Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος της GfK στη Γερμανία σημείωσε άνοδο στο -41,9 τον Νοέμβριο του 2022 από το αναθεωρημένο -42,8 τον Οκτώβριο και σύμφωνα με τις προσδοκίες της αγοράς.
Πρόκειται για την πρώτη βελτίωση του δείκτη καταναλωτικού κλίματος μετά από τέσσερις συνεχόμενους μήνες διαρκούς επιδείνωσης, αλλά εξακολουθεί να δείχνει αρνητική διάθεση.
“Είναι σίγουρα πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για αντιστροφή της τάσης αυτή τη στιγμή. Η κατάσταση παραμένει πολύ τεταμένη για το καταναλωτικό κλίμα. Μένει να φανεί εάν η τρέχουσα σταθεροποίηση θα διαρκέσει ή υπό το πρίσμα του ερχόμενου χειμώνα, υπάρχει λόγος φόβου μια περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης»,
δήλωσε ο Rolf Buerkl, ειδικός στους καταναλωτές της GfK.
Τον Οκτώβριο, σημειώθηκε μικρή βελτίωση τόσο στις προσδοκίες εισοδήματος (-60,5 έναντι -67,7) όσο και στην προθυμία για αγορά (-17,5 έναντι -19,5), ενώ οι προσδοκίες του οικονομικού κύκλου επιδεινώθηκαν (-22,2 έναντι -21,9). πηγή: GfK Group
Σχετικά