Μια εξαιρετικά περίεργη εικόνα για την χρήση μαύρου χρήματος και τη δυναμική των νέων συστημάτων mobile banking και e-payments δημιουργεί έκθεση της Statista, καθώς εκεί καταγράφεται ότι η Τουρκία αποτελεί τη χώρα-ηγέτη στη χρήση mobile banking apps, ενώ οι ΗΠΑ και η Βρετανία είναι στον… πάτο.
- Γιατί το mobile banking προγείται του web banking
- Η συσχέτιση φυσικής εμπειρίας shipping με τις πληρωμές
- Η κατάταξη ΗΠΑ και Βρετανίας
Η Τουρκία είναι η χώρα με το υψηλότερο μερίδιο χρηστών mobile banking, με το 85% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι έτσι πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Statista Global Consumer Survey.
Η Νιγηρία και η Νότια Αφρική ήρθαν στη σειρά, με εξίσου υψηλά στοιχεία για το mobile banking, σε 82 και 79% αντίστοιχα. Και για τις τρεις χώρες, τα στοιχεία για την κλασική ηλεκτρονική τραπεζική λένε μια ελαφρώς διαφορετική ιστορία, με μόνο το 48% των Τούρκων ερωτηθέντων να χρησιμοποιούν υπολογιστή ή φορητό υπολογιστή για τις τραπεζικές τους συναλλαγές, έναντι 32% στη Νιγηρία και 43% στη Νότια Αφρική.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έκθεσης της Statista «Η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου σε ολόκληρη την Αφρική», η μικρή διείσδυση της παραδοσιακής on-line τραπεζικής συγκριτικά με το mobile banking, οφείλεται εν μέρει στη σχετική οικονομική προσιτότητα των φορητών συσκευών έναντι των υπολογιστών, των φορητών υπολογιστών ή των tablet και ότι από το 2021, η ήπειρος αριθμούσε 481 εκατομμύρια χρήστες mobile internet.
Από την άλλη πλευρά, οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο είδαν χαμηλότερα ποσοστά χρήσης mobile banking, σε μόλις 58 και 65% αντίστοιχα. Οι διαδικτυακές τραπεζικές συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν από το 46% των Αμερικανών και το 47% των Βρετανών.
Τα παραπάνω εγείρουν το ερώτημα αντιστοίχησης της εμπειρίας mobile banking και e-payments με τη e-commerce. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η χώρα με το μεγαλύτερο μερίδιο των ατόμων που ψωνίζουν με φυσική παρουσία στο κατάστημα ήταν η Νιγηρία, με 68%. Από την άλλη πλευρά, στην Ελβετία μόλις 22 τοις εκατό προτιμά τις αγορές με φυσική παρουσία σε κατάστημα.
Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία για τη χρήση των mobile banking apps, του web banking και των e-payment services έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη φορολογική συμπεριφορά των πολιτών και την καλλιέργεια κουλτούρας πληρωμών.
You will find more infographics at Statista