Νέα έργα συνολικού ύψους 6 δισ. ευρώ δρομολογούνται προς ένταξη τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη», ενώ παράλληλα το ελληνικό δίκαιο εναρμονίζεται με την κοινοτική Οδηγία 2022/2407.
Η οδηγία ενσωματώνει στα παραρτήματά της, τη νέα έκδοση της Συμφωνίας για τη διεθνή οδική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR 2023) και τον Κανονισμού για τη διεθνή σιδηροδρομική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων (RID 2023). Συνολικά, 107 έργα υποδομών και μεταφορών μπαίνουν στην σειρά για να λάβουν επιχορηγήσεις ύψους 6 δισ. ευρώ, από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) της ΕΕ.
Ποιοι θα λάβουν χρηματοδοτήσεις
Οικολογικά έργα και έργα που θα συνδέονται με ευφυή δίκτυα σιδηροδρόμων, εσωτερικών πλωτών οδών και θαλάσσιων οδών κατά μήκος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) θα λάβουν πάνω από το 80 τοις εκατό των χρηματοδοτήσεων. Επίσης υψηλές χρηματοδοτήσεις θα λάβουν τα έργα που θα ενισχύσουν τις λωρίδες αλληλεγγύης ΕΕ-Ουκρανίας που ανοίχτηκε με στόχο την εξομάλυνση των εξαγωγικών και εισαγωγικών δραστηριοτήτων της Ουκρανίας. Άναψε επίσης το πράσινο φως στην χρηματοδότηση μεγάλων διασυνοριακών σιδηροδρομικών συνδέσεων κατά μήκος του κεντρικού δικτύου ΔΕΔ-Μ. Χρηματοδοτικά κονδύλια, τέλος θα λάβουν κράτη της ΕΕ που θα εκπονήσουν έργα με σκοπό την βελτίωση των αεροπορικών μεταφορών και τη δημιουργία ενός Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού.
Όλα τα υπουργεία για μια απόφαση
Τώρα σε ό,τι αφορά την εναρμόνιση ελληνικό δίκαιο εναρμονίζεται με την κοινοτική Οδηγία 2022/2407, υπεγράφη κοινή υπουργική απόφαση μεταξύ των υπουργείων υποδομών και μεταφορών, ανάπτυξης και επενδύσεων, οικονομικών, εθνικής άμυνας, ενέργειας και υπουργείο παιδείας και προστασίας του πολίτη. Η συμφωνία περιλαμβάνει κανόνες για την ασφαλή μεταφορά επικίνδυνων φορτίων