Η AUTOHELLAS ανακοίνωσε χθες την πρόθεσή της, λαμβανομένων υπόψη και των συνθηκών της αγοράς, να προχωρήσει σε έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου, έως 200 εκατ. ευρώ και με ελάχιστο ποσό έκδοσης το ποσό των 150 εκατ. ευρώ, με διάρκεια 5 έτη, μέσω δημόσιας προσφοράς στο επενδυτικό κοινό στην Ελλάδα.
Ο στόχος του ομολογιακού δανείου
O όμιλος μετά την ραγδαία εκτίναξη των μεγεθών του την τελευταία 2ετία πλέον κινείται σε φάση απομόχλευσης και ταυτόχρονης στήριξης των νέων επενδύσεων με στόχο να γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία leasing και πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ν.Α Ευρώπη.
Πρωτοφανής άνοδος μεγεθών για 3 λόγους
Οι λόγοι για την εκτίναξη των τζίρων ήταν τρεις.
- Η ανάπτυξη του leasing και ανάμεσα στους ιδιώτες και ελεύθερους επαγγελματίες. O θεσμός που
- βασίζονταν μόνο σε στελέχη εταιρειών, ‘άνοιξε’ στο ευρύτερο κοινό και πλέον σχεδόν όλοι μπορούν να αγοράσουν με ενοικίαση αυτοκίνητο. Και μάλιστα οι αγορές εστιάστηκαν κυρίως για τις προσωπικές- οικογενειακές ανάγκες και όχι για τις αμιγώς επαγγελματικές που ήταν πριν.
- Η ανάπτυξη δραστηριοτήτων στο χώρο των υπηρεσιών και των μεταφορών αυξήθηκε σημαντικά από το 2021 και μετά με αποτέλεσμα να αυξηθεί και η αγορά αυτοκινήτων με leasing για τις βασικές ανάγκες.
- Η άνοδος του τουρισμού και η σχέση με την ΒΕΛΜΑΡ . Ο όμιλος της Autohellas, είναι άμεσα
συνδεδεμένος και με την Aegean αφού έχουν τους ίδιους βασικούς μετόχους. Επίσης η ΒΕΛΜΑΡ ανήκει στους ίδιους βασικούς μετόχους. Έτσι δημιουργήθηκε ένα εξαιρετικό ‘τρίγωνο’ συνεργειών που έφερε τεράστιες υπεραξίες στην Autohellas. Η άνοδος των μεγεθών μπορεί να ισχυροποιηθεί περισσότερο μέσα από την ενοποίηση των ισολογισμών της πορτογαλικής θυγατρικής.
Τα μεγέθη του 9μηνου
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση 34,1% και ανήλθε σε 762,5 εκατ. ευρώ έναντι 568,6 εκατ. ευρώ το 2022 με κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 214,2 εκατ. Ευρώ αυξημένα κατά 20,2%.
Τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) διαμορφώθηκαν σε 116,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε 74,7 εκατ. ευρώ έναντι €71,5 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 4,4%, επηρεαζόμενα από τη σημαντική αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους λόγω ανόδου των επιτοκίων.
Συνολικά, ο απασχολούμενος στόλος για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις ξεπέρασε τα 57.000 αυτοκίνητα, με 11.600 συνολικές αγορές νέων αυτοκινήτων.
Κατά το τρίτο τρίμηνο της χρήσης 2023, το εποχικά ισχυρότερο κάθε έτους, ο Κύκλος Εργασιών παρουσίασε αύξηση 31,5% και διαμορφώθηκε στα 285,6 εκατ. ευρώ έναντι 217,2 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Τα Λειτουργικά Κέρδη του τριμήνου (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε 60,4 εκατ. Ευρώ, τα Κέρδη προ φόρων (EBT) άγγιξαν τα 54,9 εκατ. ευρώ ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) κατέγραψαν αύξηση 3,2% και διαμορφώθηκαν στα 43,5 εκατ. ευρώ