Άγονος για μια ακόμη φορά κηρύχθηκε ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ, με τρόπο που παραπέμπει σε μεθοδεύσεις των επιχειρηματικών συμφερόντων που κινούνται για την ανάληψή του, καθώς τελικά κατατέθηκε μια μονο έγκυρη προσφορά, αλλά αυτή ήταν εκρπόθεσμη.
Άγονος κατέστη ο διαγωνισμός για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ), γνωστό και ως Θριάσιο ΙΙ.
Στον διαγωνισμό που προκήρυξε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατατέθηκε μία δεσμευτική προσφορά, από την κοινοπραξία της Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και της DAMCO του ομίλου Κοπελούζου, ωστόσο ήταν εκπρόθεσμη.
Τέτοιες κινήσεις στόχο έχουν να αναγκάσουν την δημόσια διοίκηση να αλλάξει συγκεκριμένες πρόνοιες στις συμβάσεις και ενδεχομένως και τεχνικά χαρακτηριστικά.
Το Θριάσιο ΙΙ αφορά ακίνητο έκτασης περίπου 1.450 στρεμμάτων, κυριότητας ΟΣΕ, στο οποίο έχουν κατασκευασθεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων, καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Νέος διαγωνισμός
Ο νέος διαγωνισμός που αναμένεται να προκηρύξει το επόμενο διάστημα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ως αντικείμενο την εκτέλεση του τεχνικού έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια εξοπλισμού) του σιδηροδρομικού terminal, καθώς και την παροχή των υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευσή του κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.
Προχωράει το Θριάσιο Ι
Σε ό,τι αφορά το Θριάσιο Ι, όπου προβλέπεται η δημιουργία εμπορευματικού κέντρου σε έκταση 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, απομένει η ψήφιση της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή.
Το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Ι, το οποίο έχει ανατεθεί κατόπιν διαγωνισμού στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ – ΒΙΠΕ Goldair, θα ξεκινήσει με την κατασκευή 120.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων και υποστηρικτικών εγκαταστάσεων. Κατόπιν θα κατασκευαστούν ακόμη 115.000 τ.μ. σε ορίζοντα πενταετίας.
Σε αυτό το έργο, η DG Comp “χάλασε” την παρτίδα, όπως είχε στρωθεί, ζητώντας ουσιώδεις αλλαγές στις συμβάσεις προκειμένου να δώσει το πράσινο φως. Κυβέρνηση και ανάδοχος κοινοπραξία αναζητούσαν παραθυράκια στη γνωμάτευση της Κομισιόν για πάνω από ένα χρόνο.
Η DG Comp ζητούσε διπλασιασμό του αρχικού τιμήματος ύψους 31 εκατ. ευρώ, σε 62 εκατ. ευρώ και την μείωση του χρόνου παραχώρησης σε 37 από 60 έτη. Ζητά και την αύξηση της προβλεπόμενης ελάχιστης επένδυσης από τα 35 στα 55 εκατ. ευρώ.
Το έργο πάντως, θα πρέπει να προχωρήσει, ειδάλλως το Δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια ύψους 250 εκατ. ευρώ.