“Φωτιά” στο γεωπολιτικό και γεωοικονομικό σκηνικό στην Ελλάδα θα μπορούσε να βάλει η διακοίνωση ενδιαφέροντος της H.I.G Capital μέσω της Inventio για την απόκτηση της συμμετοχής του Ιβάν Σαββίδη στον ΟΛΘ.
Προκαταρκτικό ενδιαφέρον για τα Λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης, αλλά με διαφορετικούς όρους, εκδήλωσε το επενδυτικό fund H.I.G που διαθέτει ήδη χαρτοφυλάκιο 1,4 δισ. στην Ελλάδα και έχει ήδη αναχθεί σε πόλο στον κλάδο των logistics.
Στρατηγική προστιθέμενης αξίας και ολοκλήρωσης της καθετοποίησης και ενιαίων δικτύων ακολουθεί στον κλάδο των logistcs η H.I.G, που διαθέτει χαρτοφυλάκιο 1,4 δισ. στην Ελλάδα και 57 δισ. διεθνώς,
Ο επικεφαλής της Inventio, Κωνσταντίνος Μπήτρος, που διαχειρίζεται το portfolio της H.I.G στην Ελλάδα εξέφρασε ανοιχτό το επενδυτικό ενδιαφέρον για το μερίδιο του Ιβάν Σαββίδη στον ΟΛΘ, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι δεν έχουν υπάρξει συζητήσεις. Ωστόσο, η διακοίνωση του ενδιαφέροντος αποτελεί μια μορφή άτυπης πρότασης, η οποία εφόσον υποστηριχθεί θεσμικά και σε πολιτικό επίπεδο θα μπορούσε να αποκτήσει δυναμική…
Από γεωπολιτική και γεωοικονομική σκοπιά, η πρεσβεία των ΗΠΑ πιέζει σταθερά για να περιορίσει την παρουσία του Ιβάν Σαββίδη στις ελληνικές υποδομές και ιδιαίτερα στα λιμάνια. Με δεδομένο ότι το fund H.I.G είναι αμερικανικών συμφερόντων θα μπορούσε να υποτεθεί ότι υπάρχουν οι απαραίτητοι δίαυλοι επικοινωνίας και συνεργασίας.
Όσον αφορά το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, η H.I.G δεν ενδιαφέρεται για συμμετοχή σε διαγωνισμούς ή τέτοια σχήματα, αλλά για ευκαιρίες σε επίπεδο αγοράς…
Τα σχέδια για ΟΛΘ
Στο πλαίσιο παρουσίασης για τις επενδύσεις της αμερικανικής HIG στην Ελλάδα, ο κ. Μπήτρος εξέφρασε δυνητικό ενδιαφέρον, εφόσον ο βασικός μέτοχος του ΟΛΘ εκδηλώσει ενδιαφέρον να πουλήσει. Διευκρίνισε όμως ότι το project είναι αρκετά περίπλοκο.
Η HIG έχει επενδύσει ήδη 350 εκατ. ευρώ, έχοντας αναπτύξει σημαντικό χαρτοφυλάκιο assets στους κλάδους των logistics και των ξενοδοχείων.
Μέχρι στιγμής η H.I.G επενδύσει με ορίζοντα 5 έως 7 ετών, ενώ ήδη έχει αποεπενδύσει από τη Dimand, καθώς έχει περιορισμό να μην έχει συμμετοχή σε εισηγμένη εταιρία. Οι υπόλοιπες επενδύσεις έχουν ορίζοντα διετίας για την ωρίμανσή τους, ενώ μέχρι στιγμής δεν έχουν υπάρξει προτάσεις για πώληση εταιριών ή χαρτοφυλακίου.
Ο επικεφαλής της Inventio διευκρίνισε ότι ενδεχόμενη επένδυση στον ΟΛΘ θα ήταν μακράς πνοής, έως και 30 ετών, με βαρύ πλάνο επενδύσεων, που ενδεχομένως να άλλαζε τη στρατηγική στον τομέα των logistics συνολικά.