Από πνιγμό πέθανε ο 36χρονος Αντώνης Καρυώτης μετά την εξώθησή του στη θάλασσα από τη μπουκαπόρτα του Blue Horizon, ενώ έμεινε αβοήθητος μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς δεν ανταποκρίθηκε εγκαίρως ούτε το Λιμεναρχείο, ενώ άνθρωποι βιντεοσκοπούσαν όλο περιστατικό από την αρχή, μέχρι το εφιαλτικό τέλος του στη μάχη με δίνη από τα απόνερα του πλοίου, που δεν τήρησε καμία διαδικασία.
Οι συζητήσεις των εργατών του λιμανιού που υπήρξαν μάρτυρες του περιστατικού δίνουν την εικόνα της απουσίας του Λιμενικού την ώρα του συμβάντος, ενώ η ανάσυρση της σορού έγινε με βαρκάκι που χρησιμοποιούν οι καβοδέτες. Σύμφωνα με άλλες πηγές, στο σημείο υπήρχε στέλεχος του λιμενικού, αλλά όχι μπροστά στον καταπέλτη.
Αυτή την εκδοχή επιεβαίωσε με δηλώσεις του, πριν το πόρισμα της ΕΔΕ που διέταξε αρχότερα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον RealFM έσπευσε να παράσχει κάλυψη στο Λιμενικό, ενώ αργότερα αναγκάστηκε να διατάξει ΕΔΕ, αφού όμως έχει προδιαγράψει πόρισμα με δηλώσεις του.
Τί όμως έγινε πραγματικά;
- Οι πληροφορίες παραμένουν συγκεχυμένες, από τα video όμως διαπιτώνονται ξεκάθαρα βαριά παραπτώματα και καταγράφονται εγκληματικές ενέργειες.
- Ειδικότερα, ο 36χρονος ανέβηκε στον καταπέλτη δύο φορές και απωθήθηκε αρχικά και εξωθήθηκε αργότερα από το πλήρωμα του Blue Horizon, με αποτέλεσμα να πέσει στη θάλασσα.
- Το πλήρωμα δεν ειδοποίησε για την πτώση ανθρώπου στη θάλασσα, με αποτέλεσμα το πλοίο να συνεχίσει τον απόπλου.
- Επιβάτες του ίδιου πλοίου φώναζαν για τον άνθρωπο, αλλά κανείς δεν ανταποκρίθηκε.
- Ενα σωσίβιο που ρίχτηκε από το επιβατηγό Ελυρος, που ξεκινούσε τον απόπλου περίπου την ίδια ώρα με το Blue Horizon, αποτελεί και τη μοναδική απόπειρα διάσωσης.
- Οι επιβάτες στα δύο πλοία υπέδειξαν τη θέση της σορού στον άντρα του Λιμενικού και στον εργάτη που πραγματοποίησαν την ανάσυρση. Οι μαλάξεις μέσα στη βάρκα δεν στάθηκαν αρκετές να επαναφέρουν το ξέπνοο σώμα. «Δεν είχε εκδορές, μόνο που είχε μπλαβιάσει».
- Το τέλος ήρθε μέσα σε ελάχιστο χρόνο, λένε εκείνοι που γνωρίζουν την επικινδυνότητα του σημείου.
Οι κατηγορίες και τα ερωτηματικά
Οι τέσσερις που έχουν συλληφθεί κατηγορούνται για ανθρωποκτονία από κοινού. Για την ώρα δεν έχε περιληθφεί η επιβαρυντική συνθήκη του ενδεχόμενου δόλου, αλλά δεν αποκλείεται η κατηγορία να εμπλουτιστεί για τουλάχιστον δύο από τους συλληφθέντες.
Τα ερωτηματικά παραμένουν πολλά, τόσο για τη στάση και ανταπόκριση του Λιμενικού, όσο και για τη συνέχιση του απόπλου του πλοίου.
Επίσης ερωτηαμτικά υπάρχουν για τον απόπλου και άλλων σκαφών από το ίδιο σημείο, ενώ ο άνθρωπος πνιγόταν από τα απόνερα.
Ζήτημα εγείρεται την πληρότητα και επάρκεια των σωστικών μέσω στο λιμάνι, την τήρηση των προβλεπόμεννων διαδικασιών ασφαλείας κατά τον απόπλου του Blue Horizon, τόσο από το πλοίο και το προσωπικό του, όσο και από το λιμενικό σώμα.
Auditor’s note: Που θα δοθεί η μάχη νομικά
Για την ώρα πάντως, οι κατηγορίες δεν περιλαμβάνουν ενδεχόμενο δόλο. Η νομική μάχη θα είναι μεταξύ της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας και με ενδεχόμενο δόλο, ενώ επίσης θα μπορούσε να εισαχθεί και η επιβαρυντικη΄συνθήκη της προμελέτης, καθώς απωθήθηκε μια και εξωθήθηκε τη δεύτερη, ενώ δεν έγινε απόπειρα διάσωσης, ούτε ανεκόπη η πορεά του πλοίου. Συνεπώς, αν αρχικά οι κατηγορούμενοι επιχείρησαν να αποτρέψουν την επιβίβαση, εν τέλει όταν το περιστατικό έλαβε απρόοπτη τροπή γι αυτούς, τότε θα έπρεπε να πράξουν τα προβλεπόμενα από το νόμο και την κοινή λογική. Ωστόσο, αυτοί όχι μόνο δεν το έπραξαν αλλά επιχείρησαν μεταξύ και με τον πλοίαρχο να συγκαλοίψουν ευθύνες, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση που εξέδωσαν όταν εισαγγελέας ζήτησε από το πλοίο να επιστρέψει το λιμάνι.
Η διαφορά μεταξύ των κατηγοριών επηρεάζει και την ασφαλιστική κάλυψη που λαμβάνει η Blue Star και το ο πλοίαρχος. Σε διαφορετική περίπτωση, αμφότεροι είναι ποινικά και αστικά υπεύθυνοι απέναντι στην οικογένεια του 36χρονου Αντώνη Καρυώτη.