Ατασικά συνεχίζει να κινείται ο Baltic Dry, διατηρώντας τα επίπεδα που ανέκτησε αφού ανέκαμψε από τα χαμηλά του Φεβρουαρίου, αλλά αποτυγχάνοντας να υπερβεί τα υψηλά του Δεκεμβρίου.
Μπορεί η παγκόσμια οικονομία να μην αντιμετωπίζει άμεσο κίνδυνο ύφεσης, αλλά οι προοπτικές κάθε άλλο παρά ρόδινες είναι. Αυτό καταγράφει η συμπεριφορά του δείκτη μεταφοράς ξηρών και χύδην φορτίων Dry Bulk.
Οι αγορές, αντιλαμβάνονται ότι οι αυξήσεις των επιτοκίων ολοκληρώνονται στις ΗΠΑ, ενώ η ΕΚΤ δεν προβλέπεται να υπερβεί το επιτοιακό ταβάνι της Fed. Τα στοιχεία αυτά, σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες τάσεις που καταγράφονται στην κατανάλωση, δίνουν ικανά στοιχεία για να προβλεφθεί η ένταση της ζήτησης διεθνώς. Η γενικευμένη τάση υποχώρηση των τιμών στα τρόφιμα, παρά την πρώτη άνοδο των τιμών τους τελευταίους 12 μήνες, ενισχύει την αντίληψη του περιορισμού της ζήτησης. Ακόμα και οι απειλές της Μόσχας για υπαναχώρηση από τη συμφωνία εξαγωγής σιτηρών από τη Μαύρη Θάλασσα, δεν φαίνονται ικανοί να ανεβάσουν το κόστος μεταφοράς.
Τα στοιχεία συνηγορούν στην αίσθηση χρόνιας ανάπτυξης χαμηλών ταχυτήτων, κατάσταση για την οποία έχει προειδοποιήσει το ΔΝΤ.
Η εικόνα της αγοράς
Ο βασικός δείκτης θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών του Baltic Exchange, ο οποίος μετρά το κόστος αποστολής αγαθών παγκοσμίως, ενισχύθηκε κατά 0,8% στις 1.558 μονάδες την Παρασκευή, αντιδρώντας αφού την Πέμπτη υποχώρησε σε χαμηλά εβδομάδας.
Ο δείκτης capesize, ο οποίος παρακολουθεί τα πλοία που μεταφέρουν συνήθως φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακας, αυξήθηκε κατά 2,5% στις 2,384 μονάδες.
Εν τω μεταξύ, ο δείκτης panamax, ο οποίος παρακολουθεί πλοία που συνήθως μεταφέρουν φορτία άνθρακα ή σιτηρών περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων, υποχώρησε κατά 0,9% στις 1.501 μονάδες.
Ο δείκτης supramax υποχώρησε 9 μονάδες στις 1.096 μονάδες.
Ο δείκτης αναφοράς έχασε 1,1% αυτή την εβδομάδα, σημειώνοντας την πρώτη εβδομαδιαία πτώση του σε τρεις.
