Ένα ακόμη μεγάλο έργο, μετά την Αττική Οδό, κατάφερε να πάρει ο Γιώργος Περιστέρης, καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, όπως αναφέρουν διασταυρωμένες πληροφορίες.
Προτιμητέος επενδυτής για τη σύμβαση παραχώρησης του μεσαίου τμήματος του ΒΟΑΚ αναδεικνύεται, σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα, ο οποίος κατεβαίνει αυτόνομα στον σχετικό διαγωνισμό. Επιλαχών προτιμητέος επενδυτής είναι, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το σχήμα Ακτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και ακολουθεί με χαμηλότερη προσφορά η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑVAX.
Στον διαγωνισμό για τον ΒΟΑΚ συμμετείχαν η κοινοπραξία Ακτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και AVAX – Egis Meridiam.
Ακολούθως αναμένεται η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου. Στη συνέχεια θα οριστεί οριστικός ανάδοχος, ενώ παράλληλα τρέχει η διαδικασία για τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Στο τελευταίο στάδιο υπογράφεται η σύμβαση, η οποία θα πρέπει να κυρωθεί και από τη Βουλή.
H περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε (5) έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.
Το έργο
Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.
Σημειώνεται ότι ήδη στον σπονδυλωτό σχεδιασμό για τη δημιουργία του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης έχει συμβασιοποιηθεί το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευαστεί ως ΣΔΙΤ από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ Παραχωρήσεις – Ιntrakat.
Επιπλέον έχει συμβασιοποιηθεί το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, 14,5 χλμ., προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο (με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και τον κρατικό προϋπολογισμό) με ανάδοχο την Άκτωρ.
Πρέπει να σημειωθεί ότι για να καταστεί βιώσιμη η παραχώρηση του ΒΟΑΚ το Δημόσιο χρηματοδοτεί με (800 εκατ. ευρώ το έργο και επιδοτεί τον Παραχωρησιούχο με «σκιώδες» κόμιστρο διέλευσης. Η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.