Σημαντικό πλήγμα στον Τουρισμό δέχεται το Ισραήλ μετά την κήρυξη της επίθεσης της Χαμάς ως πράξη πολέμου και των επιχειρήσεων ως πολεμικών, από το Υπουργικό Συμβούλιο, καθώς η μια μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρίες διακόπτουν τις πτήσεις τους, λόγω του αυξημένου κινδύνου και καθώς οι ασφαλιστικές εταιρίες ενημερώνουν για ανάσχεση ισχύος των συμβολαίων.
Σε σκηνικό ανάλογο με αυτό της Ουκρανίας βρίσκεται η οικονομία του Ισραήλ, καθώς η κήρυξη πολέμου από το Υπουργικό Συμβούλιο αναγκάζει τις πολλές αεροπορικές εταιρίες να διακόψουν τις πτήσεις. Αντιστοίχως, οι ασφαλιστικές αναιρούν καλύψεις συμβολαίων για πλοία, αεροπλάνα και άλλους τομείς.
Ένας αυξανόμενος αριθμός διεθνών αεροπορικών εταιρειών ανέστειλε τις πτήσεις προς το Ισραήλ, το οποίο κήρυξε κατάσταση πολέμου μετά την αιφνιδιαστική επίθεση από τη Χαμάς το Σαββατοκύριακο, με τις αρχές των ΗΠΑ να συμβουλεύουν τους αερομεταφορείς να παρακολουθούν την κατάσταση πριν συνεχίσουν τις πτήσεις.
Η United Airlines Holdings Inc και η American Airlines Group Inc. ακύρωσαν τις πτήσεις τους προς το Τελ Αβίβ, όπως και οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες όπως η Deutsche Lufthansa AG και η Air France-KLM, μαζί με την εξειδικευμένη στον προϋπολογισμό Wizz Air Holdings Plc από την Ουγγαρία.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας εξέδωσε Notams ή ειδοποίηση για αεροπορικές αποστολές, λέγοντας στους operators να επανεξετάσουν την τρέχουσα κατάσταση ασφάλειας.
«Συνιστάται στους operators να είναι προσεκτικοί», ανέφερε η FAA. «Αναμένονται καθυστερήσεις, οι operatots θα πρέπει να υπολογίζουν ανάλογα τα καύσιμα».
Η Virgin Atlantic Airways Ltd. ακύρωσε ορισμένες από τις πτήσεις της προς και από το Τελ Αβίβ και δήλωσε ότι το πτητικό της πρόγραμμα παραμένει υπό «συνεχή αναθεώρηση.
Η British Airways δήλωσε ότι σχεδιάζει να πραγματοποιήσει πτήσεις τις επόμενες ημέρες με προσαρμοσμένες ώρες αναχώρησης και ότι έχει εισαγάγει μια ευέλικτη πολιτική κρατήσεων που επιτρέπει στους πελάτες να αλλάζουν τις ημερομηνίες του ταξιδιού τους χωρίς χρέωση.
Η ισραηλινή El Al Israel Airlines και οι τουρκικές εταιρείες Pegasus Hava και Turkish Airlines συνέχισαν να προσφέρουν ορισμένες πτήσεις. Οι πτήσεις της Emirates και της FlyDubai από το Τελ Αβίβ συνέχισαν να είναι προγραμματισμένες για αργότερα μέσα στην ημέρα, σύμφωνα με στοιχεία του FlightRadar24.
Αρκετές ασιατικές αεροπορικές εταιρίες ανακοίνωσαν ότι θα αναστείλουν τα δρομολόγια προς το Ισραήλ, συμπεριλαμβανομένης της Air India Ltd.
και Cathay Pacific Airways Ltd.
Η Iberia Express πραγματοποιεί δύο πτήσεις μετ’ επιστροφής προς το Τελ Αβίβ σήμερα, μετά από ακυρώσεις το Σάββατο και διατήρηση πτήσεων την Κυριακή.
«Τις επόμενες ημέρες θα προσαρμόσουμε το πρόγραμμά μας στην κατάσταση στη χώρα και θα ενημερώσουμε τους πελάτες που επηρεάζονται», ανέφερε η Iberia Express σε ανάρτηση στο Facebook την Κυριακή.
Sell-off στις αεροπορικές
Στο επίκεντρο πωλήσεων βρίσκονται από το πρωί οι μετοχές των αεροπορικών εταιριών στην Ευρώπη, καθώς οι πολλαπλές εστίες έντασης περιορίζουν το πτητικό έργο και δημιουργού προοπτική αύξηση των τιμών στα καύσιμα και του κόστους λειτουργίας, γενικότερα. Όπερ σημαίνει ότι επιδεινώνονται οι προοπτικές του κλάδου και του τουρισμού συνολικά. Οι μετοχές των αεροπορικών εταιρειών υποχώρησαν, με τον Bloomberg World Airlines Index να χάνει έως και 1,5% τη Δευτέρα.
Η σύγκρουση, τώρα στην τρίτη της μέρα, ανεβάζει την τιμή του πετρελαίου και ως εκ τούτου των αεροπορικών καυσίμων,
το μεγαλύτερο κόστος για τις αεροπορικές εταιρίες.
Η μητρική IAG SE της British Airways οδηγεί την πτώση με απώλειες 4,8%, ενώ η Lufthansa υποχωρεί 3,8%. Η Ryanair Holdings Plc, η οποία πτήσεις στο Τελ Αβίβ, γράφει απώλειες έως και 3,2%.
Αν και ο εναέριος χώρος του Ισραήλ ενώ είναι σχετικά μικρός, η παράκαμψη του θα περιπλέξει έτι περαιτέρω για τις αεροπορικές εταιρίες, ιδιαίτερα για τα αεροσκάφη που εκτελούν μεγάλα δρομολόγια και ανεφοδιάζονται σε hubs. Ο συριακός εναέριος χώρος στα βόρεια παραμένει κλειστός για πολλές εταιρίες εδώ και χρόνια εν μέσω του εμφυλίου πολέμου στη χώρα, ενώ οι ζώνες πτήσεων της Ρωσίας και της Ουκρανίας — που αποτελούν τη μεγαλύτερη ξηρά στον πλανήτη — είναι επίσης εκτός ορίων για πολλές αεροπορικές εταιρείες για περισσότερο από ένα χρόνο.
Ο Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξέδωσε το λεγόμενο Δελτίο Πληροφοριών Ζώνης Σύγκρουσης για τον ισραηλινό εναέριο χώρο.
«Συνιστάται στους αερομεταφορείς να διασφαλίζουν ότι υπάρχει μια αξιόπιστη αξιολόγηση κινδύνου μαζί με υψηλό επίπεδο σχεδιασμού έκτακτης ανάγκης για τις δραστηριότητές τους και να είναι έτοιμες για οδηγίες σύντομης ειδοποίησης από τις ισραηλινές αρχές», ανέφερε η EASA.