ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΡΩΤΟΥ ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2023
Η Coca-Cola HBC AG, Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων προσανατολισμένος στην ανάπτυξη και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, ανακοινώνει σήμερα την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του πρώτου τριμήνου 2023.
Βασικά σημεία επιδόσεων πρώτου τριμήνου:
- Η συνεπής εκτέλεση της στρατηγικής μας 24/7 κατανάλωσης οδήγησε σε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις του πρώτου τριμήνου κατά 22,2% σε οργανική βάση1, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας.
- Αύξηση των καθαρών εσόδων λόγω μείγματος τιμών, καθώς προβήκαμε σε δράσεις για την αντιμετώπιση της επίδρασης του πληθωρισμού στα κόστη.
- Αύξηση του όγκου πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά, στα ποτά ενέργειας και τον καφέ, που αντισταθμίστηκε από μειώσεις στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως εξαιτίας της αναμενόμενης μείωσης στην κατηγορία του νερού, με αποτέλεσμα οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων να παραμείνουν αμετάβλητοι.
- Συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία, με το μερίδιο των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 70 μονάδες βάσης και αυτό των ανθρακούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 10 μονάδες βάσης.
Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 16,2% σε οργανική βάση το πρώτο τρίμηνο.
-
- Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 21,0% σε οργανική βάση, υπεραντισταθμίζοντας τη μείωση κατά 4,0% του όγκου πωλήσεων σε οργανική βάση.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 24,4% σε δημοσιευμένη βάση το πρώτο τρίμηνο.
-
- Η ενοποίηση της Αιγύπτου και του Ομίλου εταιρείων Multon συνέβαλε στην αύξηση των καθαρών εσόδων σε δημοσιευμένη βάση κατά 8,8 ποσοστιαίες μονάδες.
- Οι μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες είχαν αρνητικό αντίκτυπο στην αύξηση των καθαρών εσόδων σε δημοσιευμένη βάση κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες, κυρίως λόγω της υποτίμησης των νομισμάτων της Νιγηρίας και της Αιγύπτου.
- Βασικά στοιχεία ανά αγορά: Ισχυρή αύξηση των καθαρών εσόδων σε οργανική βάση σε όλες τις αγορές
- Αναπτυγμένες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 20,6% σε οργανική βάση, με ικανοποιητική αύξηση του όγκου πωλήσεων
- Αναπτυσσόμενες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 26,0% σε οργανική βάση που οφείλεται στην διεύρυνση του μείγματος προϊόντων και τιμών
- Αναδυόμενες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 9,5% σε οργανική βάση, ενισχυμένη από τις ενέργειες για την αντιμετώπιση της επίδρασης του υψηλού πληθωρισμού στα κόστη. Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 21,5% σε οργανική βάση.
Συνεχιζόμενη επένδυση στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης
-
- Επέκταση της κατηγορίας ποτών ενέργειας στην Αίγυπτο
- Ολοκλήρωση της προετοιμασίας για την επανακυκλοφορία του σήματος Kinley στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, το δεύτερο τρίμηνο
- Ολοκλήρωση της προετοιμασίας για την κυκλοφορία του Jack Daniel’s & Coca-Cola στην Πολωνία, την Ιρλανδία και την Ουγγαρία, τον Απρίλιο
- Ολοκλήρωση της προετοιμασίας για τις επιπρόσθετες κυκλοφορίες του Caffè Vergnano στην Τσεχία και τη Σλοβακία, το δεύτερο τρίμηνο
1Για λεπτομέρειες επί των Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης («ΕΔΜΑ»), ανατρέξτε στις ενότητες «Εναλλακτικοί Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης» και «Ορισμοί και συμφωνίες Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης απόδοσης» («ΕΔΜΑ»).
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
«Η συνεπής υλοποίηση της στρατηγικής μας οδήγησε σε ένα καλό ξεκίνημα για το 2023 και αναμένουμε να πετύχουμε ισχυρές επιδόσεις για μια ακόμη χρονιά. Συνεπώς, τώρα πιστεύουμε περισσότερο ότι το 2023 θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση.
