Η εταιρία Smart Press και το GetElectric.gr διοργανώνουν το 2ο “Electric & Micro Mobility Forum”, με σκοπό να εξερευνήσουν το μέλλον των Μεταφορών, οι οποίες μεταμορφώνονται χάρη στην ηλεκτροκίνηση και τη μικροκινητικότητα.
Παράλληλα, το συνέδριο θα αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους οι νέες τεχνολογίες Μεταφορών θα βελτιώσουν τις ζωές μας σε ατομικό και εθνικό επίπεδο, τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουμε σε αυτό το πλαίσιο αλλά και τους τρόπους για να ξεπεράσουμε κάθε σκόπελο και να συγκλίνουμε, ποσοτικά και ποιοτικά, με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί με φυσική παρουσία των συμμετεχόντων, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο για εκθέτες, ομιλητές και επισκέπτες, τηρώντας όλα τα απαραίτητα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφαλές, ενώ θα μεταδοθεί και online μέσω live streaming. Παράλληλα, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να δουν από κοντά αλλά και να δοκιμάσουν (test drive) δεκάδες ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς, από ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως σκούτερ/μοτοσυκλέτες, e-bikes και ηλεκτρικά πατίνια, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο της έκθεσης.
Ηλεκτροκίνηση: Δυνατό ξεκίνημα, μεγάλη προοπτική ανάπτυξης
Αναμφίβολα, το 2021 αποτέλεσε ένα κομβικό έτος για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας. Η έλευση νέων ηλεκτρικών μοντέλων σε συνδυασμό με τα κίνητρα που δόθηκαν από το κράτος σε ιδιώτες και επιχειρήσεις, οδήγησαν σε εντυπωσιακή άνοδο των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και δίκυκλών. Δεν είναι τυχαίο ότι το μερίδιο EVs στο τέλος του 2021 ξεπέρασε με άνεση το 10%, συγκλίνοντας αισθητά με το επίπεδο ευρωπαϊκών αγορών πολύ μεγαλύτερης δυναμικής. Οι Έλληνες «έμαθαν» τι σημαίνει ηλεκτροκίνηση, εκπαιδεύθηκαν, ενημερώθηκαν, δοκίμασαν και επέλεξαν αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να δηλώνουν πως δεν θα επέστρεφαν σε μη ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Παράλληλα, το δίκτυο φόρτισης στην ελληνική επικράτεια σχεδόν πενταπλασιάστηκε σε μέγεθος μέσα σε ένα έτος, χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες κρατικών και ιδιωτικών φορέων, επιτρέποντας την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με EV αλλά και διευκολύνοντας όσους εν γένει ταξιδεύουν με ηλεκτρικά οχήματα, για επαγγελματικούς ή τουριστικούς σκοπούς. Πλέον είναι εμφανές το πλεονέκτημα που προσφέρει σε κάθε επιχείρηση και προορισμό ένα σημείο φόρτισης, όπως εμφανής είναι και η ανάγκη για περισσότερους ταχυφορτιστές κατά μήκος των κεντρικών οδικών αρτηριών της χώρας μας, αλλά και κοινόχρηστων θέσεων φόρτισης εντός των αστικών κέντρων.
Οι οιωνοί για το 2022, λοιπόν, θα ήταν εξαιρετικοί, αλλά η έλλειψη ημιαγωγών και η ενεργειακή κρίση εξελίσσονται σε σημαντικά εμπόδια για την περαιτέρω ανάπτυξη. Οι στόχοι για το 2030-2035 τίθενται υπό αμφισβήτηση, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ανεξαρτήτως αυτών, έχουμε χρέος να ενισχύσουμε συνολικά και μεθοδικά την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και δη εντός των αστικών κέντρων που εδώ και δεκαετίες υποφέρουν από υπέρμετρη ρύπανση και ηχορύπανση, δύο προβλήματα τα οποία εκ των πραγμάτων θα λυθούν τις επόμενες δεκαετίες, όσο ο στόλος οχημάτων μας τείνει να εξηλεκτριστεί πλήρως. Η επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού του θα ωφελήσει τόσο τις σημερινές, όσο και τις μελλοντικές γενεές.
