Η πτώση του Canadairt Cl-215 που παρέσυρε στο θάνατο και τους δύο χειριστές αν και συγκλονιστική δεν είναι πρωτόγνωρη. Κάποιοι θα έλεγαν ότι ήταν και αναμενόμενη, καθώς πρόκειται για το 10ο αεροσκάφος του συγκεκριμένου τύπου που πέφτει από το 1975.
Δέκα συνολικά αεροσκάφη CL-215 έχει χάσει η Πολεμική Αεροπορία από το 1975 όταν και τέθηκαν σε υπηρεσία, με τα δύο πρώτα δυστυχήματα να σημειώνονται το 1977-78. Μετά παρατηρείται ένα μοτίβο ενός ανά εξαετία, το οποίο όταν καθυστερεί ακολουθούν δύο πτώσεις.
Το δυστύχημα της 25ης Ιουλίου του 2023 είναι το πρώτο που καταγράφεται live σε video και όπως φαίνεται γι αυτό ευθύνεται πρόσκρουση του αεροσκάφους σε δέντρο και απώλεια πυλώνα πλεύσης.
Τα μέχρι τώρα καταγεγραμμένα ατυχήματα ή δυστυχήματα με αεροπλάνα CL-215 στην Ελλάδα είναι τα εξής:
- 26.05.1977 – Ίσθμια Κορινθίας / s.n. 1042
- 18.07.1978 – Ιωάννινα / s.n. 1050
- 09.03.1984 – Α/Δ Ελευσίνας / s.n. 1015
- 10.09.1992 – Κεχριές s.n. 1075
- 22.08.1993 – Άνω Ροδινή Αχαΐας / s.n. 1064
- 15.07.2000 – Αργαλαστή Πηλίου / s.n. 1048
- 06.07.2006 – Νέα Μάκρη / s.n. 1112
- 17.07.2015 – Νεάπολη Λακωνίας / s.n. 1070
- 26.06.2016 – Δερβενοχώρια / s.n. 1111
- 25.07.2023 – Κάρυστος
Αν και οι αιτίες για τη συντριβή των αεροσκαφών είναι διαφορετικές κάθε φορά, η αλήθεια είναι ότι η τα CL-215 δεν έχουν καλό track record.
Πρέπει να σημειωθεί ότι με πρόσφατη σύμβαση που υπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση η συντήρηση των Canadair CL-215 και CL-415 έχει ανατεθεί σε γαλλική εταιρία, ενώ μέχρι πρότινος αυτή πραγματοποιούνταν στην ΕΑΒ. Η εταιρία που έχει αναλάβει τη συντήρηση έχει βρεθεί στο στόχαστρο των γαλλικών αρχών για πλημμελή συντήρηση αντιστοίχων αεροσκαφών της Γαλλίας.