Τα futures του ανθρακικού λιθίου στην Κίνα αυξήθηκαν σε νέο ρεκόρ, στα 500.500 γιουάν/τόνο τον Σεπτέμβριο, εκτοξεύοντας τις τιμές πάνω από 80% σε ετήσια βάση, καθώς η αυξανόμενη ζήτηση συμπίπτει με τη χαμηλότερη προσφορά.
Τα προστιθέμενα κίνητρα κινήτρων και ταμειακά κίνητρα από τις τοπικές κινεζικές κυβερνήσεις ώθησαν την αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, σημειώνοντας 100% σε ετήσια βάση ετήσια τον Αύγουστο.
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι η ενεργειακή κρίση θα πρέπει να γίνουν προβλέψεις για ελλείψεις και ανεπάρκεια τμημάτων για τη δημιουργία μπαταριών, καθώς η ζήτηση, τόσο για αυτοκίνητα όσο και για υβριδικά συστήματα αποθήκεθσης ηλεκτρικής ενέργειας θα αυξάνεται.
Στις ΗΠΑ, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να αυξηθεί καθώς ο πρόσφατα ψηφισμένος «Νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού» επεκτείνει τις φορολογικές ελαφρύνσεις για αγορές νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Από την πλευρά της προσφοράς, η ενεργειακή κρίση στην Κίνα που προκλήθηκε από τα κύματα ρεκόρ καύσωνα οδήγησε πολλούς παραγωγούς λιθίου στο Σιτσουάν να αναστείλουν τη λειτουργία τους.
προσθέτοντας στο πλεονέκτημα του αυξανόμενου κόστους λιθίου βραχυπρόθεσμα.
Η σφιχτή προσφορά οδήγησε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων με μεγάλη έκθεση σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία να ανταγωνίζονται για μακροπρόθεσμα συμβόλαια προμήθειας, συμπεριλαμβανομένων των Ford και Stellantis. Επίσης, ο γίγαντας των ηλεκτρικών οχημάτων Tesla επεξεργάζεται την κατασκευή του δικού του διυλιστηρίου λιθίου στο Τέξας.