Συνολικά, η στρατηγική του Αλέξανδρου Εξάρχου εμφορείται από την ταχεία και αποδοτική διεύρυνση του αποτυπώματος, με την δυνατόν ελάχιστη κατανάλωση κεφαλαίου.
Σε πρώτη φάση αναζητά distress opportunities με ικανή σχέση κόστους οφέλους και εν συνεχεία “παντρεύει” ευκαιρίες και δημιουργεί κρίσιμα μεγέθη. Η στρατηγική δεν είναι άγνωστη, αυτό που διαφέρει είναι ο τρόπος υλοποίησης.
Στην Ελλάδα, το εφοπλιστικό κεφάλαιο έχει πολλές φορές προσπαθήσει να οικοδομήσει επιχειρηματικούς βραχίονες, αλλά τις περισσότερες φορές οι προσπάθειες αυτές έχουν εγκαταλειφθεί, κυρίως εξαιτίας της αναγκαιότητας για διαφάνεια στο πόθεν έσχες και τη ροή κεφαλαίων. Πλέον, από το 2019 ο πήχης αυτός έχει κατέβει, επιτρέποντας στον Βαγγέλη Μαρινάκη να χτίσει σημαντικές θέσεις στα media και να διαφοροποιήσει το χαρτοφυλάκιό του με επενδύσεις στις κατασκευαστικές.
Τώρα, ο Αλέξανδρος Εξάρχου κινείται παράλληλα αρκετούς τομείς, ξεκινώντας από τις κατασκευές με την Intrakat, συνεχίζοντας στις τράπεζες με την Παγκρήτια -ως πόλο- αλλά και στα media, που απέκτησε τις συμμετοχές του Σωκράτη Κόκκαλη, το Attica και το Action24 από τον Παναγιωτάκη.
Και στις τρεις περιστάσεις, ο Αλέξανδρος Εξάρχου επιχειρεί να χτίσει μεγάλη μεν θέση, αλλά όχι στον πυρήνα, αποφεύγοντας συγκρούσεις, τουλάχιστον σε πρώτη φάση. Ταυτόχρονα, επαναδιαπραγματεύεται συμφωνίες και προωθεί σαρωτικές ανακατατάξεις στο προσωπικό, επιβάλλοντας νέες νόρμες…
Έτσι, αναπτύσσεται σε πολύ μικρό χρόνο ένας νέος, διακλαδικός μη-συστημικός παίχτης. Συνδυαστικά, η ισχύς του, όμως, μπορεί να θεωρηθεί ως κρίσιμη, καθώς πέρα από το μέγεθος των επενδύσεων -ανά κλάδο-, κατέχει θέσεις που συμβάλλουν στη σταθεροποίηση ή ακόμα και τη διαμόρφωση του τοπίου. Ως εκ τούτου, ο ρόλος του είναι de facto κρίσιμος. Η ισχύος του προοδευτικά θα ενισχύεται και η επιρροή του δεν θα είναι το άθροισμα των επενδύσεών, αλλά η εκθετική τους απεικόνιση…
Θα υπάρξουν συγκρούσεις
Το Crisis Monitor έχει επισημάνει ότι καθώς το αποτύπωμα της τριανδρίας Μπάκου – Μαϋμενάκη και Εξάρχου στα media θα μεγαλώνει, θα υπάρξουν αλλαγές στην κατανομή της διαφημιστικής πίττας. Αυτό, αναπόφευκτα θα ενοχλήσει εδραιωμένους και συστημικούς παίχτες, προκαλώντας ενδεχομένως τριβές, χωρίς να μπορούν να αποκλειστούν και… συγκρούσεις.
Στις τράπεζες, η κατάσταση είναι πιο ξεκάθαρη, για την ώρα. Η εξώθηση του Μιχάλη Σάλλα, αποτελεί favor in the bank για τον Αλέξανδρο Εξάρχου, την οποία -όπως όλα δείχνουν- θα εξαργυρώσει σύντομα…
Στις κατασκευές, ο Αλέξανδρος Εξάρχου έδειξε ότι μπορεί να χάνει εταιρίες… όχι όμως λεφτά, έτσι πήρε την αξία της επένδυσης και ένα premium για να αποχωρήσει από τον Ελλάκτωρα. Εκεί φάνηκε ότι για τους εφοπλιστές που εκπροσωπεί η επικράτηση δεν αποτελεί αυτοσκοπό και ότι οι αποδόσεις είναι σημαντικότερες. Αυτό, αποτελεί και την εγγύηση για όσους επιλέξουν να συμπορευτούν μαζί τους, επενδυτικά ή με άλλο τρόπο…