Καθώς η θερινή περίοδος πλησιάζει, η κρουαζιέρα ανεβάζει στροφές: Νέοι σταθμοί, homeporting και η διάχυση του effect στις τοπικές κοινωνίες προσδιορίζουν τη συζήτηση γύρω από την κρουαζιέρα.
Ο κλάδος και η Διεθνής Ενωση Κρουαζιέρας (CLIA) έρχονται στο προσκήνιο, εν όψει μάλιστα της προετοιμασίας της διεθνούς κοινότητας για το Posidonia Sea Tourism στην Θεσσαλονίκη.
Το 2023 οι επιβάτες της κρουαζιέρας θα φτάσουν τα 33 εκατομμύρια παγκοσμίως, ξεπερνώντας τις προσδοκίες και τα νούμερα που καταγράφηκαν το 2019. Στην πρώτη γραμμή βρίσκεται η Ελλάδα, μεταξύ άλλων με την Celestyal Cruises να μετατρέπει τα λιμάνια σε homeport και να γνωρίζουν πρωτοφανή ανάπτυξη. Τα έσοδα που αναμένει η Ελλάδα από την κρουαζιέρα θα αγγίξουν το 1,1 δισ. ευρώ το 2023, έναντι 957 εκατ. ευρώ το 2019.
Τεχνικές υπηρεσίες και homeporting ενισχύουν την οικονομία της Ελλάδας
Ο κλάδος στην Ευρώπη υποστήριξε 315.000 θέσεις εργασίας, με τις 15.100 από αυτές να βρίσκονται στην Ελλάδα. Χαρακτηριστικό είναι ότι η επανέναρξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα αύξησε το homeporting, οδηγώντας τις εταιρίες κρουαζιέρας να προμηθεύονται τοπικά αγαθά και υπηρεσίες στους λιμένες αφετηρίας και τους επιβάτες να περνούν μεγαλύτερες περιόδους εκεί, διανυκτερεύοντας σε τοπικά ξενοδοχεία. Ο θετικός αντίκτυπος διευρύνθηκε επίσης και λόγω της μεγαλύτερης παραμονής των πλοίων στα λιμάνια για την εκτέλεση τεχνικών εργασιών.
Σούδα, Χανιά, Πειραιά, Θεσσαλονίκη
Εν μέσω των εξελίξεων και των θετικών προοπτικών η Ελλάδα δρομολογεί μετά το 2024 κατασκευή νέων τερματικών σταθμών κρουαζιέρας στη Σούδα, στα Χανιά της Κρήτης, την προγραμματισμένη επέκταση του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στον Πειραιά και την αυξανόμενη δυναμική της Θεσσαλονίκης ως πρόσθετου κόμβου κρουαζιέρας.
Κοντά στα 700 ευρώ στον κουμπαρά από κάθε επισκέπτη
Αποτυπώνοντας τα οφέλη η σχετική μελέτη αναφέρει ότι για κάθε 24 επισκέπτες κρουαζιέρας υποστηρίζεται μία θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης, ενώ κατά μέσο όρο κάθε επισκέπτης ξοδεύει 660 ευρώ στα λιμάνια που επισκέπτεται κατά τη διάρκεια μιας τυπικής κρουαζιέρας επτά ημερών. Επιπλέον, το 60% των ατόμων που έχουν κάνει κρουαζιέρα επιστρέφουν τα επόμενα χρόνια σε έναν προορισμό που επισκέφτηκαν για πρώτη φορά με κρουαζιερόπλοιο, επομένως κάθε κρουαζιέρα είναι βασικά ένα ταξίδι γνωριμίας με νέους προορισμούς για κάθε επιβάτη.
Τέλος η η Έκθεση της CLIA για την Παγκόσμια Αγορά Κρουαζιέρας το 2020 έδειξε ότι το 85% των millennials σχεδιάζει να κάνει ξανά κρουαζιέρα, ακολουθούμενο από την Gen-X (82%), την Gen-Z (79%), τους Baby Boomers (77%) και τους Traditionalists (73%).