Η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ήταν ισχυρή, χάρη στην ευελιξία μας στην αγορά και στα προσαρμοσμένα προγράμματά μας στους καταναλωτές και τους πελάτες μας. Σημειώθηκε βελτίωση στα μερίδια αγοράς τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά, ενώ παράλληλα, εφαρμόσαμε αποτελεσματικά προσεκτικά σχεδιασμένες αλλαγές στην τιμολογιακή μας πολιτική και το μείγμα προϊόντων, αντιμετωπίζοντας τις συνεχιζόμενες αυξήσεις στα κόστη. Παρόλο που ορισμένες αγορές επηρεάστηκαν από ένα δυσμενέστερο καταναλωτικό περιβάλλον, η εμπειρία μας στην επιτυχή διαχείριση της αύξησης των καθαρών εσόδων και η συνεχιζόμενη επένδυση και εστίασή μας στις δυνατότητες ανάπτυξης βασιζόμενες στην ανάλυση δεδομένων καθιστούν ισχυρή την ικανότητα προσαρμογής μας.
Συνεχίσαμε να επενδύουμε στο χαρτοφυλάκιό μας, προκειμένου να ενισχύσουμε τη θέση μας ως τον κορυφαίο συνεργάτη σε 24/7 βάση στον κλάδο των ποτών . Το δεύτερο τρίμηνο, θα προχωρήσουμε στην επανακυκλοφορία του Kinley, στην κυκλοφορία του Jack Daniel’s & Coca-Cola σε επιλεγμένες αγορές και στην επέκταση της κυκλοφορίας του Caffè Vergnano. Με το ταλέντο των ανθρώπων μας και την ισχύ των συνεργασιών μας, βρισκόμαστε σε καλή θέση για μακροπρόθεσμη και βιώσιμη ανάπτυξη το 2023, αλλά και τα επόμενα χρόνια.»
Μεταβολή (%) | Καθαρά έσοδα από πωλήσεις | Όγκος πωλήσεων | Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο | |||
Α’ τρίμηνο 2023 με
Α’ τρίμηνο 2022 |
σε οργανική βάση1 | σε δημοσιευ-μένη βάση | σε οργανική βάση1 | σε δημοσιευ-μένη | σε οργανική βάση1 | σε δημοσιευ-μένη βάση |
Σύνολο Ομίλου | 16,2 | 24,4 | -4,0 | 2,6 | 21,0 | 21,3 |
Αναπτυγμένες αγορές | 20,6 | 21,1 | 6,0 | 6,0 | 13,8 | 14,2 |
Αναπτυσσόμενες αγορές | 26,0 | 24,2 | — | — | 26,0 | 24,2 |
Αναδυόμενες αγορές | 9,5 | 26,6 | -8,4 | 2,1 | 19,5 | 24,1 |
Οι υποσημειώσεις παρουσιάζονται στο τέλος της σελίδας 1.
Επιχειρηματικές προοπτικές
Το 2023 ξεκίνησε ικανοποιητικά, κυρίως λόγω της υλοποίησης της τιμολογιακής πολιτικής μας και των ισχυρών επιδόσεων ως προς τον όγκο πωλήσεων σε όλες τις βασικές αγορές και κατηγορίες. Λαμβάνοντας υπόψη μας τους συνεχιζόμενους μακροοικονομικούς και γεωπολιτικούς κινδύνους, τώρα πιστεύουμε περισσότερο ότι το 2023 θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση.
- Για το σύνολο του έτους αναμένουμε να επιτύχουμε οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε επίπεδο Ομίλου πάνω από το εύρος στόχο του 5-6% .
- Αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% για το 2023.
- Πεποίθηση ότι θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών στο άνω επίπεδο του εύρους -3% έως +3% σε οργανική βάση, το 2023.
Θα παρέχουμε πιο ολοκληρωμένη ενημέρωση σχετικά με τη στρατηγική μας και τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές στην Ημερίδα Επενδυτών στη Ρώμη, στις 25 Μαΐου 2023.
Τεχνική ανάλυση
Συναλλαγματικές ισοτιμίες: Αναμένουμε τώρα αρνητική επίδραση στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη από συναλλαγματικές διαφορές μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου ύψους €50 – 60 εκατ (προηγουμένως αρνητική επίδραση ύψους €25 – 30 εκατ.).
Έξοδα αναδιάρθρωσης: Δεν αναμένουμε σημαντικά έξοδα αναδιάρθρωσης το 2023.
Φορολογία: Λαμβάνοντας υπόψη τη δυναμική του εξελισσόμενου μείγματος κερδοφορίας στο χαρτοφυλάκιο των χωρών μας, συνεχίζουμε να αναμένουμε ότι ο συγκρίσιμος φορολογικός συντελεστής μας το 2023 θα είναι μεταξύ 25% και 27%.
