Τη ριζική αναδιάρθρωση του ομίλου της Olympia Development με έμφαση στην λειτουργική και χρηματοοικονομική αναζωογόνηση των Public υλοποιεί ο Πάνος Γερμανός, στο πλαίσιο στρατηγικού σχεδιασμού που έχει εκπονήσει ο νέος CEO της holding του ομίλου Ανδρέας Αθανασόπουλος.
Την αναδιάρθρωση του ομίλου προωθεί ο Πάνος Γερμανός, ενόψει της έλευσης του νέου CEO της Olympia Ανδρέα Αθανασσόπουλου. Σε αυτό το πλαίσιο η Olympia θα καλύψει κεφαλαιακές ανάγκες των Public μέσω αμκ, η οποία όμως θα υλοποιηθεί με εισφορά εις είδος.
Ειδικότερα, η Olympia μεταβιβάζει στα Public δύο εταιρίες και τη συμμετοχή στην iRepair, ενισχύοντας έτσι την κεφαλαιακή δομή. Παράλληλα, όμως, η Olympia καθετοποιεί και λογιστικά τον όμιλο, συγκεντρώνοντας τις ομοοιδείς εταιρίες σε ενιαία δομή και χαρτοφυλάκιο. Με τον τρόπο αυτό ο Ανδρέας Αθανασόπουλος επιχειρεί να “ξεκλειδώσει” αξία και να βελτιώσει την χρηματοοικονομική απεικόνηση του ομίλου, ώστε να διευκολύνει τη χρηματοδότηση της μητρικής και να ολοκληρώσει την εικόνα των Public.
Έτσι ο Πάνος Γερμανός ανακατεύει την τράπουλα του ομίλου της Olympia, αποδεικνύει τη δέσμευσή του στα Public και ευελπιστεί ότι ο Ανδρέας Αθανασόπουλος θα καταφέρει να ευθυγραμμίσει και να ομογενοποιήσει το ιδιαίτερα ευρύ σχήμα και ότι θα δημιουργήσει προοπτικές υπεραξίας για την θυγατρική.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η Olympia κάλυψε κεφαλαιαγές ανάγκες των Public μόλις την περασμένη άνοιξη, ενώ συνεχίζει να βγάζει ζημιές, παρά τη σημαντική αύξηση τζίρου. Τους πόρους της εταιρίας “στράγγισε” η συγχώνευση και εν τέλει απορρόφηση της MediaMarkt.
Οι κινήσεις
Συνολικά, η Olympia θα εισφέρει στα Public σε είδος 25,3 εκατ. ευρώ μέσω της μεταβίβασης δύο εταιριών και της συμμετοχής στην iRepair.
Ειδικότερα, η Olympia εισφέρει στην Public το 49,9% της iRepair ΑΕ. Η iRepair αποτιμήθηκε από την Deloitte μεταξύ 20,1 και 23,35 εκατ. ευρώ (μέση αξία 21,7 εκατ. ευρώ). Ωστόσο, η μέση αξία, για το 49,9% εκτιμήθηκε σε 8,13 εκατ. ευρώ, χαμηλότερη αναλογικά, λόγω «μη δυνατότητας ελέγχου» (minority discount).
Επιπρόσθετα, η Olympia Group εισφέρει στην Public το 100% της Public Licensing and Management Services, η οποία αποτιμήθηκε από την Deloitte μεταξύ 12,59 με 14,63 εκατ. ευρώ (μέση αξία 13,6 εκατ. ευρώ). Τέλος, η PG Public Group Ltd, κατά 98% θυγατρική της Olympia Group, εισφέρει σε Public την Public Next ΜΑΕ, το 100% της οποίας αποτιμήθηκε μεταξύ 3,31 με 3,85 εκατ. ευρώ (μέση αξία 3,58 εκατ. ευρώ).
Με την αύξηση κεφαλαίου εις είδος (σ.σ. αθροιστικά 25,3 εκατ. ευρώ), λόγω εισφοράς των παραπάνω εταιρειών και συμμετοχών (iRepair), θα τονωθεί η καθαρή θέση της Public, η οποία έκλεισε το 2022 με νέες ζημιές, με τη διοίκησή της να προβλέπει ότι το turnaround θα συνεχισθεί ως το 2024.
Κατά τη διάρκεια του 2022, η Public κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 10,2% (481,4 εκατ. ευρώ), βελτιώνοντας το περιθώριο μικτού κέρδους σε 20,8% (μικτό κέρδος 100,3 εκατ. ευρώ) και ανεβάζοντας το περιθώριο επαναλαμβανόμενων EBITDA στο «ισχνό» αλλά θετικό επίπεδο του 0,95% (4,6 εκατ. ευρώ).
Η Public προχώρησε σε αύξηση κεφαλαίου 40 εκατ. ευρώ την περασμένη Άνοιξη, για να αντιμετωπίσει, μεταξύ άλλων, την αρνητική καθαρή θέση σε επίπεδο ομίλου, ενώ προηγήθηκε συμψηφισμός σωρευμένων ζημιών 100,3 εκατ. ευρώ, με ισόποση μείωση του ποσού υπέρ το άρτιο.