Νέο, ισχυρό πλήγμα δέχεται η Tesla καθώς αναγκάζεται σε ανάκληση 2 εκατ. αυτοκινήτων εξαιτίας προβλήματος στον αυτόματο πιλότο και ενώ αντιμετωπίζει υψηλά κόστη και δυσλειτουργίες στη γραμμή παραγωγής του Cyber Truck.
Η Tesla ανακαλεί πάνω από 2 εκατ. οχήματα σε όλη τη σειρά των μοντέλων της, προκειμένου να διορθώσει ελαττωματικό σύστημα αυτόματης οδήγησης.
Τα προβλήματα άλλοτε ποιοτικά, άλλοτε διοικητικά και συνήθως σε σχέση με τον Μασκ αποτυπώνονται ανάγλυφα στην πορεία της μετοχής που χάνει σχεδόν 50% από τα υψηλά του 2022. Η αποτίμηση της κινείται σταθερά σε επίπεδα πάνω από τα 700 δισ. δολάρια και σε ετήσια και πενταετή βάση είναι ενισχυμένη.
Σύμφωνα με έγγραφα που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα από την αρμόδια ρυθμιστική Αρχή ασφάλειας των Ηνωμένων Πολιτειών, η εταιρεία έχει αποστείλει μια αναβάθμιση λογισμικού προκειμένου να αποκαταστήσει το πρόβλημα.
Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας σημειώνει πως από τους ελέγχους της διαπιστώθηκε πως η λειτουργία του Autopilot που διασφαλίζει ότι οι οδηγοί εξακολουθούν να προσέχουν τον δρόμο και την οδήγηση ενδέχεται να είναι ανεπαρκής και «μπορεί να οδηγήσει σε προβλέψιμη κατάχρηση του συστήματος».
Η ανάκληση αφορά σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που πούλησε στις Ηνωμένες Πολιτείες η Tesla από τη στιγμή ενεργοποίησης του Autopilot, στα τέλη του 2015.
Η νέα αυτή εντολή ανάκλησης έρχεται μετά από δύο χρόνια έρευνας των αμερικανικών ρυθμιστικών Αρχών για την ασφάλεια των αυτοκινήτων έπειτα από μια σειρά ατυχημάτων, εκ των οποίων μερικά θανατηφόρα, ενώ βρισκόταν σε λειτουργία το σύστημα μερικώς αυτοματοποιημένης οδήγησης Autopilot.
Σημειώνεται πως η λειτουργία του αυτόματου πιλότου μπορεί να κατευθύνει, να επιταχύνει και να φρενάρει αυτόματα στη λωρίδα κίνησης, αλλά κόντρα στην ονομασία του, πρόκειται μόνο για ένα σύστημα υποβοήθησης του οδηγού και όχι αυτόνομης οδήγησης ή υποκατάστασης του οδηγού.
Από ανεξάρτητες οδικές δοκιμές έχει διαπιστωθεί πως το σύστημα παρακολούθησης είναι εύκολο να ξεγελαστεί, σε τέτοιο βαθμό ώστε έχει συμβεί να συλληφθούν οδηγοί καθισμένοι ακόμη και στο πίσω κάθισμα.
Εδώ και χρόνια, οι εκτρατείες για την ασφάλεια της αυτοκίνησηςη ζητούν αυστηρότερη ρύθμιση του συστήματος παρακολούθησης του οδηγού, το οποίο ανιχνεύει κυρίως αν τα χέρια του οδηγού βρίσκονται στο τιμόνι.