Τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη ανακήρυξε και επισήμως το ΤΑΙΠΕΔ σε προτιμητέο επενδυτή για την Αττική Οδό, ενώ επιλαχόντας κηρύχθηκε η κ/ξ Mytilineos – Vinci.
Την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ ως προτιμητέο επενδυτή για την παραχώρηση της Αττικής Οδού. Η εταιρία του Γιώργου Περιστέρη προσέφερε 3,27 δισ., ενώ έχει option και κοινοπραξία.
Στο ενημερωτικό σημείωμά της η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναφέρει πως η παραχώρηση «ενισχύει περαιτέρω την παραγωγή υψηλών, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση» και ότι «διαθέτει την κεφαλαιακή διάρθρωση και ισχυρά περιουσιακά στοιχεία τα οποία παρέχουν μακροχρόνιες υψηλές επαναλαμβανόμενες ταμειακές ροές από διαφοροποιημένες δραστηριότητες με έντονη δυναμική για τη χρηματοδότηση με ίδια και δανειακά κεφάλαια σε όλα τα έργα τα οποία αναπτύσσει». Προσθέτει δε ότι «η ρευστότητα του ομίλου παραμένει ισχυρή, με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα, χωρίς να υπολογίζονται επιπλέον γραμμές ρευστότητας, να ανέρχονται τον Μάρτιο σε 1,6 δισ.».
Συνολικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ «αναμένει πάνω από 6 δισ. σε μερίσματα από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο συμμετοχών της σε έργα παραχωρήσεων και σημαντική οργανική κερδοφορία και ελεύθερες ταμειακές ροές από τις άλλες δραστηριότητες», όπως και υπεραξίες.
Αποτίμηση των χρηματοοικονομικών αναγκών για την ανάληψη του έργου έχει επιχειρήσει και η Euroxx, προσδιορίζοντας τις άμεσες υποχρεώσεις ρευστότητας στα 800 εκατ.
Η ανακοίνωση
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρία μέλος του Υπερταμείου, κατά τη συνεδρίαση του ανακήρυξε Προτιμητέο Επενδυτή στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με οικονομική προσφορά 3.270.000.000 ευρώ και Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή την ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. με οικονομική προσφορά 3.106.000.000 ευρώ.
Εφεξής η διαδικασία θα συνεχιστεί σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα τεύχη του Διαγωνισμού.
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.