Τη βούληση του για απεμπλοκή από το σχήμα κρατικής στήριξης δήλωσε ο βασικός μέτοχος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, ταυτόχρονα με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων 6μηνου της εταιρίας.
Ο Ευτύχης Βασιλάκης διακήρυξε την πρόσθεσή του και την ικανότητα της εταιρίας να εξαγοράσουν τα Warrants που είχε εκδώσει η Aegean για να λάβει κρατική στήριξη την περίοδο της πανδημίας του Covid-19.
Ειδικότερα, ο Ευρύχης Βασιλάκης δήλωσε ότι η Aegean διαθέτει ρευστότητα και ίδια κεφάλαια για να επαναγοράσει στην αγοραία αξία τα Warrants όταν και εφόσον το ελληνικό Δημόσιο αποφασίσει να ασκήσει τα δικαιώματα κτήσης τους.
«Τα 120 εκατ. ευρώ δόθηκαν στην εταιρία ως grant, όχι ως επιστρέψιμο δάνειο, ως μέρος των ζημιών που κατέγραφε η εταιρεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έχουν δοθεί μεγαλύτερα ποσά σε άλλες εταιρίες. Δεν είναι οφειλή της εταιρίας», τόνισε στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης της Aegean, ο πρόεδρος της αεροπορικής Ευτύχης Βασιλάκης.
Το Δημόσιο μπορεί να αποκτήσει μετοχές ή να πουλήσει τα Warrants
Όπως επεσήμανε, πέρα από την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η συνολική συμφωνία που έγινε με την πολιτεία στην Ελλάδα ήταν να υπάρξουν και δύο υποχρεώσεις για την Aegean. «H μία υποχρέωση ήταν οι ιδιώτες μέτοχοι να συμμετέχουν σε μια Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου 60 εκατ. ευρώ και να την καλύψουν οι ίδιοι, για να υπάρχει στήριξη και από τους μετόχους και όχι μόνο από το ελληνικό Δημόσιο. Αυτό έγινε το καλοκαίρι του 2021 και μετά δόθηκε η στήριξη των 120 εκατ. ευρώ. Η δεύτερη υποχρέωση ήταν να δοθεί το δικαίωμα στο ελληνικό Δημόσιο, τα warrants για περίπου 10% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας. Ετσι, το ελληνικό Δημόσιο αν το αποφασίσει και όταν το αποφασίσει, από τις 3/7/2023 έως και τις 3/7/2026, έχει δικαίωμα αν το επιλέξει να γίνει μέτοχος της εταιρίας με την ίδια τιμή, τα 3,2 ευρώ/μετοχή που έγινε η ΑΜΚ των μετόχων του 2021», είπε χαρακτηριστικά ο Ευτ. Βασιλάκης.
«Μπήκαμε στην περίοδο που το ελληνικό Δημόσιο μπορεί να ασκήσει το δικαίωμά του. Είναι καθαρά επιλογή του εάν και εφόσον και πότε θα ασκήσει το δικαίωμά του. Εξαρτάται από το ελληνικό Δημόσιο αυτό. Όταν και εφόσον κοινοποιήσει στην εταιρεία την πρόθεσή του το Δημόσιο, τότε η εταιρία έχει στη διάθεσή της 60 ημέρες για να απαντήσει αν θα δεχτεί τη συμμετοχή του Δημοσίου ή εάν θα εξαγοράσει το δικαίωμα, πληρώνοντας επί της ουσίας τη διαφορά της μετοχής και των 3,2 ευρώ.
Αυτό είναι κάτι που πρέπει να προτείνει τότε η εταιρεία στη Γενική Συνέλευση που θα συγκαλέσει. Η εταιρεία έχει διασφαλίσει τα ταμειακά της διαθέσιμα και έχει την κεφαλαιακή επάρκεια για να προχωρήσει σε αυτή την κατεύθυνση χωρίς δάνεια ή κάτι από κάποιον τρίτο. Mπορεί να καλύψει την δυνητική υποχρέωση στο ελληνικό δημόσιο όταν και εφόσον ασκηθεί. Τότε θα κληθεί η Γενική Συνέλευση να αποφασίσει να το κάνει», είπε ο επικεφαλής της Αegean.
«Αυτά τα χρήματα δεν ήταν δάνειο, δεν υπάρχει υποχρέωση. Υπάρχει αποτίμηση των warrants όταν ασκήσει το ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμά του. Το ελληνικό Δημόσιο αποφασίζει και δεν υπάρχει η δυνατότητα να τα παραχωρήσει σε κάποιον τρίτο χωρίς να έχει έρθει σε συμφωνία με την εταιρεία», κατέληξε.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της εταιρείας, ο διευθύνων σύμβουλος της AegeanΑΡΑΙΓ -1,05% τόνισε ότι η φετινή θα είναι μία χρονιά – ρεκόρ τόσο ως προς τα έσοδα, όσο και ως προς την κερδοφορία της εταιρείας, με σημαντικά βελτιωμένα αποτελέσματα.
Ειδικά το α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ο Δ. Γερογιάννης είπε ότι θα είναι το πρώτο κερδοφόρο στην ιστορία του ομίλου, σε συνέχεια και των πολύ καλών επιδόσεων του αδύναμου α’ τριμήνου.
Σχετικά με τα νούμερα του α’ εξαμήνου, όπως επεσήμανε η διοίκηση της AegeanΑΡΑΙΓ -1,05%, η εταιρεία έχει μεταφέρει 6,7 εκατ. επιβάτες, αριθμός αυξημένος κατά 42% έναντι του α’ εξαμήνου του 2022, με 8,7 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις και υψηλό συντελεστή πληρότητας, στο 82%, από 74% το 2022, ποσοστά που ισοδυναμούν με σημαντικά υψηλότερα έσοδα ανά πτήση.
Η διοίκηση αναφέρθηκε, μάλιστα, και στο γεγονός ότι ήδη από τον Μάρτιο του 2023 η εταιρεία έχει αποπληρώσει το σύνολο των δανείων που έλαβε στη διάρκεια της πανδημίας.