Χρηματοοικονομικά κόστη: Αναμένουμε τα καθαρά χρηματοοικονομικά κόστη για το 2023 να είναι στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2022.
Περίμετρος ενοποίησης: Θα επωφεληθούμε από την ενοποίηση του Ομίλου εταιρειών Multon από 11 Αυγούστου 2022 και την εξαγορά της Three Cents από 21 Οκτωβρίου 2022.
Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα
Οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό. Σημειώσαμε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως λόγω της Coke Zero και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, τα οποία επωφελήθηκαν από την αρχική εποχική δραστηριοποίηση στην αγορά και τις καλές επιδόσεις στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Τα ποτά ενέργειας διατήρησαν την ισχυρή δυναμική τους, με αύξηση στο άνω επίπεδο του εύρους 10-20%, ενώ τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά κατέγραψαν χαμηλή διψήφια αύξηση.
9 Αυγούστου 2023 | Οικονομικά αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου 2023 |
Πληροφόρηση επενδυτών
Όμιλος Coca-Cola HBC
Επενδυτές και αναλυτές: | |
John Dawson
Investor Relations Director (Interim) |
Τηλ.: +44 7552619509 |
Jemima Benstead
Investor Relations Manager |
Τηλ: +44 7740 535130 |
Marios Matar
Investor Relations Manager |
Τηλ.: +30 697 444 3335 |
Virginia Philips Investor Relations Manager |
Τηλ.: +44 7864 686582 |
ΜΜΕ: |
|
Sonia Bastian
Head of Communications |
Τηλ: +41 7946 88054 |
Υπεύθυνος επικοινωνίας για τα ελληνικά ΜΜΕ: V+O Communications Manos Iatrelis |
Τηλ: +30 693 742 0246 |
Σημείωση για τις πληροφορίες που παρουσιάζονται στο παρόν
Εκτός εάν αναφέρεται διαφορετικά, η παρούσα συνοπτική ενημέρωση, καθώς και τα οικονομικά και λειτουργικά στοιχεία και οι λοιπές πληροφορίες που περιέχονται στο κείμενο, αφορούν την Coca-Cola HBC AG και τις θυγατρικές της («Coca-Cola HBC» ή η «Εταιρεία» ή «εμείς» ή ο «Όμιλος»).
Μελλοντικές δηλώσεις
Το παρόν έγγραφο περιέχει δηλώσεις που αφορούν το μέλλον και συνεπάγονται κινδύνους και αβεβαιότητες. Οι δηλώσεις αυτές μπορεί να διατυπώνονται συνήθως, αλλά όχι πάντα, με τη χρήση λέξεων όπως «πιστεύουμε», «προοπτική», «κατευθυντήριες γραμμές», «σκοπεύουμε», «αναμένουμε», «προβλέπουμε», «σχεδιάζουμε», «στοχεύουμε» και άλλες παρεμφερείς εκφράσεις που αναφέρονται στο μέλλον. Εκτός από τις δηλώσεις που αφορούν γεγονότα του παρελθόντος, όλες οι υπόλοιπες, όπως μεταξύ άλλων, οι δηλώσεις για τη μελλοντική οικονομική θέση και τα αποτελέσματά μας, την προοπτική μας για το 2023 και τα επόμενα χρόνια, την επιχειρηματική μας στρατηγική και τα αποτελέσματα της επιβράδυνσης του ρυθμού της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης, τον αντίκτυπο της κρίσης κρατικού χρέους, τις μεταβολές νομισματικών ισοτιμιών, τις πρόσφατες εξαγορές μας και τις πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης στις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες και την οικονομική μας κατάσταση, τις μελλοντικές συναλλαγές μας με την εταιρεία The Coca-Cola Company, τους προϋπολογισμούς, τα προβλεπόμενα επίπεδα κατανάλωσης και παραγωγής, τις προβλέψεις για το κόστος πρώτων υλών και τα άλλα στοιχεία κόστους, τις εκτιμήσεις κεφαλαιουχικών δαπανών, καθαρών ταμειακών ροών ή πραγματικών φορολογικών συντελεστών, τα σχέδια και τους στόχους της διοίκησης της Εταιρείας σε σχέση με μελλοντικές δράσεις, αποτελούν αναφορές στο μέλλον. Εκ φύσεως, τέτοιες δηλώσεις που αφορούν το μέλλον ενέχουν κινδύνους και αβεβαιότητες, εφόσον αντανακλούν τις σημερινές μας εκτιμήσεις και προσδοκίες για μελλοντικά γεγονότα και περιστάσεις που μπορεί να αποδειχθούν ανακριβείς. Τα πραγματικά αποτελέσματα της Εταιρείας ενδέχεται να διαφέρουν σε ουσιώδη βαθμό από τα εικαζόμενα αποτελέσματα που περιέχονται στις δηλώσεις για το μέλλον, για διάφορους λόγους, όπως είναι, μεταξύ άλλων, οι κίνδυνοι που περιγράψαμε στην Ετήσια Ενοποιημένη Έκθεση (Integrated Annual Report) του 2022 για την Coca-Cola HBC AG και τις θυγατρικές εταιρείες της. Αν και πιστεύουμε ότι κατά την ημερομηνία σύνταξης του παρόντος, οι προσδοκίες που αντικατοπτρίζονται στις εν λόγω δηλώσεις για το μέλλον είναι εύλογες, δεν μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι τα μελλοντικά μας αποτελέσματα, το επίπεδο επιχειρηματικής δραστηριότητας, οι επιδόσεις ή τα επιτεύγματά μας θα ικανοποιήσουν αυτές τις προσδοκίες. Επιπλέον, κανένας από εμάς, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, τους υπαλλήλους, τους συμβούλους ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για την ακρίβεια και την πληρότητα δηλώσεων που αφορούν το μέλλον. Μετά την ημερομηνία της παρούσας περιληπτικής ενημέρωσης, εκτός εάν είμαστε υποχρεωμένοι από τον νόμο ή τους κανόνες της Financial Conduct Authority του Ηνωμένου Βασιλείου, δεν σκοπεύουμε απαραιτήτως να προσαρμόσουμε οποιαδήποτε από τις δηλώσεις που αφορούν το μέλλον για να τις εναρμονίσουμε είτε σε σχέση με τα πραγματικά αποτελέσματα είτε σε σχέση με την όποια μεταβολή των προσδοκιών μας.
Εναλλακτικά μεγέθη μέτρησης απόδοσης
Ο Όμιλος χρησιμοποιεί συγκεκριμένους εναλλακτικούς δείκτες μέτρησης απόδοσης («ΕΔΜΑ») ως γνώμονα για τη λήψη οικονομικών και επιχειρηματικών αποφάσεων, αποφάσεων σχεδιασμού, καθώς και για λόγους αξιολόγησης και αναφοράς των επιδόσεων του Ομίλου. Μέσω των ΕΔΜΑ παρέχεται πρόσθετη πληροφόρηση και σχηματίζεται σαφέστερη εικόνα για τα λειτουργικά και οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου. Οι ΕΔΜΑ πρέπει να εξετάζονται σε σχέση με και όχι κατ’ αποκλεισμό των αντίστοιχων στοιχείων που παρουσιάζονται σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς («ΔΠΧΑ»).
Ορισμοί και συμφωνίες Εναλλακτικών δεικτών μέτρησης της απόδοσης (ΕΔΜΑ)
Οργανική αύξηση
Η οργανική αύξηση επιτρέπει στους χρήστες να εστιάζουν στις λειτουργικές επιδόσεις του οργανισμού, σε μια βάση που δεν επηρεάζεται από μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες των ξένων νομισμάτων από περίοδο σε περίοδο ή από μεταβολές στη σύνθεση ενοποίησης του Ομίλου («περίμετρος ενοποίησης»), δηλαδή εξαγορές, αποεπενδύσεις και αναδιαρθρώσεις που οδηγούν σε λογιστικοποίηση με τη μέθοδο της καθαρής θέσης. Κατά συνέπεια, η οργανική αύξηση είναι σχεδιασμένη να διευκολύνει τους χρήστες να κατανοούν καλύτερα τις υποκείμενες επιδόσεις του Ομίλου.
Ειδικότερα, τα ακόλουθα στοιχεία προσαρμόζονται από τον όγκο πωλήσεων και τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις, προκειμένου να εξαχθούν τα ποσοστά οργανικής αύξησης:
α) Συναλλαγματική επίδραση
Η συναλλαγματική επίδραση στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης αντικατοπτρίζει την προσαρμογή των καθαρών εσόδων από πωλήσεις της προηγούμενης περιόδου για την επίδραση των μεταβολών στις συναλλαγματικές ισοτιμίες που ισχύουν κατά την τρέχουσα περίοδο.
