Την Παρασκευή 5 Ιανουαρίου, η ασφάλεια της εξόδου κινδύνου ενός Boeing 737 Max 9 που εκμεταλλεύεται η Alaska Airlines, κόπηκε λίγο μετά την απογείωση τα 16.000 πόδια ύψος.
Το αεροσκάφος υποτίθεται ότι θα πετούσε από το Πόρτλαντ του Όρεγκον προς το αεροδρόμιο του Οντάριο, στα περίχωρα του Λος Άντζελες. Ευτυχώς, Δεν υπήρξαν θύματα και το αεροπλάνο έκανε επιτυχή αναγκαστική προσγείωση.
Λίγες μέρες αργότερα, η Alaska Airlines και η United Airlines, η τελευταία εκ των οποίων διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο στόλο αεροσκαφών στον κόσμο, ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν χαλαρά μπουλόνια σε πολλά από τα αεροπλάνα τους του ίδιου μοντέλου.
Αυτά τα ζητήματα προστίθενται σε έναν αυξανόμενο κατάλογο επιζήμιων συμβάντων και ζητημάτων για τον Αμερικανό κατασκευαστή. Ιδιαίτερης σημασίας, ατυχήματα τον Οκτώβριο του 2018 στην Ινδονησία και τον Μάρτιο του 2019 στην Αιθιοπία, που προκλήθηκαν από ένα ελαττωματικό σύστημα σταθεροποίησης κατά την πτήση, είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο σχεδόν 350 ατόμων. Τα δύο εν λόγω αεροσκάφη ήταν Boeing 737 Max, αν και επρόκειτο για την παραλλαγή Max 8.
Όπως δείχνει το infograph, εκτός από την Alaska και τη United Airlines, 7 ακόμη αεροπορικές εταιρίες είναι επί του παρόντος γνωστό ότι χρησιμοποιούν το 737 Max 9, με περισσότερα από 200 αεροσκάφη σε υπηρεσία από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα με τον ιστότοπο ειδήσεων της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, Skift.
Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) εξέδωσε μια «Οδηγία έκτακτης αξιοπλοΐας» για όλους τους ιδιοκτήτες και χειριστές αεροσκαφών 737 Max 9 στις 6 Ιανουαρίου. Σε απάντηση, η Boeing δήλωσε σε δελτίο τύπου: «Η ασφάλεια είναι η πρώτη μας προτεραιότητα και λυπούμαστε βαθύτατα για τον αντίκτυπο αυτό το γεγονός είχε τους πελάτες μας και τους επιβάτες τους.
Συμφωνούμε και υποστηρίζουμε πλήρως την απόφαση της FAA να απαιτήσει άμεσες επιθεωρήσεις αεροπλάνων 737-9 με την ίδια διαμόρφωση με το επηρεαζόμενο αεροπλάνο».
You will find more infographics at Statista