Σε εξέλιξη βρίσκεται από νωρίς το πρωί της Κυριακής επιχείρηση πυροτεχνουργών του στρατού στην Καβάλα, για την προσέγγιση του Antonov που κατέπεσε φλεγόμενο το βράδυ του Σαββάτου, μεταφέροντας 12 τόνους πυρομαχικών, το είδος των οποίων δεν έχει ακόμα αποσαφηνιστεί.
Περιοχή της τάξεων των 500 μέτρων γύρω από το σημείο της πτώσης του αεροσκάφους έχει αποκλείσει η Πυροσβεστική Υπηρεσία για την προσατασία των πολιτών, καθώς όπως δηλώνουν υψηλόβαθμοι αξιωματικοί στην περιοχή οι πυροσβέστες που προσέγγισαν ένιωσαν κάψιμο σε μάτια και στόμα.
Ομάδες πυροτεχνουργών του Στρατού και στελέχη από τη Διεύθυνση Υλικού Πολέμου επιχειρούν από το πρωί της Κυριακής, σε συνεργασία με την Πυροσβεστική στην Καβάλα, όπου κατέπεσε το βράδυ του Σαββάτου αεροσκάφος τύπου Antonov.
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες το αεροσκάφος που κατέπεσε μετέφερε 12 τόνους πυρομαχικά. Το είδος των πυρομαχικών δεν είναι γνωστό ή -εν πάσει περιπτώσει- ανακοινώσιμο. Είναι ενδεικτικό πως ούτε οι διασώστες, μέλη της ΕΜΑΚ, δεν έχουν προσεγγίσει το σημείο πιο κοντά από τα 50 μέτρα, όπου εντόπισαν μια λευκή ουσία η οποία προκαλεί κάψιμο στα μάτια και τα χείλη.
Τέτοιες παρενέργειες προσομοιάζουν με φώσφορο, ουσία που χρησιμοποιείται σε εγγυροφλεγή βλήματα του πυροβολικού και που την τεχνολογία παραγωγής διαθέτει η Σερβία.
Κάψιμο στα μάτια και στα χείλη
Με τη βοήθεια μη επανδρωμένων αεροσκάφους ελέγχθηκε το σημείο συντριβής προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχει άλλο εύφλεκτο υλικό.
Όπως δήλωσε ο συντονιστής της Πυροσβεστικής στην ΕΡΤ, υπάρχει πολύ υλικό από το αεροσκάφος διάσπαρτο στα χωράφια, ενώ σημείωσε πως «νιώσαμε ένα κάψιμο στα χείλη και τη γλώσσα».
Στο σημείο επίσης υπάρχει θερμότητα, ενώ οι μετρήσεις για ραδιενέργεια δεν έδειξαν κάτι ανησυχητικό, σύμφωνα με τον ίδιο.
Παρ΄όλα αυτά, για προληπτικούς λόγους η περιοχή έχει αποκλειστεί στα 500 μέτρα.
Τα αίτια της πτώσης δεν είναι ξεκάθαρα. Οι έως τώρα πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κυβερνήτης δήλωσε βλάδη στον ένα κινητήρα. Ωστόσο, η ανάφλεξη του αεροσκάφους στον αέρα, δείχνει και προς άλλες κατευθύνσεις.
Πρέπει να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους έχει δώσει πολύ υψηλό δείκτη ατυχημάτων που υπερβαίνει το 16%, έναντι του συνόλου των παραχθέντων αεροσκαφών.
Το timeline
- Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από τη Σερβία με κατεύθυνση το Ομμάν ή την Ιορδανία. Προηγουμένως, στους τελευταίους προορισμούς του περιλαμβάνονται η Άγκυρα, το Βελιγράδι και το Σεράγεβο
- Στους χάρτες καταγράφεται να κάνει στροφή 180 μοιρών, ενώ πετούσε πάνω από τη θάλασσα κοντά στο όρος Άθως με κατεύθυνση προς τη Χρυσούπολη.
- Ωστόσο, δεν έφτασε έως το αεροδρόμιο και το σήμα του χάθηκε από το ραντάρ, καθώς κατέπεσε φλεγόμενο κοντά στον οικισμό του Παλαιοχωρίου.
- Ο πιλότος ενημέρωσε πως το αεροσκάφος είχε υποστεί βλάβη στον κινητήρα και ζήτησε άδεια έκτακτης προσγείωσης.
- Όπως μετέδωσε το kavalanews.gr, κατά τη συντριβή του, το αεροσκάφος πιθανολογείται ότι προσέκρουσε σε πυλώνα ή ηλεκτροφόρα καλώδια, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει έκρηξη και γενικό μπλακ-άουτ σε Νικήσιανη, Γεωργιανή, Άγιο Χριστόφορο, Παλαιοχώρι και Αντιφιλίππους.