Συνεχίζει να έχει την Ελλάδα μια από τις κομβικές της χώρες όπου επενδύει σταθερά η Japan Tobacco International (JTI), η οποία έχει εμπορική παρουσία στην Ελλάδα από το 1981 διαθέτοντας τα παραδοσιακά τσιγάρα BF και GR, ενώ το 2018, με την εξαγορά του εργοστασίου της ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη, απέκτησε και παραγωγική βάση, κάνοντας την ακριτική πόλη ένα hub για όλη τη γύρω περιοχή.
Πιο συγκεκριμένα, το 2018 η Japan Tobacco Inc (μητρική εταιρεία της Japan Tobacco International), αγόρασε έναντι 1,6 δισ. δολαρίων τη ρωσική Donskoy Tabak του Ιβάν Σαββίδη, η οποία είχε στην κατοχή της και τη ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη.
Έκτοτε, ιαπωνικός όμιλος έχει «ρίξει» στη ΣΕΚΑΠ περί τα 30 εκατ. δολάρια, για την αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων, του μηχανολογικού εξοπλισμού, την εγκατάσταση και τον εκσυγχρονισμό όλης της παραγωγής, θέτοντας σε λειτουργία πέντε γραμμές παραγωγής. Η μονάδα έχει μετασχηματιστεί σήμερα σε ένα νέο εργοστάσιο, με παραγωγική δυνατότητα εφτά φορές μεγαλύτερη έναντι του 2018. Η παραγωγική δύναμη του εργοστασίου φτάνει πλέον στα 5 δισ. τσιγάρα ετησίως, ενώ όταν ολοκληρώθηκε η εξαγορά της ΣΕΚΑΠ τον Αύγουστο του 2018, η παραγωγική δύναμη του εργοστασίου ήταν μόλις 0,7 δισ. τσιγάρα.
Πρώτη κίνηση του ομίλου ήταν να φέρει στην Ελλάδα την παραγωγή του Winston. Από τον Οκτώβριο του 2019, το Winston παράγονται στη ΣΕΚΑΠ, με προορισμό τόσο την εγχώρια αγορά, όσο και την εξαγωγή σε εννέα ακόμη χώρες της Ε.Ε. με υψηλό όγκο πωλήσεων, όπως Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κύπρο κ.α.
Το Winston είναι η δεύτερη σε πωλήσεις μάρκα τσιγάρων παγκοσμίως από το 2007. Αποτελεί ένα ιστορικό, διεθνώς αναγνωρισμένο εμπορικό σήμα, που πρωτοκυκλοφόρησε στις ΗΠΑ το 1954 και διατίθεται σήμερα σε περισσότερες από 120 χώρες του κόσμου.
Η αυξημένη αυτή παραγωγική δύναμη του εργοστασίου, τροφοδοτείται από τη μεταφορά παραγωγής στο εργοστάσιο της Ξάνθης από άλλα ευρωπαϊκά εργοστάσια της εταιρείας. Με λίγα λόγια, η ιαπωνική εταιρεία έχει κάνει παραγωγικό hub το εργοστάσιο της Ξάνθης, θέλοντας να εκμεταλλευτεί την καλή πρώτη ύλη αλλά και την παραγωγική ικανότητα της μονάδας.
«Κάθε Camel ή Winston που καταναλώνεται στην Ευρώπη είναι φτιαγμένο στην Ξάνθη» αναφέρει ο αντιπρόεδρος και οικονομικός διευθυντής του ομίλου Japan Tobacco International (JTI) Βασίλης Βωβός. Παράλληλα, η JTI αγοράζει για τα εργοστάσιά της το 1/3 των ελληνικών καπνών και συνεργάζεται με 3.000 οικογένειες καπνοπαραγωγών.
Παρουσίαση του Ploom στην ελληνική αγορά
Την περασμένη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου, σε εκδήλωση στο Μουσείο της Ακρόπολης, η εταιρεία παρουσίασε τη νέα επένδυση και την επέκταση στα θερμαινόμενα προϊόντα, κάτι που σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στην ιστορία της JTI Hellas, με την κυκλοφορία του Ploom, του εξελιγμένου προϊόντος τεχνολογίας θερμαινόμενου καπνού της εταιρείας στα χρονικά.
Πρόκειται για ένα τεχνολογικά εξελιγμένο προϊόν θερμαινόμενου καπνού, που φιλοδοξεί να διεκδικήσει σημαντικά μερίδια στην αναπτυσσόμενη και σχετικά καινούρια αυτή αγορά. Όπως τόνισε χθες ο αντιπρόεδρος και οικονομικός διευθυντής του ομίλου Japan Tobacco International (JTI) Βασίλης Βωβός, αυτή τη στιγμή το προϊόν είναι σε δέκα χώρες, με την Ελλάδα να είναι μέσα στις πρώτες χώρες που λανσαρίστηκε, ενώ στόχος είναι το Ploom να κυκλοφορήσει σε 25 χώρες εν ευθέτω χρόνω.
Η αγορά θερμαινόμενου καπνού παγκοσμίως αγγίζει τα 14 δισ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τον κ. Βωβό στόχος της εταιρείας είναι μέσα στην επόμενη πενταετία να έχει αποκτήσει ένα μερίδιο 15% διεθνώς. «Είναι μια καινούρια αγορά, άρα πρέπει να τη “χτίσουμε” τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βωβός.
