Σε υψηλό 17 μηνών εκτινάχθηκαν οι τιμές των ναύλων για containerships λόγω της κλιμακούμενης και παρατεινόμενης έντασης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Ο δείκτης αναφοράς Shanghai Containerized Freight Index εκτινάχθηκε στις 2.239 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο του 2022, καθώς περισσότερα από 2.300 πλοία αναδρομολόγηθηκαν για να αποφύγουν πιθανές επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η περιοχή, απ’ όπου διέρχεται πάνω από το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου, έχει γίνει μάρτυρας αυξημένων εντάσεων καθώς οι δυνάμεις των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου εξαπέλυσαν επιδρομές εναντίον στόχων των Χούτι. Αυτές οι στρατιωτικές ενέργειες στοχεύουν να εμποδίσουν την ομάδα να επιτεθεί σε εμπορικά σκάφη στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι Χούτι ισχυρίζονται ότι οι επιθέσεις τους υποστηρίζουν τη Χαμάς στη σύγκρουσή της με το Ισραήλ, προκαλώντας διακοπές στις θαλάσσιες διαδρομές και ωθώντας τα πλοία να κάνουν μεγαλύτερες διαδρομές γύρω από τη νότια Αφρική.
Η αναδρομολόγηση των πλοίων συνεπάγεται επιπλέον 10 ημέρες και 1 εκατομμύριο δολάρια σε κόστος καυσίμων για one-way ταξίδια μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, εγείροντας ανησυχίες για πιθανές διαταραχές του παγκόσμιου εμπορίου και τον πληθωρισμό.
Βέβαια, πρέπει να σημειωθεί ότι πριν τις εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα ο κλάδος των θαλάσσιων μεταφορών και ιδιαίτερα τα containerships αντιμετώπιζαν κρίση. Βασικά αίτια της κρίσης αυτής ήταν η ραγδαία βουτιά των ναύλων, εξαιτίας του συγχρονισμού της συντονισμένης παγκόσμιας επιβράδυνσης και της αύξησης των μεταφορικής ικανότητας των εταιριών, εξαιτίας της ναυπήγησης νέων πλοίων.