Επιβεβαιώνεται ότι η ακρίβεια που επικρατεί βασίζεται στον πρόβλημα των ενδιαμέσων φορέων στην ελληνική επιχειρηματικότητα, στην στρέβλωση των τιμολογήσεων από την παραγωγή στην κατανάλωση και βέβαια στην αισχροκέρδεια που παραμένει υψηλά.
Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Απριλίου 2023 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2022 προέκυψε αύξηση 3% έναντι αύξησης 10,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2022 με το 2021.
Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Απρίλιο 2023, σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2023 παρουσίασε αύξηση 0,6%, έναντι αύξησης 2,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαΐου 2022 – Απριλίου 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 2021 – Απριλίου 2022, παρουσίασε αύξηση 8,6% έναντι αύξησης 4,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαΐου 2021 – Απριλίου 2022 με το δωδεκάμηνο Μαΐου 2020 – Απριλίου 2021.
Η εξέλιξη του πληθωρισμού
Σύγκριση Απριλίου 2023 με Μάρτιο 2023
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,6% τον μήνα Απρίλιο 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2023, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 5,3% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
- 0,5% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο.
- 0,4% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
- 0,9% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
- 1,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
- 1,9% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
- 0,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα
προσωπικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξηση αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών
στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
- 0,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: αλλαντικά, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, νωπά λαχανικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, ελαιόλαδο, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά.
- 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
- 0,1% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο κίνησης, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στη βενζίνη.