Σε τροχιά κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων βρίσκονται οι αγρότες σε Ελλάδα και Ευρώπη, ανεβάζοντας το πολιτικό ρίσκο και δημιουργώντας κινδύνους καθώς ενδεχόμενες παραχωρήσεις θα έχουν αντίκτυπο στον προϋπολογισμό και είναι πιθανό να οδηγήσουν σε περιστολή άλλων, ακόμη και αναπτυξιακών δαπανών.
Ο αγροτικός κόσμος έχει ξεσηκωθεί ζητώντας λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος όπως το ζήτημα του κόστους παραγωγής, οι καταστροφές από τις πλημμύρες και οι καθυστερήσεις στις αποζημιώσεις
Στην Ελλάδα ήδη αγρότες με τρακτέρ αποκλείουν περιφερειακούς δρόμους και συμβολικά τμήματα της Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης, ενώ διοργάνωσαν και συλλαλητήριο στην κεντρική πλατεία της Λάρισας.
Η ελληνική κυβέρνηση επιχειρεί να παίξει “κατενάτσιο” με στόχο να αντιδράσεις εφόσον ολοκληρωθεί ο κύκλος κλιμάκωσης. Ωστόσο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται σύντομα να βρεθεί σε ναρκοπέδιο, από τις κινητοποίησης των αγροτών, στην Παιδεία, την Υγεία και από την κοιωνική δυσφορία στην ακρίβεια.
Στη Γαλλία, οι αγρότες μετακινούν τα τρακτέρ τους προς το Παρίσι. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις σκoπεύουν να αποκλείσουν τη γαλλική πρωτεύουσα τη Δευτέρα, αποτρέποντας οποιαδήποτε προμήθεια τροφίμων στη μεγαλούπολη. Θα επιχειρήσουν να αποκλείσουν την Rungis, την αγορά φρέσκων προϊόντων στα περίχωρα του Παρισιού μια από τις μεγαλύτερες του είδους της στον κόσμο.
Οι Γάλλοι αγρότες διαμαρτύρονται για έλλειψη κερδών, σκληρές κυβερνητικές οικολογικές πολιτικές και ξένο ανταγωνισμό. Το Παρίσι φαίνεται αποφασισμένο να αντιμετωπίσει την κατάσταση δυναμικά.
«Δεν μπαίνουν τρακτέρ στο Παρίσι ή στις μεγάλες επαρχιακές πόλεις. Όσον αφορά το Ile de France, η αγορά Rungis μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί, καθώς και τα μεγάλα αεροδρόμια του Παρισιού Roissy και Orly, καθώς και τα επαρχιακά αεροδρόμια. Αυτή η αμυντική θέση απαιτεί τη χρήση πολύ σημαντικών πόρων. 15.000 αστυνομικοί και χωροφύλακες κινητοποιούνται για να το εγγυηθούν», δήλωσε ο Ζεράλντ Νταρμανέν, υπουργός Εσωτερικών της Γαλλίας.
Στην Αλεσάντρια στη βορειοδυτική Ιταλία, οι αγρότες διαμαρτυρήθηκαν για την αύξηση της τιμής του ντίζελ, το τεράστιο χάσμα μεταξύ της τιμής που πληρώνουν για τα προϊόντα τους και της τιμής στην οποία φτάνουν στην αγορά.