Εγγενώς αντιφατικά είναι τα αποτελέσματα της Meta για το πρώτο τρίμηνο, καθώς ενώ επανέρχεται σε αναπτυξιακή τροχιά, τα ποιοτικά στοιχεία δείχνουν ότι καλείται να αντιμετωπίσει μια σειρά προκλήσεων χωρίς εύκολες και ιδιαίτερα χωρίς άμεσες λύσεις.
Αφού υπέστη την πρώτη πτώση των εσόδων της το 2022 ενόψει του αυξανόμενου ανταγωνισμού από το TikTok και των ισχυρών οικονομικών ανέμων, τα κέρδη της μητρικής του Facebook, της Meta Platforms, επανήλθαν σε αναπτυξιακή τροχιά στο πρώτο τρίμηνο του 2023.
Λόγω της αύξησης 4% στα διαφημιστικά έσοδα, εν μέρει αντισταθμίζεται από η πτώση του 51% στα έσοδα της Reality Labs. Η Meta ανακοίνωσε συνολικά έσοδα 28,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2023, αυξημένα κατά 2,6% σε ετήσια βάση.
Οι εμφανίσεις διαφημίσεων στην «Οικογένεια των Εφαρμογών» της εταιρίας, δηλαδή στο Facebook, το Messenger, το Instagram και το WhatsApp, αυξήθηκαν κατά 26% από έτος σε έτος, ενώ η μέση τιμή ανά διαφήμιση μειώθηκε κατά 17%, λόγω της ισχυρής αύξησης των impressions σε “χαμηλότερες επιφάνειες και περιοχές δημιουργίας εσόδων”, την υποτίμηση του ξένου νομίσματος και τη χαμηλότερη ζήτηση διαφημίσεων.
Οι προκλήσεις
Μία από τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Meta είναι η συνεχιζόμενη μετάβαση σε περιεχόμενο βίντεο σύντομης μορφής ή Reels, ως απάντηση στην αυξανόμενη δημοτικότητα του TikTok.
Και ενώ τα Reels και οι συστάσεις που παράγονται με τεχνητή νοημοσύνη που τις ωθούν στις ροές των χρηστών λειτουργούν – ο χρόνος που αφιερώνεται στο Instagram είναι αυξημένος κατά 24% από την εισαγωγή τους τον Αύγουστο του 2020 – αυτό στην πραγματικότητα βλάπτει την αύξηση των εσόδων καθώς αποσπά την προσοχή από ιστορίες ή ειδήσεις, οι οποίες παραπέμπουν ευκολότερα σε κλικ για δημιουργία εσόδων. Η εταιρία αντιμετώπισε παρόμοιο πρόβλημα μετά την παρουσίαση του Stories το 2016, αλλά αναμένει ότι η μετάβαση αυτή τη φορά θα είναι ακόμη πιο δύσκολη.
“Υπάρχουν δομικοί περιορισμοί προσφοράς με τη μορφή Reels, καθώς οι άνθρωποι βλέπουν ένα Reel για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ένα κομμάτι περιεχομένου Feed ή Stories, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα λιγότερες ευκαιρίες για προβολή διαφημίσεων μεταξύ των αναρτήσεων.
Αυτό πιθανότατα θα καταστήσει πιο δύσκολο να κλείσει το χάσμα απόδοσης εσόδων από ό,τι ήταν με το Stories”, δήλωσε η CFO της Meta, Susan Li σε μια κλήση με τους επενδυτές. έτος, αρχές του επόμενου έτους», πρόσθεσε.
You will find more infographics at Statista