Μπροστά σε νέο έμφραγμα βρίσκεται η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρία, η Lufthansa, καθώς μετά την απεργία προσωπικού εδάφους στο Μόναχο και τη Φρανκφούρτη, τις προηγούμενες ημέρες, υπέρ της έναρξης κινητοποιήσεων ψήφισε και το σωματείο των πιλότων.
Να τινάξει στον αέρα τον προγραμματισμό αεροπορικών εταιριών, επιβατών και την τουριστική βιομηχανία της ΕΕ εν συνόλω απειλεί η Lufthansa, καθώς η διοίκηση δεν ενδίδει στις απαιτήσεις του προσωπικού για αυξήσεις και προσλήψεις, εν μέσω καλπάζοντος πληθωρισμού και υπό την απειλή ύφεσης στην ΕΕ.
Η Lufthansa ενδέχεται να αντιμετωπίσει περαιτέρω αναταραχή αφού οι πιλότοι της ψήφισαν για απεργίες, εάν κριθούν αναγκαίες για να καταστεί εφικτή μια συμφωνία για τα μισθολογικά. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να πυροδοτήσει νέο κύμα ακυρώσεων τις επόμενες ημέρες. Έτσι, εντείνεται η πίεσε στη διοίκηση ώστε να συμφωνήσει με τους εργαζομένους.
Το συνδικάτο πιλότων VC ψήφισε με συντριπτική πλειοψηφία την Κυριακή υπέρ των απεργιακών κινητοποιήσεων, πράγμα που σημαίνει ότι η Lufthansa θα μπορούσε οδηγηθεί πρακτικά σε καθήλωση τον επόμενο μήνα. Οι απεργίες θα προκαλέσουν πρόσθετες ακυρώσεις πέρα από τις 7.000 πτήσεις που η εταιρία αναγκάστηκε να ακυρώσει σημείωσε αυτό το καλοκαίρι λόγω ελλείψεων προσωπικού.
«Αυτή η θετική ψηφοφορία δεν οδηγεί ακόμη απαραίτητα σε απεργία», ανέφερε το συνδικάτο σε δήλωση που εστάλη μέσω email. «Αλλά είναι ένα αναμφισβήτητο μήνυμα προς τη Lufthansa να λάβει σοβαρά υπόψη τις ανάγκες του προσωπικού του πιλοτηρίου».
Auditor’s note: Πολιτικό ρίσκο
Το Crisis Monitor έχει επισημάνει το επερχόμενο κύμα απεργιακών κινητοποιήσεων εξαιτίας της πίεσης του δημιουργεί ο πληθωρισμός, αναδεικνύοντας το μάλιστα σε αντιδιαστολή με τις προσπάθειες για μείωση του κόστους και αύξηση των αποδόσεων, προκειμένου να καλυφθεί το ρίσκο των μετόχων. Οι δύο αυτές εκ διαμέτρου αντίθετες δυναμικής μπορεί να δημιουργήσουν εκρηκτικές καταστάσεις.
Καθώς η κοινωνική δυσαρέσκεια κλιμακώνεται, οι αντιδράσεις συστηματοποιούνται και ο κίνδυνος διάχυσης των εντάσεων από εργασιακές ομάδες στην κοινωνία εντείνεται. Ένα τέτοιο περιβάλλον είναι εξαιρετικά ευεπίφορο σε εξωγενείς παρεμβάσεις, γεγονός που σε συνάρτηση με τις επιχειρήσεις παραπληροφόρησης και προπαγάνδας θα μπορούσαν να δημιουργήσει ένα εκρηκτικό μίγμα, που θα προκαλέσει κοινωνικές εκρήξεις και πολιτικές ανατροπές.
Ο κίνδυνος του χάους
Απεργίες πιλότων στη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης θα προκαλούσαν καλοκαιρινό χάος σε ολόκληρη την ήπειρο, όπου τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρίες δυσκολεύτηκαν να αντιμετωπίσουν την αύξηση των κρατήσεων, καθώς είχαν περιστείλει το προσωπικό εξαιτίας της επιβράδυνσης που προκάλεσε η πανδημία.
Έχοντας αρχικά αποφύγει τις αποχωρήσεις που έχουν ταλαιπωρήσει ανταγωνιστές όπως η Ryanair Holdings Plc, η διοίκηση της Lufthansa αντιμετωπίζει ενέργειες από τα διάφορα εργατικά της συνδικάτα. Η αεροπορική εταιρία την περασμένη εβδομάδα ακύρωσε περίπου 1,000 πτήσεις στους κόμβους της Φρανκφούρτης και του Μονάχου λόγω της απεργίας του προσωπικού εδάφους.
«Χρειαζόμαστε μια σύγχρονη και δίκαιη, διεθνώς ανταγωνιστική δομή αμοιβών», δήλωσε την Κυριακή μέσω email ο Marcel Groels, επικεφαλής διαπραγματευτής του VC. «Για το συμφέρον των επιβατών μας, επίσης, η Lufthansa πρέπει να δείξει σοβαρή προθυμία να βρει λύσεις».
Ο αυξανόμενος γερμανικός πληθωρισμός οδηγεί τους εργαζόμενους σε ολόκληρη την οικονομία να απαιτούν υψηλότερους μισθούς, φέρνοντας τον κίνδυνο απεργιών σε πολλούς τομείς. Οι πιλότοι της Lufthansa απαιτούν αυξήσεις μισθών για να αντισταθμίσουν τη σχεδόν διψήφια αύξηση των τιμών καταναλωτή.
Το σχέδιο ανάταξης της Lufthansa
Αφού επέζησε από την πανδημία, λαμβάνοντας κρατική στήριξη, η Lufthansa αντιμετωπίζει κύμα οργής από τους υπαλλήλους που υποστηρίζουν ότι έχουν υποστεί το βάρος των δραστικών περικοπών, που, όπως λένε, θέτουν σε κίνδυνο την επωνυμία της Lufthansa ως premium αερομεταφορέα.
Ο διευθύνων σύμβουλος Carsten Spohr δεσμεύτηκε να αυξήσει το περιθώριο κερδών της αεροπορικής εταιρίας στο ελάχιστο 8% έως το 2024, μια κίνηση που είπε ότι ήταν απαραίτητη για τη μείωση του χρέους. Οι διαφωνίες με εκπροσώπους των εργαζομένων υποδηλώνουν ότι ο Spohr μπορεί να έχει πρόβλημα να επιτύχει αυτούς τους στόχους, καθώς προσπαθεί να εξισορροπήσει την ανάγκη για περισσότερο προσωπικό με μια ώθηση για μείωση του κόστους.
Ακόμη, η αεροπορική εταιρεία αυτό το μήνα δήλωσε ότι επέστρεψε στην κερδοφορία το δεύτερο τρίμηνο, επωφελούμενη από την αυξανόμενη ζήτηση ταξιδιών που ανάγκασε τον κλάδο να αυξήσει τους ναύλους και να περιορίσει τη διαθεσιμότητα θέσεων.