Μικροκινητικότητα: Η μόνη λύση για βιώσιμες αστικές μετακινήσεις απαιτεί σημαντικές υποδομές
Η μικροκινητικότητα παραμένει μια σχετικά νέα έννοια στον κλάδο των Μεταφορών, αλλά πολύ γρήγορα έδειξε την απίστευτη δυναμική της και το πόσο μπορεί να βελτιώσει το βιοτικό μας επίπεδο. Αρχικά με τα ηλεκτρικά πατίνια και μεσούσης της πανδημίας με την «έκρηξη» πωλήσεων των ηλεκτρικών ποδηλάτων, δεκάδες χιλιάδες κάτοικοι των ελληνικών πόλεων και νήσων κατάφεραν, επιτέλους, να «αφήσουν το Ι.Χ. στο σπίτι» και να κινηθούν εναλλακτικά με βιώσιμο, ενίοτε και διασκεδαστικό, τρόπο! Η εξέλιξη της τεχνολογίας μπαταριών και το upscaling της παραγωγής γρήγορα έβαλε στην εξίσωση και τα μικρά ηλεκτρικά δίκυκλα/μοτοποδήλατα, τα οποία έκαναν όλο και συχνότερη εμφάνιση στους ελληνικούς δρόμους μέσα στο 2021, με την ποικιλία διαθέσιμων μοντέλων στην αγορά να αυξάνεται. Συνυπολογίζοντας την έλευση των μικρο-αυτοκινήτων (micro–cars), τα οποία αρχίζουν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, μια νέα κατηγορία εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης γεννιέται, η οποία είναι και η μόνη ελπίδα μας για την αντιμετώπιση του διαρκώς μεγεθυνόμενου κυκλοφοριακού προβλήματος, αλλά και αυτού της έλλειψης θέσεων στάθμευσης σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Ταυτόχρονα, τα παραπάνω μέσα έχουν αισθητά μικρότερο ενεργειακό και ανθρακικό αποτύπωμα αλλά και κόστος χρήσης σε σχέση με ένα αυτοκίνητο, τρία χαρακτηριστικά που αναδεικνύονται σε υψίστης σημασίας για το μέλλον του πλανήτη και της κοινωνίας.
Επιπλέον, τα μέσα μικροκινητικότητας είναι εξαιρετικά οχήματα, κυριολεκτικά και μεταφορικά, για την δημιουργία του συνδετικού ιστού των smart cities, των έξυπνων πόλεων του μέλλοντος. Κάθε μικρo-όχημα μπορεί δυνητικά να αποτελέσει ένα real-time αισθητήριο όργανο που θα μας προσφέρει υπερ-πολύτιμα δεδομένα, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, τα οποία θα μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε τις πόλεις μας σε πολλαπλά επίπεδα, με ελάχιστο κόστος.
Ωστόσο, η μικροκινητικότητα γρήγορα ανέδειξε και τις σημαντικές ελλείψεις μας σε κατάλληλες υποδομές, όπως ποδηλατοδρόμους, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας και θέσεων υποδοχής, στάθμευσης και φόρτισης αυτού του είδους ηλεκτρικών οχημάτων. Η ανάπτυξη και υλοποίηση των ΣΒΑΚ από την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι το πρώτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, όμως απαιτείται συντονισμένη προσπάθεια και κυρίως βούληση από τους αρμόδιους φορείς ώστε να «ανθήσει» πραγματικά η μικροκινητικότητα και να αποτελέσει μια σοβαρή και βιώσιμη εναλλακτική μέθοδο μετακίνησης για ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού. Διαρκώς κάνουν την εμφάνισή τους νέες, καινοτόμες λύσεις και υπηρεσίες, ακόμα και από ελληνικά «χέρια, οι οποίες μπορούν να δώσουν λύσεις, αρκεί να τις εμπιστευθούμε και να τις υποστηρίξουμε.
- Η παρακολούθηση του συνεδρίου θα γίνει Οnline και Δωρεάν, μέσω live streaming από το Zoom, το Youtube ή το Facebook της σελίδας του InfoCom.
- Σε όλους τους συνέδρους θα αποσταλεί βεβαίωση παρακολούθησης του συνεδρίου.
Πραγματοποιήστε δωρεάν την εγγραφή σας εδώ