Κίνηση ματ, με στόχο να μπει δυναμικά στα ηλεκτρικά οχήματα κάνει η Mercedes που παρουσίασε ηλεκτρικό όχημα με μεγαλύτερη αυτονομία από οποιοδήποτε μοντέλο της Tesla, αμφισβητώντας έτσι την προτοκαθεδρία του Έλον Μασκ.
Η Mercedes-Benz Group AG αποκάλυψε ένα ηλεκτρικό όχημα με μεγαλύτερη αυτονομία από οποιοδήποτε μοντέλο της Tesla Inc. στην αγορά, καθώς η γερμανική κατασκευάστρια πολυτελών αυτοκινήτων εντείνει την προσπάθειά της να αμφισβητήσει τον Elon Musk.
Η εστίαση Mercedes και Tesla στην κινεζική αγορά είναι τέτοια που καθιστά τις εξελίξεις στον κλάδο γεωοικονομικό ζήτημα με γεωπολιτικές προεκτάσεις.
Η εταιρία παρουσίασε μια φιλοσοφία που λίγο απέχει από την παραγωγή, για το σεντάν CLA που έχει καταγραφεί να διανύει περισσότερα από 750 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, ξεπερνώντας το ανανεωμένο Model 3 της Tesla. Το αυτοκίνητο είναι το πρώτο της Mercedes με βάση τα επερχόμενα ηλεκτρικά υποστρώματα της, με σύστημα μπαταρίας που μπορεί να προσθέσει αυτονομία 400 χιλιομέτρων σε μόλις 15 λεπτά φόρτισης.
Η Mercedes βρίσκεται υπό πίεση να ενισχύσει τη γκάμα της αφού οι απογοητευτικές πωλήσεις στην Κίνα ανάγκασαν την εταιρία να μειώσει τις τιμές σε ορισμένα από τα ηλεκτρικά της μοντέλα.
Η BMW AG αποκάλυψε το Σάββατο το δικό της EV επόμενης γενιάς, ένα κομψό κουπέ που διαθέτει ψηφιακή οθόνη που προβάλλεται σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ.
Τόσο το πρωτότυπο της BMW όσο και το μελλοντικό EV της Mercedes πρόκειται να βγουν στην παραγωγή γύρω στα μέσα της δεκαετίας.
Η Mercedes προσπαθεί να χτυπήσει την Tesla στην κινεζική αγορά, όπου οι πελάτες αναζητούν ολοένα και περισσότερο εγχώριες μάρκες όπως η BYD Co. και η Nio Inc. που έχουν καταφέρει καλύτερα στην κατασκευή EV με λογισμικό προσαρμοσμένο στις τοπικές ανάγκες.
Η Mercedes έχει στόχο να πουλά μόνο EV όπου είναι δυνατόν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας και σχεδιάζει να δημιουργήσει οκτώ εργοστάσια μπαταριών με συνεργάτες. Η προοπτική αυτή αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για παίχτες όπως η Sunlight του ομίλου Olympia του Πάνου Γερμανού.
Το concept CLA στερείται τη γραμμή της κεκλιμένης οροφής των σεντάν EQS και EQE της μάρκας. Ενώ η χαμηλή κεκλιμένη οροφή τους τα κάνει πιο αεροδυναμικά, αυξάνοντας την εμβέλειά τους, η σχεδίαση μειώνει επίσης το χώρο κεφαλής στο πίσω μέρος. Αυτό είναι ένα μειονέκτημα στην κινεζική αγορά, όπου οι πλούσιοι πελάτες συχνά προτιμούν σοφέρ.
Στο επίκεντρο τα περιθώρια κέρδους
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ola Källenius έχει σκιαγραφήσει μια στρατηγική για την ενίσχυση των περιθωρίων κέρδους εστιάζοντας τους πόρους σε κορυφαία οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των λιμουζινών Maybach, των αυτοκινήτων επιδόσεων AMG και των offroader G-Wagon, ενώ απομακρύνεται από λιγότερο κερδοφόρα βασικά μοντέλα όπως η συμπαγής A-Class. .
Το νέο concept CLA καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο ο κατασκευαστής θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί τη θέση του στην βασική κατηγορία πολυτελείας όπου η Mercedes προσπαθεί να προσελκύσει νεότερους πελάτες, ανταγωνίζονται κατασκευαστές μεγάλου όγκου, όπως η Volkswagen AG και η Toyota Motor Corp.