Όπως η αγορά δεν λέει να διορθώσει “αξιοπρεπώς” και επιμένει να καίει τα δάκτυλα των short, έτσι και η Attica Bank μοιάζει σε μη-αναστρέψιμη πορεία… Ο επικεφαλής στρατηγικής της Morgan Stanley υποστηρίζει ότι το bear market rally έχει ξεφύγει από τον έλεγχο και ότι οι προσδοκίες των επενδυτών που τροφοδοτούν διαψεύδονται… Στην Attica Bank, το πρόβλημα είναι ότι μάλλον επιβεβαιώνονται…
Ο Γενικός Δείκτης είναι υπεραγορασμένος, ακόμα και σε εβδομαδιαία βάση. Πρόκειται σίγουρα για ανοδικό overshooting… ενώ τα gaps που δημιούργησε θα γυρίσει -αναπόφευκτα- να τα κλείσει. Το θέμα είναι το πότε και που θα φτάσει πριν το κάνει… Στην Ελλάδα η αγορά δεν κινείται με βάση τις ξένες. Εκεί η άνοδος είναι αποτέλεσμα πλεονάζουσας ρευστότητας, στο χρηματιστήριο της Αθήνας, πρόκειται για after-effect της αντίδρασης ελατηρίου, που υποστηρίζεται και από τις βελτιωμένες προοπτικές κερδών και την προοπτική αναβάθμισης οικονομίας και αγοράς.
Attica Bank: Φωνάξτε τα ΜΑΤ
Τα καφριλίκια -εκατέρωθεν- στην Attica Bank, πάντως, δεν αποτελούν εχέγγυα για την αναβάθμιση της αγοράς. Η Λαζαράκου τα ακούει στερεοφωνικά για όλα, αλλά δεν της έδωσαν και πιστόλι. Η Euroxx, αφού πήγε να πουλήσει τη δουλειά του Στουνρνάρα ως δική της, έγινε μέρος του προβλήματος και μετά προσπάθησε μεθόδους ΜΑΤ να σταματήσει το ρυθμό εισροών και να τρομάξει τους αδαείς… Ο Κοντόπουλος ακόμα τραβάει τα -λιγοστά του- μαλλιά μετά τις ανακοινώσεις για αναστολή δυνατότητας εκτέλεσης εντολών στην Attica Bank από ηλεκτρονικές πλατφόρμες και ευελπιστεί να μην έχουν αποσταλεί και στα αγγλικά…
Εντάξει, το πρόβλημα έλυσε ο Στουρνάρας ο οποίος ξεκαθάρισε -μέσω διαρροών- ότι οποιαδήποτε συμφωνία δεν θα λάβει υπόψη της το ράλι. Το ΤΧΣ, που είναι και ο βασικός μέτοχος της Attica Bank, δεν γνωρίζει τίποτα. Η διοίκηση της τράπεζας, αυτή την περίοδο, είναι εστιασμένη στην εξυγίανση και την επόμενη μέρα, έτσι μαζί με τον ισολογισμό (εκ)καθαρίζει και το προσωπικό…
Μέχρι στιγμής πάντως η μετοχή της Attica Bank συνεχίζει ανοδικά. Πως θα μπορούσε διαφορετικά, όταν τα δημοσιεύματα είναι αντικρουόμενα και αφού η δημιουργία πέμπτου τραπεζικού πόλου έχει εξαγγελθεί ως μείζονας σχεδιασμός της Τράπεζας της Ελλάδος;
Πολλάκης pulled a stunt on …Τσίπρας
Αν και η αιτία σύγκρουσης Πολλάκη – Κουμουνδούρου ήταν η εμπλοκή με Χαιρετάκης – Σταθάκη στον Κίσσαμο και ο μικροκομματικός συσχετισμός δυνάμεων… η τακτική κλιμάκωσης των τόνων εσωτερικά, λέγεται ότι αποτελεί στρατηγική επιλογή του κρητικού βουλευτή.
