Ακούμε παραλλαγές της ίδιας ιστορίας εδώ και χρόνια: “Το Facebook δεν είναι πια κουλ”, “οι άνθρωποι αφήνουν πίσω το Facebook”, “οι έφηβοι έχουν ξεπεράσει το Facebook” και ούτω καθεξής. Και όμως, το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο συνέχισε να αναπτύσσεται, προσθέτοντας σχεδόν 600 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως μόνο τα τελευταία τρία χρόνια. Μέχρι τώρα δηλαδή.
Σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση αποτελεσμάτων, οι ενεργοί χρήστες του Facebook σε μηνιαία βάση μειώθηκαν κατά δύο εκατομμύρια το δεύτερο τρίμηνο του 2022, για πρώτη φορά στη 18χρονη ιστορία του μέσου. Και ενώ ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Μαρκ Ζούκερμπεργκ απέδωσε την παρακμή στο «μπλοκάρισμα του Διαδικτύου που σχετίζονται με τον πόλεμο στην Ουκρανία», είναι σύμφωνο με την ευρύτερη τάση όπως δείχνει το διάγραμμά.
Τα στοιχεία
Το δεύτερο τρίμηνο του 2022, το Facebook είχε 2.934 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως, από 2.936 εκατομμύρια το προηγούμενο τρίμηνο. Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των ημερήσιων ενεργών χρηστών αυξήθηκε από 1.960 εκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε 1.968 εκατομμύρια το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο του 2022. Εξετάζοντας την ανάπτυξη σε ετήσια βάση τόσο οι μηνιαίοι όσο και οι ημερήσιοι ενεργοί χρήστες ακολουθούν παρόμοια πτωτική τάση και βρίσκονται πλέον σε χαμηλούς μονοψήφιους αριθμούς.
Φτάσαμε λοιπόν επίσημα στο «Peak Facebook»; Προς το παρόν είναι πολύ νωρίς για να πούμε, αλλά εάν η τάση συνεχιστεί το επόμενο τρίμηνο, θα ήταν ένα δυσοίωνο σημάδι, υποδηλώνοντας ότι όλες οι έρευνες που υποδεικνύουν τη μείωση της χρήσης του Facebook μπορεί να είχαν νόημα τελικά.
Auditor’s note: Μαγκιές και ρίσκα
Ο Ζούκερμπεργκ κατάφερε να αντιμετωπίσει -σε επίπεδο στατιστικών- την εικόνα κορύφωσης, με την ενσωμάτωση του Instsagram, κάτι που προκάλεσε ρήξη με τους δημιουργούς του και την αποχώρησή τους. Επίσης, το Facebook έχει περιορίσει τα ποιοτικά στοιχεία που δίνει για μια σειρά από θέματα, καθιστώντας έτσι την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων ζήτημα.
Πάντως, πρέπει να σημειωθεί ότι ο Ζούκερμπερκ έχει από καιρό επικεντρωθεί στο ανά πελάτη έσοδο.
Επίσης, το Facebook αντιμετωπίζει σημαντικά ζητήματα στην Ευρώπη, καθώς έχει διαταχθεί να μην στέλνει τα δεδομένα των χρηστών του στις ΗΠΑ, μιας και η διμερής συμφωνία έχει καταρρεύσει και η νέα που έχει διαμορφωθεί θα αργήσει να τεθεί σε εφαρμογή. Στο μεταξύ, ο Ζάκερμπεργκ απειλεί την ΕΕ ότι θα κλείσει την πρόσβαση σε Facebook και Instagram, κάτι τέτοιο όμως θα δυναμίτιζε τις εταιρίες του, καθώς πρόκειται για την περιοχή με το υψηλότερο κατακεφαλήν εισόδημα και δαπάνες, ενώ βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των διαφημιστικών εταιριών.
You will find more infographics at Statista