Μάλιστα, η JTI σκοπεύει να ανοίξει σύντομα και καταστήματα στην Ελλάδα προωθώντας το Ploom. Όπως τόνισε ο ίδιος, η μητρική εταιρεία έχει επενδύσει 2 δισ. ευρώ για την έρευνα και το λανσάρισμα του Ploom, ενώ συνολικά έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις 3 δισ. ευρώ.
Μείωση κατά 60% στο ενεργειακό αποτύπωμα στο εργοστάσιο Ξάνθης
Όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο κ. Βωβός, «το εργοστάσιο της Ξάνθης έχει πετύχει μείωση κατά 60% στην ενεργειακή κατανάλωση την τελευταία πενταετία, ενώ έχει επιτευχθεί και μείωση κατά 7% στα απόβλητα της μονάδας».
Την ίδια ώρα, η εταιρεία λειτουργεί με τα πιο αυστηρά υποδείγματα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και αυτό τη βοηθά να διακρίνεται στον τομέα του εργασιακού περιβάλλοντος. To 2023 η εταιρεία συμπεριλήφθηκε στους «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας» αποσπώντας το βραβείο «Επιχειρηματική Εξωστρέφεια» για 2ησυνεχή χρονιά. Επίσης, το 2023 ήταν η 3η συνεχόμενη χρονιά που η JTI Hellas πιστοποιήθηκε από το Top Employers Institute ως ο No.1 «Κορυφαίος Εργοδότης» στην Ελλάδα.
Σημειώνεται πως εκτός από την εγχώρια αγορά, η JTI Ελλάδας έχει και την ευθύνη των αγορών της Κύπρου και της Μάλτας, άμεσα απασχολώντας συνολικά 300 εργαζόμενους. Η JTI είναι σήμερα η Νο.1 εταιρεία στον κλάδο των συμβατικών προϊόντων καπνού στην ελληνική αγορά (καθώς η Παπαστράτος έχει στραφεί αποκλειστικά στα θερμαινόμενα με το IQOS).
Η Japan Tobacco Inc (μητρική εταιρεία της Japan Tobacco International), είναι εταιρεία προϊόντων καπνού που ανήκει κατά 1/3 στο Ιαπωνικό Δημόσιο και δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 130 χώρες. Παράγει και εμπορεύεται ορισμένες από τις πιο γνωστές μάρκες παγκοσμίως, όπως Winston, Camel, Mevius, LD κ.α., ενώ απασχολεί, μαζί με τις θυγατρικές, περίπου 58.000 εργαζομένους.
Τι δήλωσαν, Σκρέκας, Γεωργιάδης, Κώστας Καραμανλής
Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας, εκπροσωπώντας τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, δήλωσε στο περιθώριο της εκδήλωσης: «Σήμερα είναι μια μεγάλη ημέρα για την Ελλάδα, καθώς εγκαινιάζεται ένα νέο κεφάλαιο στην επένδυση της JTI, αποδεικνύοντας ότι στη χώρα μας έχουμε τη δύναμη να σχεδιάζουμε το μέλλον με όρους βιωσιμότητας.» Παράλληλα, ο υπουργός υπογράμμισε «τη δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης να παραμένει πάντα υποστηρικτής των άμεσων ξένων επενδύσεων που πραγματοποιούνται στη χώρα.»
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Άδωνις Γεωργιάδης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη νέα επένδυση της JTI, αλλά και την πεποίθησή του ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει τόσο στην ανάπτυξη του εργοστασίου της Ξάνθης όσο και στην αύξηση των ποιοτικών θέσεων εργασίας.
Με τη σειρά του ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών κ. Χάρης Θεοχάρης χαρακτήρισε «υπόδειγμα επένδυσης» την παρουσία της JTI στην Ελλάδα, ενώ τόνισε ότι η επενδυτική συνέχεια της εταιρείας με την είσοδό της στην κατηγορία των προϊόντων θερμαινόμενου καπνού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη φιλο-επενδυτική στάση και φορολογική πολιτική της κυβέρνησης.
Ο Πρέσβης της Ιαπωνίας στην Ελλάδα κ. Nakayama Yasunori σημείωσε ότι «η νέα αυτή επένδυση της JTI αποτελεί μια σαφή απόδειξη της εμπιστοσύνης που η Ιαπωνία συνεχίζει να επιδεικνύει στην ελληνική Οικονομία και την επιχειρηματική κοινότητα», ενώ εξέφρασε την ελπίδα «η επένδυση αυτή να συμβάλλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, ενισχύοντας παράλληλα τις διμερείς σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών».
Ο πρώην Πρωθυπουργός της Ελλάδας και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Συνεταιριστικής Ένωσης Καπνοπαραγωγών Ελλάδος – ΣΕΚΕ, κ. Κώστας Καραμανλής εξέφρασε την ικανοποίησή του για την περαιτέρω ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου των εμπορικών σημάτων της JTI την οποία και συνεχάρη για τη συνεχή αύξηση της επενδυτικής της δραστηριότητας στην Ελλάδα.