Όπερ σημαίνει ότι μπορεί η τοποθέτηση Χαιρετάκη να είχε στόχο την αποδυνάμωση Σταθάκη -που κρύβει την παραδοχή δύο αναμετρήσεων και ήττας του ΣΥΡΙΖΑ-, αλλά παράλληλα αποτελεί κίνηση μακράς -όχι πολύ- πνοής…
Καλά πληροφορημένες πηγές μου λένε, ότι ο Πολλάκης έχει μεγάλες βλέψεις για την επόμενη ημέρα στον ΣΥΡΙΖΑ. Το πόσο… μεγάλες είναι δεν μπορώ να το πω. Αυτό που ξέρω είναι ότι δεν χωράνε στην Κρήτη…
Ο Σταθάκης -με αυτή τη νωχελικά, υποβολιμιαία- έκφραση, έπαιξε έξυπνα. Έκοψε τον Χαιρετάκη την τελευταία στιγμή, αποδεικνύοντας ότι έχει το αυτό του Τσίπρα, αναγκάζοντας παράλληλα τον Πολλάκη σε οφσάιντ.
Ο Πολάκης, λοιπόν, τα έκανε μπάχαλο. Επικοινωνιακά κατάφερε να χαλάσει τη φιέστα ανακοίνωσης των υποψηφίων και πολιτικά να τροφοδοτήσει εσωστρέφεια. Δεν ξέρω τί λένε αυτά τα αποτελέσματα, αλλά σίγουρα δεν βοηθούν την προοπτική του….
Φαίνεται πάντως ότι ο Αλέξης έχει πάρει χαμπάρι τις σκέψεις Πολλάκη και γι αυτο το ράπισμα…
Ο Καραμανλής θα μιλήσει όταν θέλει να μιλήσει…
Στη ΝΔ υπάρχει ζήτημα με την υποψηφιότητα του Κώστα Καραμανλή. Ο Κυριάκος τον θέλει σιωπηρό σε ρόλο Βούδα, ο ίδιος δεν θέλει άλλο… αλλά όλα δείχνουν ότι ενδεχόμενη απουσία του θα πληγώσει περισσότερο από την παρουσία του.
Έτσι, ο Κυριάκος ξέρει ότι τον χρειάζεται -καθώς ο νεότερος και υπουργός Μεταφορών δεν μπορεί να σηκώσει το φορτίο του οικογενειακού ονόματος.
Την απόφαση θα πάρει βέβαια ο ίδιος ο Καραμανλής. Το πότε θα την ανακοινώσει; Ε, λογικά τελευταίος.
Βέβαια, υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να είναι υποψήφιος στο Επικρατείας σε μη-εκλόγιμη θέση, αλλά αυτό είναι the easy way out, την οποία δεν θα του τη δώσει ο Μητσοτάκης.
Το βρόμικο παιχνίδι με τις υποδομές
Και μιας και μιλάγαμε για την οικογένεια Καραμανλή, ο υπουργός Μεταφορών, τα πάει καταπληκτικά… λένε. Έφτιαξε και αυτή την Αρχή Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων που ζητούσε η Ευρώπη.
Έλα όμως που τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται: Η ανεξάρτητη αρχή, στερείται των τυπικών εχέγγυων: Δεν έχει επαρκή βαθμό ανεξαρτησίας καθώς τον πρόεδρο και τα μέλη διορίζει ο υπουργός, στελεχώνεται από προσωπικό του υπουργείου και δεν έχει τα απαιτούμενα μέσα, όπως είναι ένα πλήρως εφοδιασμένο υπόστεγο για αεροπορικά δυστυχήματα και αντίστοιχο χώρο για σιδηροδρομικά. Δεν έχει ορισμένες χρονικά υποχρεώσεις για έκδοση πορισμάτων.
Αυτό όμως δεν είναι το μόνο πρόβλημα… Την ώρα που το Ελ. Βενιζέλος βρίσκεται σε τροχιά ρεκόρ κίνησης, οι απαιτήσεις ασφάλειας έχουν υποβαθμιστεί τρομακτικά. Όπως μαθαίνουμε έχουν καταργηθεί καίριες πρόνοιες υγιεινής και έλεγχοι ασφάλειας πτήσεων. Δεν υπάρχουν επαρκή έλεγχοι στους επιβάτες, ούτε όμως στο πλήρωμα, επιτρέποντας έτσι τη δράση κυκλωμάτων, ακόμα και υπονομεύοντας την ίδια την ασφάλεια πτήσεων, καθώς δεν πιστοποιείται pre-flight από τρίτο παράγοντα, κατάσταση προσωπικού και αεροσκάφους…
Εμείς ειδικοί δεν είμαστε, αλλά τα όσα μαθαίνουμε μας ανησυχούν.