των άλλων πως: η Εθνική του Σήμερα έχει επίκεντρο τον πελάτη, και αποτελεί έναν ηγέτη που νοιάζεται για τα μεγάλα κοινωνικά αιτήματα και που λειτουργεί υπεύθυνα απέναντι στο περιβάλλον