Ο πόλεμος στην Ουκρανία αποτέλεσε ένα επιχειρηματικό σοκ ή έναν ‘μαύρο κύκνο’ για την Coca Cola HBC που όμως το διαχειρίστηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
O όμιλος έθεσε αρχικά ως στόχο να περιορίσει τις απώλειες στα δύο αυτά κράτη τηρώντας στάση αναμονής και μεταφέροντας παραγωγή προιόντων σε χώρες που διατηρούσαν επαφές με Ρωσία και Ουκρανία. Ταυτόχρονα εκμεταλλεύτηκε την ισχυρή εφοδιαστική αλυσίδα του ομίλου , ενεργώντας ως «just in time» ως προς τους πελάτες της και αποφεύγοντας τις μεγάλες αποθεματοποιήσεις που ήταν κοστοβόρες. Επίσης κατάφερε και έλεγξε το κόστος παραγωγής που ανατιμήθηκε σε χαμηλά-σχετικά- επίπεδα.
- Εκμεταλλεύθηκε τις αυξήσεις πωλήσεων της εταιρείας σε όλα τα κράτη που έχει αντιπροσωπείες
- Συνεργάστηκε με τοπικές αλυσίδες
- Ευνοική συγκυρία ήταν η αύξηση του τουρισμού σε Ελλάδα αλλά και σε άλλα κράτη που έχει μεγάλη παρουσία η Coca Cola HBC
- Διαφοροποίηση της γκάμας των προιόντων της. Πλέον ο όμιλος καλύπτει κάθε πτυχή στον τομέα αναψυκτικών – νερού αλλά και καφέδων. Όλοι οι κλάδοι κινήθηκαν ανοδικά
- Κατάλληλη τιμολογιακή πολιτική και σωστό marketing mix
Η εταιρία, στο πεδίο του guidance για τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το σύνολο του έτους, προχώρησε σε αναθεώρηση επί τα βελτίω, στο εύρος 860 έως 900 εκατ. ευρώ, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για εύρος 740 έως 820 εκατ. ευρώ.
Οι όγκοι πωλήσεων (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας) αυξήθηκαν κατά 5,7% σε οργανική βάση, επωφελούμενοι από τη δυναμική των κατηγοριών προτεραιότητάς μας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά στο +6,2%, τα ποτά ενέργειας στο +30% και την κατηγορία του καφέ στο +51%.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας) αυξήθηκαν κατά 13,2% σε οργανική βάση λόγω της συνειδητής εστίασής μας στην αύξηση της αξίας, αξιοποιώντας την τιμολογιακή πολιτική και τις στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του μείγματος, ως σημαντικά εργαλεία για τη διαχείριση του πληθωρισμού κόστους. Επωφεληθήκαμε επίσης, από τις πολύ καλές επιδόσεις στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης και την ισχυρή ανάπτυξη στο μείγμα προϊόντων άμεσης κατανάλωσης.
Η αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία συνεχίστηκε, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 190 μονάδες βάσης και τα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 130 μονάδες βάσης το εννεάμηνο.