Βελτίωση για πρώτη φορά μετά από έξι μήνες διαρκούς επιδείνωσης εμφάνισε ο Παγκόσμιος Δείκτης Πίεσης της Εφοδιαστικής Αλυσίδας της NY Fed, που συνεπάγεται ότι το παγκόσμιο εμπόριο ανακάμπτει.
Ο Παγκόσμιος Δείκτης Πίεσης της Εφοδιαστικής Αλυσίδας (GSCPI) αυξήθηκε στο -1,20 τον Ιούνιο του 2023 από το ανοδικά αναθεωρημένο -1,56 τον προηγούμενο μήνα.
Ο δείκτης βελτιώθηκε για πρώτη φορά μετά από έξι μήνες, λόγω των σημαντικών ανοδικών συνεισφορών από τη Μεγάλη Βρετανία και την αύξηση του ανεκτέλεστου στην Ευρωζώνη, καθώς και λόγο της μεταβολής στους χρόνους παράδοσης στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ταϊβάν.
Εξετάζοντας τα υποκείμενα δεδομένα, οι μετρήσεις για το ανεκτέλεστο των εργοστασίων στη Μεγάλη Βρετανία, που συνέβαλαν περισσότερο στην ανοδική κίνηση του GSCPI αυτόν τον μήνα, ήταν πάνω από τον ιστορικό μέσο όρο τους για πρώτη φορά από τον Φεβρουάριο.
Auditor’s note: Ό,τι πρέπει να ξέρετε για τον GSCPI
Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν γίνει μια σημαντική πρόκληση για την παγκόσμια οικονομία από την έναρξη της πανδημίας COVID-19. Η αξιολόγηση της έντασης αυτών των θεμάτων έχει επίσης δημιουργήσει μια πρόκληση, καθώς τα συμβατικά μέτρα τείνουν να επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες διαστάσεις των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού.
Η Fed της Νέας Υόρκης δημιούργησε τον Παγκόσμιο Δείκτη Πίεσης Εφοδιαστικής Αλυσίδας (GSCPI) ως ένα συγκεντρωτικό μέτρο των πιέσεων της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη μέτρηση της σημασίας των περιορισμών εφοδιασμού σε σχέση με τα οικονομικά αποτελέσματα.
Η έρευνά δείχνει, για παράδειγμα, ότι οι αλλαγές στον GSCPI συνδέονται με τον πληθωρισμό των αγαθών και των τιμών παραγωγού στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη ζώνη του ευρώ, τόσο κατά την περίοδο της πανδημίας όσο και από το 1997 (το σημείο εκκίνησης του συνόλου δεδομένων).
Το GSCPI ενσωματώνει μια σειρά από κοινά χρησιμοποιούμενες μετρήσεις με στόχο την παροχή μιας ολοκληρωμένης περίληψης των πιθανών διαταραχών της αλυσίδας εφοδιασμού. Το παγκόσμιο κόστος μεταφοράς μετράται με τη χρήση δεδομένων από τον δείκτη Baltic Dry Index (BDI) και τον δείκτη Harpex, καθώς και από δείκτες κόστους αεροπορικών μεταφορών από το Γραφείο Στατιστικών Εργασίας των ΗΠΑ.
Το GSCPI χρησιμοποιεί επίσης διάφορα στοιχεία που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα από έρευνες του Purchasing Managers’ Index (PMI), εστιάζοντας σε κατασκευαστικές επιχειρήσεις σε επτά διασυνδεδεμένες οικονομίες: Κίνα, ζώνη του ευρώ, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Ταϊβάν, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες.