Η κυκλοφορία του ChatGPT του OpenAI για συνομιλία στα τέλη του περασμένου έτους σήμανε τον συναγερμό στα κεντρικά της της Google, στο Mountain View της Καλιφόρνια, καθώς η διοίκηση θεωρεί την εκκολαπτόμενη τεχνολογία ως σοβαρή απειλή για τη βασική της επιχείρηση αναζήτησης. Βέβαια, αυτός δεν είναι ο μόνος λόγος που ανησυχεί η Google…
Στην πραγματικότητα η Google έχει δύο… άγχη: Το ένα είναι η απώλεια διαφημιστικών εσόδων από την αναζήτηση και δεύτερο η δυναμική που θα μπορούσε να έχει το ChatGPT, καθώς η εταιρία που το έχει αναπτύξει, η OpenAI, συνεργάζεται στενά με τη Microsoft, ίσως η μόνη… ανταγωνίστρια της Google στον τομέα της αναζήτησης.
Και σίγουρα, οι χειρότεροι φόβοι της Google σε σχέση με το ChatGPT έγιναν πραγματικότητα την Τρίτη, όταν η Microsoft ανακοίνωσε ένα νέο Bing που τρέχει σε ένα μοντέλο OpenAI επόμενης γενιάς που είναι «πιο ισχυρό από το ChatGPT» και προσαρμοσμένο ειδικά για αναζήτηση.
«Η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει θεμελιωδώς κάθε κατηγορία λογισμικού, ξεκινώντας από τη μεγαλύτερη κατηγορία όλων – την αναζήτηση», δήλωσε ο Satya Nadella, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, σε μια δήλωση, αποκαλώντας τις εκδόσεις της αναζήτησης Bing και του προγράμματος περιήγησης Edge που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη «συνοδευτικό AI για ο ιστός.”
Αυτή η ανακοίνωση ήταν αναμφισβήτητα η πιο προφανής επίθεση κατά της Google και της επιχείρησης αναζήτησής της από την κυκλοφορία του Bing το 2009. Και ενώ θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι η άφιξη του Bing δεν σημείωσε σχεδόν κανένα πρόβλημα στην κυριαρχία της Google, αυτή τη φορά τα πράγματα φαίνονται διαφορετικά, καθώς οι τεχνολογικές αλλαγές συχνά συμπίπτουν με αλλαγές στην ισορροπία δυνάμεων – απλώς ρωτήστε τη Nokia.
Αλλά ακόμα κι αν η Google καταφέρει να υπερασπιστεί με επιτυχία τη δεσπόζουσα θέση της στην αγορά αναζήτησης, η απώλεια μόλις μερικές ποσοστιαίες μονάδες στο μερίδιο αγοράς θα μεταφραζόταν σε δισεκατομμύρια δολάρια σε χαμένα διαφημιστικά έσοδα.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις από το Digital Market Insights της Statista, τα παγκόσμια έσοδα από τις διαφημίσεις αναζήτησης ανήλθαν σε 260 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι και θα μπορούσαν να ανέλθουν στα 400 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026.