Διττή λύση στον σιδηρόδρομο που αποσάρθρωσε, επιχειρεί τώρα να δώσει η κυβέρνηση, καθώς από τη μια συζητά με τους Γάλλους της SNF για την εισαγωγή τεχνογνωσίας λειτουργίας δικτύων και από την άλλη με τους Ιταλούς της Hellenic Train (Ferrovie) για τη διευθέτηση των προβλημάτων στις σχέσεις, ώστε να αποκατασταθεί η ομαλότητα στα δρομολόγια.
Με διεθνείς σιδηροδρομικούς οργανισμούς συνομιλεί η πολιτική ηγεσία της χώρας στην ύστατη προσπάθεια της να απεγκλωβίσει τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο από το χάος στο οποίο έχει περιέλθει για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.
Την ίδια στιγμή συνομιλεί με τους Ιταλούς της Hellenic Train για την διευθέτηση μίας σειράς προβλημάτων που αναδείχτηκαν μέσα από το μοιραίο δυστύχημα που στοίχησε ανθρώπινες ζωές.
Προτάσεις θα καταθέσει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) για την αξιολόγηση του οργανωτικού μοντέλου των ελληνικών σιδηροδρόμων, καθώς και για την εκτίμηση των αιτιών του δυστυχήματος.
Η έκθεση αξιολόγησης σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα έχει ολοκληρωθεί το Φθινόπωρο του 2023. Την ίδια στιγμή προγραμματίζεται συνάντηση του Γάλλου υπουργού μεταφορών και του προέδρου των Γαλλικών Σιδηροδρόμων (SNCF) με κλιμάκιο αξιωματούχων της κυβέρνησης για την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ του ΟΣΕ και των SNCF. Στο πλαίσιο αυτό οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι θα υποβάλλουν προτάσεις και τεχνογνωσία για την εκπαίδευση του προσωπικού του προσωπικού του ΟΣΕ αλλά και για το μοντέλο της οργάνωσης των Ελληνικών Σιδηροδρόμων.
Αποζημιώσεις για το τραγικό δυστύχημα
Σημειώνεται ότι η Hellenic Train δεν θα ενεργοποιήσει την εξαίρεση υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης, όπως προβλέπει όπως προβλέπουν σχετικές υπουργικές αποφάσεις.
Δηλώνει ότι συμμορφώνεται με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε οι συγγενείς των θανόντων, οι τραυματίες και οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 62 της 28.02.2023 να ικανοποιηθούν πλήρως ως προς τα σχετικά τους δικαιώματα με βάση τα άρθρα 11 και 13 του ΕΚ 1371/2007
Να σημειωθεί ότι ο κανονισμός που επικαλείται η εταιρεία προβλέπει μεταξύ άλλων προκαταβολή αποζημίωσης που δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 21.000 ευρώ καθώς και ότι η παροχή της «δεν συνιστά αναγνώριση ευθύνης».
Συγκεκριμένα:
- Εάν επιβάτης σκοτωθεί ή τραυματιστεί, η σιδηροδρομική επιχείρηση του άρθρου 26 παράγραφος 5 του παραρτήματος Ι, πρέπει, χωρίς καθυστέρηση και οπωσδήποτε το αργότερο εντός δεκαπέντε ημερών από τον καθορισμό της ταυτότητας του φυσικού προσώπου που δικαιούται αποζημίωσης, να προκαταβάλει τα ποσά που απαιτούνται για την κάλυψη άμεσων οικονομικών αναγκών ανάλογα με την προκληθείσα ζημία.
- Με την επιφύλαξη της παραγράφου 1, η προκαταβολή δεν είναι κατώτερη των 21 000 ευρώ ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου.
- Η προκαταβολή δεν συνιστά αναγνώριση ευθύνης και μπορεί να αντισταθμιστεί με οποιοδήποτε άλλο ποσό καταβληθεί στη συνέχεια με βάση τον παρόντα κανονισμό αλλά δεν είναι επιστρεπτέα, εκτός από την περίπτωση κατά την οποία η προκληθείσα ζημία οφειλόταν σε αμέλεια ή σφάλμα του επιβάτη ή εάν ο αποδέκτης της προκαταβολής δεν ήταν ο δικαιούχος της αποζημίωσης.