Αντιμέτωποι τόσο με την κλιματική αλλαγή όσο και με την παγκόσμια ενεργειακή κρίση, οι ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο είναι διχασμένοι.
Από τη μία πλευρά, οι ταξιδιώτες θέλουν να κάνουν το μερίδιό τους για το περιβάλλον και να ταξιδέψουν πιο βιώσιμα το 2023. αφ’ ετέρου, η παγκόσμια ενεργειακή κρίση και το αυξανόμενο κόστος ζωής έχουν αντίκτυπο στα σχέδια δαπανών τους, γεγονός που περιορίζει την ικανότητά τους να επιλέγουν πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές.
Αυτή η σύγκρουση μεταξύ κόστους και συνείδησης είναι μία από τις βασικές γνώσεις που αποκαλύφθηκαν από την Έκθεση Αειφόρου Ταξιδιού 2023 της Booking.com.
Ποιοτικά στοιχεία
Ο οικονομικός καιρός έχει αλλάξει δραστικά από πέρυσι, και τα μεγάλα θέματα στο μυαλό των ανθρώπων σήμερα είναι η κρίση κόστους ζωής και η κλιματική κρίση. Πάνω από τα τρία τέταρτα (76%) των ταξιδιωτών λένε ότι θέλουν να ταξιδέψουν πιο βιώσιμα τους επόμενους 12 μήνες, ενώ το ίδιο ποσό πιστεύουν ότι η παγκόσμια ενεργειακή κρίση και το αυξανόμενο κόστος ζωής επηρεάζουν τα σχέδια δαπανών τους. Για ορισμένους ταξιδιώτες τα δύο είναι αμοιβαία αποκλειόμενα.
Με την αύξηση του πληθωρισμού, σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες έχουν κολλήσει στην ιδέα ότι πρέπει να κάνουν μια επιλογή μεταξύ βιωσιμότητας και δαπανών, με το 49% να πιστεύει ότι οι πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές είναι πολύ ακριβές (αύξηση 11% από τα δεδομένα της Booking.com για το 2022).
Για τους ερωτηθέντες, η βιωσιμότητα και τα ταξίδια σε συνδυασμό μπορεί να φαίνονται μη επείγοντα όταν ανησυχούν για την πληρωμή λογαριασμών και την ενεργειακή κρίση. Από την άλλη πλευρά, καθώς τα ταξίδια αποτελούν ανάγκη για άλλους, το 43% των σημερινών ταξιδιωτών θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για ταξιδιωτικές επιλογές με βιώσιμη πιστοποίηση, καταγράφοντας τις δαπάνες τους για να αισθάνονται σίγουροι ότι έχουν αντίκτυπο.
Καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών αισθάνεται τον “πόνο”, αναζητούν πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές πλούσιες σε ανταμοιβές, τονίζοντας την αντιληπτή αντιστάθμιση μεταξύ της συνειδητής επιλογής και της εξοικονόμησης χρημάτων και της ανάγκης για κίνητρα. Σχεδόν οι μισοί (49%) θέλουν εκπτώσεις και οικονομικά κίνητρα για να επιλέξουν την eco-firendly προσέγγισ (αύξηση 12% από το 2022) ενώ το 42% θα ενθαρρυνόταν να ταξιδέψει πιο βιώσιμα με πόντους ανταμοιβής για πιο βιώσιμες επιλογές που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για δωρεάν επιπλέον προνόμια ή εκπτώσεις μέσω διαδικτυακών ιστότοπων ταξιδιωτικών κρατήσεων.
You will find more infographics at Statista