Σε αντίθεση με ό,τι μπορεί να υποδηλώνει το όνομά τους, τα παπούτσια μπάσκετ, τένις και τρεξίματος δεν περιορίζονται σε καμία περίπτωση σε γήπεδα και στίβους αυτές τις μέρες. Τα αθλητικά υποδήματα, λιγότερο επίσημα γνωστά ως αθλητικά παπούτσια, φοριούνται οπουδήποτε από τις αίθουσες συσκέψεων μέχρι τις πασαρέλες μόδας, και εταιρίες όπως η Nike και η Adidas κερδίζουν δισεκατομμύρια τροφοδοτώντας τη φρενίτιδα των sneaker.
Με πωλήσεις υποδημάτων ύψους 29 δισεκατομμυρίων δολαρίων το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαΐου 2022 (συν 2 δισ. δολάρια από την Converse), η Nike είναι η παγκόσμια ηγέτιδα στην αγορά αθλητικών παπουτσιών. Πρόκειται για επιχείρηση που ξεκίνησε εισάγοντας ιαπωνικά παπούτσια τρεξίματος στην αμερικανική αγορά, Η Nike ανέπτυξε γρήγορα δικό της όνομα τη δεκαετία του 1970, παρουσιάζοντας πρωτοποριακά και εμβληματικά σχέδια. Αργότερα, “παντρεύτηκε” τον Μάικλ Τζόρνταν και το όνομα έγινε παγκόσμιο, οι πωλήσεις εκτοξεύθηκαν και για πολλά χρόνια, κάθε χρονιά ήταν καλύτερη από την προηγούμενη,
Είναι ενδιαφέρον ότι μερικά από τα μοντέλα που κυκλοφόρησαν τη δεκαετία του 1970 εξακολουθούν να είναι από τα πιο δημοφιλή παπούτσια της Nike σήμερα. Η αγορά των sneaker είναι πιθανώς μοναδική στον τρόπο που κινείται συνεχώς μεταξύ καινοτομίας και νοσταλγίας,
με παπούτσια που σχεδιάστηκαν τις δεκαετίες του 1970 και του 1980 εξακολουθούν να πωλούν εξίσου καλά ή σε πολλές περιπτώσεις καλύτερα από τα παπούτσια που διαθέτουν τεχνολογία αιχμής.
Σε περίπτωση που αναρωτιέστε γιατί δημοφιλείς επωνυμίες όπως η Vans ή η New Balance δεν περιλαμβάνονται στο γράφημα: αυτές ανήκουν σε ιδιωτικές εταιρίες που δεν είναι υποχρεωμένες να αναφέρουν δημόσια στοιχεία πωλήσεων.
You will find more infographics at Statista