Τους τρόπους με τους οποίους επιδρούν τα ESG κριτήρια στην εταιρική ανάπτυξη σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ανέλυσαν οι Ανθή Τροκούδη, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Βιωσιμότητας, Growthfund, Πάκης Παπαδημητρίου, Head ESG, Eurobank, Νατάσα Κουκουράκη, Διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας, doValue Greece, Μαργαρίτα Γκαμαλέτσου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Εταιρικών Σχέσεων, ΕΥΔΑΠ, Ρηνέτα Μήτση, Corporate Affairs & Communication Director, Goody’s Everest Group of companies (VIVARTIA FOODSERVICE SECTOR).
Η συζήτηση με θέμα «Στρατηγικές ESG σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα – Από την τυπική εφαρμογή στην ουσιαστική παρέμβαση» διεξήχθη στο πλαίσιο του 1ου Growthfund Summit.
«Για εμάς το ESG είναι στοιχείο μετασχηματισμού για κάθε εταιρεία που είναι στο χαρτοφυλάκιο μας», τόνισε η κυρία Τροκούδη συμπληρώνοντας πως κάθε εταιρεία έχει το δικό της πλάνο και μια ειδική ομάδα δράσης. Το Υπερταμείο προσπαθεί να είναι παράδειγμα προς μίμηση για τις εταιρείες του και να λειτουργεί ως επιταχυντής για τις εταιρείες. «Όλες οι εταιρείες του ομίλου θα δημοσιεύσουν sustainability report που είναι σημαντικό και για τη διαφάνεια, ενώ μετράμε KPIs όπως η απανθρακοποίηση του χαρτοφυλακίου, η εμπιστοσύνη από τον πολίτη και η εξέλιξη των ανθρώπων». τόνισε.
Ως μια από τις πρώτες εταιρείες του Δημοσίου που δημοσίευσε Έκθεση Βιωσιμότητας, η κυρία Γκαμαλέτσου, σημείωσε πως η κουλτουρα του reporting είναι δύσκολη. «Απαιτεί ο κόσμος να είναι ανοιχτός στη λογοδοσία. Εμείς πήγαμε βήμα – βήμα σε αυτή τη διαδικασία, εκπαιδεύσαμε το προσωπικό και δημιουργήσαμε δομές», σημείωσε συμπληρώνοντας πως το reporting των θεμάτων ESG «μόνο θετικά έχει στον οργανισμό και στον τρόπο που σκέφτεται ο κόσμος».
Για την doValue Greece «βασικό ζητούμενο σε κάθε περίπτωση είναι η ουσία στις δράσεις, να υπάρχει διάρκεια και αποτέλεσμα», ανέφερε η κυρία Κουκουρακη δίνοντας ως παράδειγμα δράσεις της εταιρείας με το καινοτόμο πρόγραμμα υποστηρικτικής ιατρικής στο Αρεταίειο Νοσοκομείο, την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στην ιστορική δομή της ΕΛΕΠΑΠ και σε άλλα έργα ενεργειακής αναβάθμισης κοινωνικών φορέων. Στοχεύουμε σε «έναν συνδυασμό δράσεων ουσίας και διάρκειας σε βάθος χρόνου για να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο έργο», τόνισε.
«Το ESG είναι μια σημαντική προσθήκη στη λειτουργία ενός οργανισμού, αλλά πρέπει να συνδέεται με τη στρατηγική βιωσιμότητας που είναι το περιεχόμενο», ανέφερε η κυρία Μήτση συμπληρώνοντας πως «εφαρμόζοντας αυτές τις πρακτικές οι εταιρείες αρχίζουν να αναγνωρίζουν τις ευκαιρίες. Βλέπουμε ότι η καινοτομία πρέπει να περνά μέσα από τις αρχές της βιωσιμότητας».
Όπως τόνισε ο κ. Παπαδημητρίου το ESG είναι ένα ταξίδι μετασχηματισμού και τα πιστωτικά ιδρύματα διαδραματίζουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο. «Οι τράπεζες έρχονται να ορίσουν ένα μακροπρόθεσμο όραμα που έχει να κάνει και με την κλιματική ουδετερότητα αλλά κυρίως με την επίδραση που έχει ο ίδιος ο οργανισμός. Οι τράπεζες καλούνται να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους, να βελτιώσουν την επίδραση που έχουν», τόνισε, συμπληρώνοντας πως το «πρασίνισμα» του χαρτοφυλακίου βοηθά τους πελάτες να κάνουν την πράσινη μετάβαση.
Τη συζήτηση συντόνισε ο Νεκτάριος Νότης Founder – CEO – NOTICE Content And Services