Πολυεπίπεδη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της ανακοίνωσε η Coca Cola 3Ε, καθώς μπαίνει στη μπύρα, ενισχύει την παρουσία της στον καφέ και εμπλουτίζει την παρουσία της στα μη-αλκοολούχα. Όπως φαίνεται στόχος είναι η δημιουργία δυναμικής διαφοροποίησης των εσόδων από την εσωτερική αγορά και παράλληλα της καλλιέργειας προοπτικών που θα συντηρήσουν τον όμιλο σε αναπτυξιακή τροχιά, καθώς τα περιθώρια αύξησης πωλήσεων μέσω του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου περιορίζονται.
Ανοίγματα χαμηλού ρίσκου, αλλά φιλόδοξων προοπτικών επιχειρεί η Coca Cola 3Ε, καθώς η εταιρία διευρύνει το χαρτοφυλάκιό της με τα προϊόντα της Three Cents, τη διανομή μπύρας από την ζυθοποιία AB InBev και ενισχύει τη παρουσία της στον καφέ με την ιταλική μάρκα Caffè Vergnano.
Οι κινήσεις της Coca Cola 3Ε εντάσσονται στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδιασμού για καθετοποίηση στην εξυπηρέτηση των all day spots (caffe – bar – restaurants) με προοπτική την ενίσχυση των συνδυαστικών περιθωρίων και τον περιορισμό του κινδύνου. Παράλληλα, με την είσοδο σε νέες αγορές και την εδραίωση στον καφέ, δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης από νέα προϊόντα, ενισχύοντας την αναπτυξιακή δυναμική.
Αναπόφευκτα, οι κινήσεις της Coca Cola 3Ε θα εντείνουν τον ανταγωνισμό στην αγορά, εγείροντας πιθανώς και ζητήματα ολιγοπωλιακών συνθηκών στην αγορά, γεγονός που θα αναγκάσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού να παρακολουθεί ενδελεχώς τις εξελίξεις.
Οι κινήσεις της Coca Cola 3Ε
Η εταιρία ανακοίνωσε αποκλειστική, μακροπρόθεσμη συμφωνία με την AB InBev, τη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο, με ορισμένα από τα πιο δημοφιλή σήματα μπύρας, όπως Corona, Stella Artois και Bud. Η συνεργασία – που βρίσκεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2023 – περιλαμβάνει πωλήσεις, διανομή, trade marketing και ενεργοποίηση της αγοράς για ορισμένα από τα πιο δημοφιλή εμπορικά σήματα που ανήκουν στην AB InBev. Μαζί με την AB InBev και με ένα ισχυρό και απολύτως αλληλοσυμπληρούμενο χαρτοφυλάκιο κορυφαίων εμπορικών σημάτων, η εταιρεία καλύπτει ακόμα περισσότερες περιστάσεις κατανάλωσης.
Παράλληλα, η Coca Cola 3Ε ενισχύει το χαρτοφυλάκιο των ανθρακούχων προϊόντων για ενήλικες με τα προϊόντα της Three Cents, την 1η ελληνική μάρκα αρτιζανάλ αναψυκτικών και μίξερ, υψηλής ποιότητας. Με την προσθήκη αυτής της super-premium μάρκας στο χαρτοφυλάκιό της, η εταιρία απευθύνεται σε ένα ακόμη ευρύτερο φάσμα καταναλωτικών προτιμήσεων. Η συμφωνία θα τεθεί σε ισχύ αρχές Μαρτίου 2023.
Προηγουμένως, η εταιρία είχε ανακοινώσει το deal για τη διανομή στην ελληνική αγορά του ιταλικού καφέ Caffè Vergnano, ο οποίος διευρύνει το χαρτοφυλάκιο στην κατηγορία που περιλαμβάνει ήδη τον Costa Coffee. Η νέα προσθήκη προσανατολίζεται κυρίως στην χονδρική αγορά, ενώ ο Costa Coffee στη λιανική. Συνδυαστικά η Coca Cola 3Ε, ολοκληρώνει το χαρτοφυλάκιο στην κατηγορία (καθώς ο Costa διατίθεται και σε κάψουλες για μηχανές).
Η πορεία της μετοχής της Coca Cola HBC στο Χ.Α.
Δηλώσεις
Η Μαρία Αναργύρου – Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο, δήλωσε: «Η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου μας, αξιοποιεί πλήρως τη συνέπεια με την οποία εστιάζουμε στο κανάλι HoReCa, τη μοναδική παρουσία μας ευρύτερα σε όλα τα κανάλια, το εκτεταμένο δίκτυο διανομής μας, τις βαθιές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας και τις εξαιρετικές δυνατότητες των εμπορικών μας ομάδων. Ευρύ χαρτοφυλάκιό σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης. Σημαίνει ότι μπορούμε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να παρέχουν την καλύτερη πρόταση για κάθε περίσταση στους καταναλωτές τους, αξιοποιώντας όλες τις ευκαιρίες premiumization που μας δίνει το HoReCa και η καλοκαιρινή σεζόν».
Από την πλευρά της, η Αθηνά Ποπώφ, Coffee, Pr. Spirits & Snacks Business Director της Coca-Cola Τρία Έψιλον, δήλωσε: «Τα Three Cents αποτελούν μία ιδιαίτερα αγαπητή μάρκα του Έλληνα καταναλωτή, προσφέροντας σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης. Ενώνοντας τις ισχυρές εμπορικές μας δυνατότητες με την επιχειρηματική τεχνογνωσία της ομάδας Three Cents, φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε μια ισχυρή συνεργασία που θα μας τοποθετήσει ακόμα καλύτερα στην κατηγορία ανθρακούχων προϊόντων για ενήλικες – μία κατηγορία που αποτελεί σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης του 24/7 χαρτοφυλακίου μας».
Με τη σειρά του, ο Γιώργος Μπάγκος, συνιδρυτής της Three Cents, δήλωσε «Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι που τα Three Cents εντάσσονται στο χαρτοφυλάκιο της Coca-Cola Τρία Έψιλον, καθώς μας δίνεται η ευκαιρία να συνεργαστούμε με την κορυφαία εταιρεία του κλάδου στην Ελλάδα. Στόχος μας είναι να μεγαλώσει το αποτύπωμα μας, ενώ δεσμευόμαστε πως θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να δημιουργούμε καινοτόμα και υψηλής ποιότητας προϊόντα που θα προσφέρουν έμπνευση, καλύπτοντας τις ανάγκες καταναλωτών και επαγγελματιών».
Τέλος, ο Λευτέρης Σκαράκης, Beer Business Director του Ομίλου Coca-Cola HBC, δήλωσε: «H είσοδός μας στην κατηγορία της μπύρας, μίας από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες ποτών, αποτελεί μία συναρπαστική ευκαιρία ανάπτυξης για εμάς και τους συνεργάτες μας και υποστηρίζει πλήρως το όραμά μας να αποτελούμε συνεργάτη επιλογής 24/7 για τους πελάτες μας. Η συνεργασία μας με την AB InBev, τη νούμερο 1 ζυθοποιία στον κόσμο αποτελεί μια φυσική επέκταση του υπάρχοντος χαρτοφυλακίου εμπορικών σημάτων μας, συμπληρώνοντας τη βασική μας δραστηριότητα στα μη αλκοολούχα ποτά καθώς και το χαρτοφυλάκιο Καφέ, Premium Spirits και σνακ που διαθέτουμε».
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της, η Coca-Cola Τρία Έψιλον προχωρά σε 80 νέες μόνιμες προσλήψεις, ενισχύοντας κατά κύριο λόγο την ομάδα πωλήσεων, με περισσότερες από 1 στις 3 προσλήψεις να υποστηρίζουν την κατηγορία της μπύρας. Αυτές οι προσλήψεις είναι επιπλέον των 50 προσλήψεων για τις εποχικές θέσεις πωλήσεων που ανακοίνωσε η εταιρεία πρόσφατα.