β) Αντίκτυπος μεταβολών στην περίμετρο ενοποίησης
Οι τιμές όγκου πωλήσεων και τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις της τρέχουσας περιόδου προσαρμόζονται έναντι της επίδρασης των μεταβολών στην περίμετρο ενοποίησης. Πιο συγκεκριμένα, οι προσαρμογές εφαρμόζονται ως εξής:
- Εξαγορές:
Για τις εξαγορές του τρέχοντος έτους, τα αποτελέσματα της τρέχουσας περιόδου από τις εξαγορασμένες οντότητες δεν συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Για τις εξαγορές του προηγούμενου έτους, τα αποτελέσματα της τρέχουσας περιόδου από τις εξαγορασμένες οντότητες για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους κατά την οποία οι εν λόγω οντότητες δεν είχαν ενοποιηθεί, δεν συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης.
Για τις εξαγορές που πραγματοποιούνται σε στάδια κατά το τρέχον έτος, στο πλαίσιο των οποίων ο Όμιλος αποκτά έλεγχο επί α) οντοτήτων στις οποίες ασκούσε στο παρελθόν είτε από κοινού έλεγχο είτε σημαντική επιρροή και οι οποίες είχαν λογιστικοποιηθεί με την μέθοδο της καθαρής θέσης, ή β) οντοτήτων οι οποίες είχαν λογιστικοποιηθεί στην εύλογη αξία μέσω αποτελεσμάτων ή λοιπών συνολικών εσόδων, τα αποτελέσματα που προκύπτουν κατά το τρέχον έτος από τις σχετικές οντότητες για την περίοδο ενοποίησης των εν λόγω οντοτήτων, δεν συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Για τέτοιες εξαγορές σε στάδια οντοτήτων που έχουν προηγουμένως λογιστικοποιηθεί με τη μέθοδο της καθαρής θέσης, το μερίδιο αποτελεσμάτων για τη συγκεκριμένη περίοδο που περιγράφεται παραπάνω περιλαμβάνεται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης του τρέχοντος έτους. Για τέτοιες εξαγορές σε στάδια οντοτήτων που έχουν προηγουμένως λογιστικοποιηθεί στην εύλογη αξία μέσω αποτελεσμάτων, τα κέρδη ή οι ζημίες αποτίμησης στην εύλογη αξία για τη συγκεκριμένη περίοδο που περιγράφεται παραπάνω συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης του τρέχοντος έτους. Για τέτοιες εξαγορές σε στάδια της προηγούμενης περιόδου, τα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους από τις εμπλεκόμενες οντότητες, για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους κατά την οποία οι οντότητες αυτές δεν ενοποιούνταν, δεν συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης του τρέχοντος έτους. Ωστόσο, το μερίδιο των αποτελεσμάτων ή των κερδών / ζημιών από την αποτίμηση στην εύλογη αξία των εμπλεκόμενων οντοτήτων, ανάλογα με τον τρόπο λογιστικοποίησής τους πριν από την εξαγορά σε στάδια, για την περίοδο του τρέχοντος έτους κατά την οποία οι οντότητες αυτές δεν ήταν ενοποιημένες κατά το προηγούμενο έτος, συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό της οργανικής αύξησης.
- Αποεπενδύσεις:
Για τις αποεπενδύσεις του τρέχοντος έτους, τα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους από τις οντότητες που πωλήθηκαν, για την αντίστοιχη περίοδο κατά την οποία οι εν λόγω οντότητες δεν είναι πλέον ενοποιημένες στο τρέχον έτος, συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους για τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Για τις αποεπενδύσεις του προηγούμενου έτους, τα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους από τις οντότητες που πωλήθηκαν, για την αντίστοιχη περίοδο κατά την οποία οι εν λόγω οντότητες ήταν ενοποιημένες στο προηγούμενο έτος, συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους για τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης.
