Την ευθύνη για την πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων ανέλαβε ο σταθμάρχης της Λάρισας, ενώ ο ίδιος φέρεται να μην ήταν έμπειρος, ενώ κλήθηκε να διεκπεραιώσει μεγάλο όγκο, σύνθετων περιστατικών.
Ο σταθμάρχης φέρεται να είναι εργαζόμενος με μικρή σχετική εμπειρία και άσχετη προς τα σημερινά του καθήκοντα προϋπηρεσία (μετακλητός στο Υπουργείο Παιδείας και έπειτα αχθοφόρος στον ΟΣΕ).
Βέβαια πρέπει να σημειωθεί ότι εκτός από τα λάθη του σταθμάρχη υπάρχουν και άλλα ζητήματα, όπως η κατάσταση του δικτύου, η μη ενεργοποίηση των προειδοποιητικών σημάτων και η έλλειψη επικοινωνίας. Το Crisis Monitor διεξάγει εκτενή έρευνα για τις συνθήκες που επικρατούσαν και τις δικλείδες ασφαλείας.
Από νομικής πλευράς, ο σταθμάρχης, ανεξαρτήτως εμπειρίας, θα αντιμετωπίσει κατηγορίες για αμέλεια και ενδεχομένως πρωτοδίκως για βαριά αμέλεια, ο ενδεχόμενος δόλος δεν υφίσταται, καθώς δεν προκύπτει ότι είχε στόχο να προκαλέσει το δυστύχημα. Πληροφορίες που έχει συλλέξει το CM αναφέρουν μάλιστα ότι ο όγκος εργασιών τη συγκεκριμένη ημέρα στον σταθμό ήταν μεγάλος, οι ανωμαλίες και οι ειδικές συνθήκες αλληλεπικαλυπτόμενες και το σκηνικό γενικά ρευστό.
Μάλιστα σύμφωνα με δηλώσεις (στην ΕΡΤ) εργαζόμενου στη Hellenic Train, ο 59χρονος φέρεται να κατέληξε στον ΟΣΕ μετά από πρόγραμμα κινητικότητας που είχε εφαρμοστεί το 2010…
Μία αναγκαία σημείωση εδώ: Το (όποιο) λάθος του σταθμάρχη δεν ακυρώνει σε τίποτα τις διαχρονικές ευθύνες για την εγκατάλειψη του σιδηροδρομικού δικτύου. Σε τελική ανάλυση και η στελέχωση του ΟΣΕ με ενδεχομένως ακατάλληλους εργαζόμενους, είναι και πάλι ευθύνη του συντεταγμένου -θεός να το κάνει- ελληνικού κράτους.
Ειδικότερα, ο σταθμάρχης, που αύριο προσάγεται στον εισαγγελέα με βαρύτατες κατηγορίες, παραδέχθηκε ενώπιον εισαγγελέα τις εγκληματικές παραλείψεις του, δηλαδή πως έβαλε τη μοιραία αμαξοστοιχία σε λάθος τροχιά και πρόσθεσε ότι κατάλαβε το λάθος που κόστισε ανθρώπινες ζωές, μόλις πληροφορήθηκε για το τραγικό δυστύχημα. Τότε αντιλήφθηκε τις συνέπειες των όσων είχε κάνει, δρομολογώντας την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.
Μεγαλώνει η λίστα
Στο μεταξύ σε 38 ανέρχονται οι επιβεβαιωμένοι νεκροί που έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής από τα συντρίμμια επιβατικής αμαξοστοιχίας σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από τον εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, πύραρχο Βασίλη Βαθρακογιάννη. Πρόκειται για τον ταυτοποιημένο αριθμό των θυμάτων, ενώ νεότερες πληροφορίες μιλούν ήδη για τουλάχιστον 46 νεκρούς.
Από τους 72 νοσηλευόμενους επιβάτες, 15 πήραν εξιτήριο, ενώ 57 επιβάτες παραμένουν για νοσηλεία, εκ των οποίων 6 στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.
Όπως είπε ο κ. Βαθρακογιάννης, η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος είναι σε εξέλιξη και θα συνεχιστεί κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ προσέθεσε ότι οι δυνάμεις, αφού ολοκλήρωσαν τις έρευνές τους στο βαγόνι της πρώτης θέσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας και στο βαγόνι – εστιατόριο, τώρα επιχειρούν στο πρώτο επιβατικό βαγόνι της δεύτερης θέσης. Επιπλέον, ο κ. Βαθρακογιάννης τόνισε ότι η διαδικασία ταυτοποίησης στο βαγόνι – εστιατόριο διεξήχθη υπό ακραίες συνθήκες υψηλού πυροθερμικού φορτίου της τάξεως των 1300 βαθμών Κελσίου, γεγονός που δυσχέραινε τη σχετική διαδικασία.