Εκτός Volkswagen AG οδηγήθηκε ο CEO της εταιρίας Herbert Diess, που θεωρείται και αρχιτέκτονας της μεγαλύτερης της στροφής στην ηλεκτροκίνηση, καθώς οι συγκρούσεις του με τα συνδικάτα εκτροχίασαν τους στόχους που είχαν τεθεί και προκάλεσαν απόσυρση της στήριξης των βασικών μετόχων και παραγόντων στο πρόσωπό του.
Ο 63χρονος, ο οποίος είναι ο αρχιτέκτονας της στροφής της αυτοκινητοβιομηχανίας προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της VW μετά το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρίπων, πρόκειται να αντικατασταθεί από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Porsche και πρώην manager της VW, Oliver Blume, από αρχές Σεπτεμβρίου.
Η αποχώρηση του Diess έρχεται μετά από ψηφοφορία στο εποπτικό συμβούλιο της VW, που ελέγχεται από μια χαλαρή συμμαχία των εκπροσώπων των εργαζομένων και του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, του δεύτερου μεγαλύτερου μετόχου της εταιρίας.
Στόχος του απερχόμενου CEO ήταν να ανταγωνιστεί την Tesla και να καταστήσει την VW τη μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2025. Ωστόσο, η θητεία του αμαυρώθηκε από επανειλημμένες συγκρούσεις με το ισχυρό συμβούλιο εργασίας της Γερμανίας, που εκπροσωπεί τους περισσότερους από τους 300.000 εργαζόμενους της VW στη χώρα και κατέχει τις 10 από τις 20 θέσεις στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρίας. Ο Diess είχε προκαλέσει την οργή των συνδικάτων πέρυσι όταν είχε πει, κατ’ ιδίαν, πως η VW είχε 30.000 υπερβάλλον προσωπικό στη Γερμανία.
Εργασιακή ηρεμία
Ο Επικεφαλής Porsche, Oliver Blume, θα αναλάβει εντός εβδομάδων, τερματίζοντας μια τετραετή θητεία στην οποία η σκληρή ηγεσία του Diess προκάλεσε επανειλημμένα τριβές και υπονόμευσε την αποτελεσματικότητά του. Λανθασμένα βήματα σε βασικά έργα, συμπεριλαμβανομένων των καθυστερήσεων στη μονάδα λογισμικού της VW, προκάλεσαν επίσης την αναταραχή, είπαν άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα.
Το διοικητικό συμβούλιο της VW υποστηρίζει ότι ο Blume θα είναι ένας πιο συνεργάσιμος και σταθερός ηγέτης, είπαν οι άνθρωποι, που ζήτησαν να μην κατονομαστούν συζητώντας για ιδιωτικές συζητήσεις. Θα παραμείνει ο επικεφαλής της Porsche, την οποία η VW προσπαθεί να παρουσιάσει στα τέλη του τρέχοντος έτους σε μια από τις μεγαλύτερες αρχικές δημόσιες προσφορές στην Ευρώπη.
Ο Diess, 63 ετών, γίνεται ο τελευταίος σε μια μακρά σειρά ηγετών που καρατομούνται από τα πολύπλοκα κέντρα ισχύος της VW. Οι αψιμαχίες μεταξύ της οικογένειας των μετόχων του κατασκευαστή, των συνδικαλιστικών οργανώσεων και του γερμανικού κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας που κατέχει σημαντικό μερίδιο έχουν υπονομεύσει την διοικητική σταθερότητα της εταιρίας. Ο Blume θα είναι ο τέταρτος διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας από το 2015.
Η απομάκρυνση του Diess ήταν απρόσμενη, καθώς η εταιρία είχε μόλις επεκτείνει το συμβόλαιό του μέχρι το 2025. Ο Blume, θεωρούνταν από καιρό ως ο επικρατέστερος διάδοχος του Diess αλλά άπαντες υποστήριζαν ότι η αλλαγή σκυτάλης απέχει ακόμα πολύ.