iii. Αναδιαρθρώσεις που οδηγούν σε λογιστικοποίηση με την μέθοδο της καθαρής θέσης:
Για αναδιαρθρώσεις του τρέχοντος έτους, στις οποίες ο Όμιλος διατηρεί είτε κοινό έλεγχο είτε σημαντική επιρροή στις εμπλεκόμενες οντότητες, με αποτέλεσμα αυτές να αναταξινομούνται από θυγατρικές ή από κοινά ελεγχόμενες επιχειρηματικές δραστηριότητες σε κοινά ελεγχόμενες επιχειρηματικές οντότητες ή συγγενείς επιχειρήσεις και να λογιστικοποιούνται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης, τα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους από τις εν λόγω οντότητες για την περίοδο κατά την οποία δεν ενοποιούνται πλέον, συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους για τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Για αντίστοιχες αναδιαρθρώσεις του προηγούμενου έτους, τα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους από τις εμπλεκόμενες οντότητες, για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους κατά την οποία οι οντότητες αυτές ενοποιούνταν, συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα του τρέχοντος έτους για τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης. Επιπλέον, το μερίδιο των αποτελεσμάτων αυτών των οντοτήτων στο τρέχον έτος, για την αντίστοιχη περίοδο όπως περιγράφεται παραπάνω, εξαιρείται από τον υπολογισμό της οργανικής αύξησης.
Ο υπολογισμός της οργανικής αύξησης και η συμφωνία με τα πλέον ευθέως σχετιζόμενα μεγέθη που υπολογίζονται σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς, παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες. Η οργανική αύξηση (%) υπολογίζεται διαιρώντας το ποσό στη γραμμή με τίτλο «Οργανική μεταβολή» με το ποσό στη σχετική γραμμή με τίτλο «2022 δημοσιευμένα μεγέθη» ή όπου εμφανίζεται, «2022 προσαρμοσμένα μεγέθη».
Συμφωνία μεγεθών οργανικής αύξησης
Α’ τρίμηνο 2023 | ||||
Όγκος πωλήσεων (εκατ. κιβώτια) | Όμιλος | Αναπτυγμένες αγορές | Αναπτυσσόμενες αγορές | Αναδυόμενες αγορές |
2022 δημοσιευμένα μεγέθη | 605,5 | 129,1 | 100,3 | 376,1 |
Αντίκτυπος μεταβολών περιμέτρου ενοποίησης | 39,6 | 0,1 | — | 39,5 |
Οργανική μεταβολή | -24,0 | 7,7 | — | -31,7 |
2023 δημοσιευμένα μεγάθη | 621,1 | 136,9 | 100,3 | 383,9 |
Οργανική αύξηση (%) | -4,0% | 6,0% | — | -8,4% |
Α’ τρίμηνο 2023 | ||||
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις (€ εκατ.) | Όμιλος | Αναπτυγμένες αγορές | Αναπτυσσόμενες αγορές | Αναδυόμενες αγορές |
2022 δημοσιευμένα μεγέθη | 1.770,7 | 575,1 | 331,9 | 863,7 |
Συναλλαγματική επίδραση | -8,8 | 1,8 | -4,8 | -5,8 |
2022 προσαρμοσμένα μεγάθη | 1.761,9 | 576,9 | 327,1 | 857,9 |
Αντίκτυπος μεταβολών περιμέτρου ενοποίησης | 155,5 | 0,8 | — | 154,7 |
Οργανική μεταβολή | 285,1 | 118,9 | 85,1 | 81,1 |
2023 δημοσιευμένα μεγέθη | 2.202,5 | 696,6 | 412,2 | 1.093,7 |
Οργανική αύξηση (%) | 16,2% | 20,6% | 26,0% | 9,5% |
Α’ τρίμηνο 2023 | ||||
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (€)1 | Όμιλος | Αναπτυγμένες αγορές | Αναπτυσσόμενες αγορές | Αναδυόμενες αγορές |
2022 δημοσιευμένα μεγέθη | 2,92 | 4,45 | 3,31 | 2,30 |
Συναλλαγματική επίδραση | -0,01 | 0,02 | -0,05 | -0,02 |
2022 προσαρμοσμένα μεγέθη | 2Ε,91 | 4,47 | 3,26 | 2,28 |
Αντίκτυπος μεταβολών περιμέτρου ενοποίησης | 0,03 | — | — | 0,12 |
Οργανική μεταβολή | 0,61 | 0,62 | 0,85 | 0,45 |
2023 δημοσιευμένα μεγέθη | 3,55 | 5,09 | 4,11 | 2,85 |
Οργανική αύξηση (%) | 21,0% | 13,8% | 26,0% | 19,5% |
1 Τυχούσες διαφορές στους υπολογισμούς οφείλονται σε στρογγυλοποιήσεις.