Καμπανάκια ακόμα και στο Μαξίμου χτύπησε η σύγκρουση MEGA και ΑΝΤ1 με τη NOVA, κυρίως λόγω των ονομαστικών αναφορών στις ανακοινώσεις της AlterEgo.
Μπορεί η υπόθεση της σύγκρουσης των δύο κορυφαίων ιδιωτικών καναλιών με τη NOVA να αφορά τα δικαιώματα της τηλεοπτικής μετάδοσης, η αντιπαράθεση όμως των Μαρινάκη και Κυριακού με τους Σόλακ και Σταθόπουλο της United Group και BC Partners αντίστοιχα, δεν περιορίζεται σε αυτά.
Οι ονομαστικές αναφορές που επέλεξε η AlterEgo του Βαγγέλη Μαρινάκη για να απευθυνθεί στη NOVA, καθώς και η στόχευση των ρεπορτάζ απευθείας στη μητρική εταιρία στη Σερβία, γεννούν εύλογα ερωτηματικά για ενδεχόμενες “ουρές” της υπόθεσης. Αυτή την “καχυποψία” εντείνουν οι λιγότερο γνωστές στην Ελλάδα επιχειρηματικές συμπτώσεις… των Κυριακού και Σόλακ στα Βαλκάνια.
Η σύγκρουση για τα τηλεοπτικά δικαιώματα είναι βεβαίως απόλυτα πραγματική και μαίνεται καιρό τώρα. Η κλιμάκωσή της οφείλεται τόσο στις πράγματι “αστρονομικές” απαιτήσεις του MEGA από τη NOVA, στο πλαίσιο της αναθεώρησης της σύμβασης, καθώς και στη στρατηγική σχεδόν ανύπαρκτη διάθεση των Σέρβων για ουσιαστικές διαπραγματεύσεις. Οι Σέρβοι της United Group γνωρίζουν ότι οι απαιτήσεις ανεβαίνουν, καθώς η εγχώρια διαφημιστική αγορά ενισχύεται και με κρατικά έσοδα. Ταυτόχρονα η NOVA κατάφερε να ενισχύσει μερίδιο με το rebranding της Wind και τις προσφορές, κάτι που παρατήρησαν τα media, εντείνοντας τις διεκδικήσεις τους.
Τη θρυαλλίδα άναψε η απόφαση της NOVA να κατεβάσει το MEGA από την πλατφόρμα, μετά τη λήξη της σύμβασης και την εκπνοή της προθεσμίας που είχε θέσει στο κανάλι για να υπογράψουν την ανανέωση.
Πολιτικές απολήξεις
Παρασκήνια και στοχεύσεις που υπερβαίνουν το επιχειρηματικό πεδίο υποκρύπτει η σύγκρουση των Μαρινάκη – Κυριακού με τη NOVA και τους Σταθόπουλο και Σόλακ των BC Parthners και United Group αντίστοιχα.
Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή της η AlterEgo αναφέρεται ονομαστικά στον Νίκο Σταθόπουλο επικεφαλής της BC Partners για μια σειρά από κλάδους και περιοχές. Επίσης, η ανακοίνωση της εταιρίας του Βαγγέλη Μαρινάκη επιχειρεί να στρέψει την προσοχή στο business plan των Σέρβων που παρουσίασαν οι Σταθόπουλος και Σόλακ στο Μέγαρο Μαξίμου στον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Συνδυαστικά, η ανακοίνωση επιχειρεί να καταστήσει ξεκάθαρα πολιτικό το ζήτημα, εμπλέκοντας το Μέγαρο Μαξίμου στην αντιπαράθεση και στέλνοντας μήνυμα ότι δεν σκοπεύει να υπαναχωρήσει, τουλάχιστον όχι εύκολα.
Τα λάθη της NOVA
Τα στελέχη της NOVA και της μητρικής της United Group που ενεπλάκησαν στις διαπραγματεύσεις είναι προφανές ότι υπολόγισαν λανθασμένα τον δυνητικό κίνδυνο από τη μη-διαπραγμάτευση. Επίσης, δεν είχαν έτοιμη και στρατηγικά απάντηση.
Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση της NOVA, δεν γίνεται καν προσπάθεια να διαχωριστεί από τη μητρική της τη United Group, καθώς η ελληνική θυγατρική έχει σαφώς πιο υγιή οικονομικά, με χαμηλό δανεισμό. Επίσης, η εταιρία επέλεξε να εκδώσει την ανακοίνωση απόγευμα παρασκευής, χωρίς ιδιαίτερες ενέργειες για την προώθηση της, με αποτέλεσμα αυτή να παίξει συμπληρωματικά και όχι ως μείζον θέμα σε sites και κανάλια.
Ακολούθως, διαπιστώνοντας τον περιορισμένο αντίκτυπο της ανακοίνωσης, η εταιρία επέλεξε να κινητοποιηθεί στέλνοντας μήνυμα στους συνδρομητές της με την ανακοίνωση, κανάλι που δεν έχει εκμεταλλευτεί στο παρελθόν. Η διάχυση της σύγκρουσης μέσω της διακοίνωσης σε μεγάλη μερίδα του κόσμου, αγνοώντας τον αντίκτυπο που αυτή θα είχε σε οπαδούς του Ολυμπιακού και άλλες ιδιότυπες πληθυσμιακές ομάδες, υπογραμμίζει τον σπασμωδικό χαρακτήρα της αντίδρασης και την εσωτερική πίεση που τροφοδότησε η υψηλών τόνων αντίδραση του MEGA.
Η εμπλοκή του ΑΝΤ1
Αν και τα media επικεντρώνονται στη σύγκρουση MEGA – NOVA, σε αυτή συμμετέχει με χαμηλότερο προφίλ και ο ANT1 του Θοδωρή Κυριακού. Ο επίσης εφοπλιστής πρόεδρος του καναλιού, έχει συγκρουστεί με τους Σέρβους της United Group και σε άλλες αγορές, καταγάγοντας κυρίως… νίκες. Παράλληλα, έχει συγκροτήσει οικονομικό μέτωπο με τον Βαγγέλη Μαρινάκη στα Media, επιδιώκοντας αφενός να ελέγξουν το κόστος και αφετέρου να αποδυναμώσουν τη θέση του Open του Ιβάν Σαββίδη.
Ο ρόλος Alpha – Βαρδινογιάννη
Πρέπει να σημειωθεί ότι η σύγκρουση θα μπορούσε να είχε και μια ακόμη ερμηνεία, καθώς η United Group έχει αποκτήσει το 50% του Alpha και φήμες ανέφεραν ότι η οικογένεια Βαρδινογιάννη προετοίμαζε την πώληση περαιτέρω ποσοστού, ενδεχομένως και ολόκληρου του καναλιού στους Σέρβους. Υπ’ αυτό το πρίσμα, το ξέσπασμα θα μπορούσε να αποτελεί προσπάθεια απριόρι περιορισμού της δυνητικά κλιμακούμενης επιρροής της United Group στο μιντιακό σκηνικό στην Ελλάδα.