Σε μπαράζ επενδύσεων σε μεγάλα εμπορικά πάρκα αλλά και logistics centers με στόχο να καταστεί ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στο συγκεκριμένο market niche έχει επιδοθεί τους τελευταίους μήνες η Trade Estates ΑΕΕΑΠ, ο βραχίονας του ομίλου Fourlis στο χώρο του real estate.
- Γίνεται brand στα μεγάλα εμπορικά
- Η στρατηγική ανάπτυξης
- Οι εξαγορές
- Οι επενδυτικές προοπτικές
- Το hitech logistic center
Στόχος της εταιρίας είναι να «χτίσει» ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο εμπορικών πάρκων είτε μέσω εξαγορών, είτε μέσω ανάπτυξης υφιστάμενων ακινήτων. Μάλιστα, ο CEO του ομίλου, Βασίλης Φουρλής, προανήγγειλε δύο εξαγορές μεγάλων εμπορικών κέντρων σε επαρχιακές πόλεις, επιβεβαιώνοντας την αίσθηση επενδυτικού οργασμού που διέπνεε την παρουσίαση του νέου υπερσύγχρονου logistics center στα Οινόφυτα.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρία σχεδιάζει επενδύσεις της τάξης των 300 εκατ. την προσεχή τριετία. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται κατά κύριο λόγο σε Retail Parks και σε Logistics σε όλη την επικράτεια, με τους χώρους αποθήκευσης και διανομής να γνωρίζουν σημαντική άνθιση μέσα στην πανδημία.
Βλέπει Χρηματιστήριο
Παράλληλα, η εταιρία βάζει πλώρη για το Χρηματιστήριο της Αθήνας, θέλοντας έτσι να εμπεδώσει την προστιθέμενη αξία που αποκτά, ενισχύοντας το συνολικό αποτύπωμα του ομίλου. Η προοπτική εισόδου στο Χ.Α, επίσης, συμβάλλει στον στόχο της προσέλκυσης επενδυτών καθώς, δημιουργεί συνθήκες εύκολης εξόδου, ενώ σε χρηματιστηριακό περιβάλλον η επένδυση στην εταιρία μπορεί να αποτελέσει τμήμα ολοκληρωμένων χαρτοφυλακίων.
Βάσει του νόμου, οι ΑΕΕΑΠ είναι υποχρεωμένες να καταθέσουν αίτηση εισαγωγής στο Χρηματιστήριο την πρώτη 5ετία της λειτουργίας τους. Ο Βασίλης Φουρλής αποκάλυψε ότι «έχουμε περιθώρια να εισαχθούμε έως τα μέσα του 2023, αλλά εμείς θα κάνουμε την εισαγωγή νωρίτερα».
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει καταρτιστεί, η εταιρία επιδιώκει να ωριμάσει το επενδυτικό της πρόγραμμα, με μόχλευση κεφαλαίων, προτού προχωρήσει την διαδικασία για την δημόσια εγγραφή.
15% σε στρατηγικό επενδυτή και έως 25% free float
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης, ο Βασίλης Φουρλής ότι αναζητά στρατηγικό επενδυτή, προ-χρηματιστηριακά. Σκιαγραφώντας το προφίλ του επενδυτή ο CEO του ομώνυμου ομίλου είπε ότι στόχος είναι να είναι ουσιαστικά partner, που θα εισφέρει κεφάλαιο και θα αποκτήσει ποσοστό της τάξης του 15%. Με την είσοδο φρέσκου χρήματος, η Trade Estates θα μπορέσει να υλοποιήσει τον εξαιρετικά φιλόδοξο επενδυτικό της σχεδιασμό. Η είσοδος του στρατηγικού επενδυτή θα γίνει με ιδιωτική τοποθέτηση. Επιπλέον, 20% έως 25% θα διατεθεί κατά τη διαδικασία εισαγωγής στο Χρηματιστήριο, ενώ απώτερος στόχος του ομίλου είναι να περιορίσει τη συμμετοχή του κάτω από το 50%.
Το χαρτοφυλάκιό
Η Trade Estate ξεκίνησε αρχικά με “προίκα” τα ακίνητα του ομίλου και τα ΙΚΕΑ, όμως στόχος είναι σταδιακά να μεγαλώσει η διασπορά και η αξία των ακινήτων της ΙΚΕΑ να έχει περιοριστεί σημαντικά συγκριτικά με το συνολικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας. «Τώρα πλησιάζουμε σε αξία τα 300 εκατ. ευρώ ενώ υπάρχει πλάνο 5ετίας για άλλα 200 εκατ. ευρώ» τόνισε ο κ. Φουρλής.
Συνάμα τόνισε πως η Trade Estate είναι η μόνη ΑΕΕΑΠ στην Ελλάδα που είναι προσανατολισμένη σε ένα αντικείμενο, δηλαδή στα μεγάλα εμπορικά πάρκα και μεγάλα καταστήματα (Retail Parks) και στα logistics centers. Ήδη πάντως, η εταιρία έχει αρχίσει να «χτίζει» ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο επενδυτικών ακινήτων, από τα οποία θα μπορεί να προσβλέπει σε ετήσια έσοδα της τάξεως των 18 εκατ. ευρώ έως το τέλος του 2022.
Μπαράζ επενδύσεων
Σε ένα μπαράζ επενδύσεων σε μεγάλα εμπορικά πάρκα αλλά και logistics centers με στόχο να καταστεί ο μεγαλύτερος «παίκτης» στο χώρο αυτού του είδους των ακινήτων επιδίδεται το τελευταίο εξάμηνο η Trade Estates ΑΕΕΑΠ, καθώς στα τέλη του 2021 και στις αρχές του ’22 μέσα σε είκοσι ημέρες πραγματοποίησε τις δύο μεγαλύτερες επενδύσεις από την ίδρυσή της, οι οποίες ξεπερνούν τα 58 εκατ. ευρώ.
Εξαγόρασε Bersenco, την ιδιοκτήτρια του νέου Εμπορικού Πάρκου στην οδό Πειραιώς έναντι 18,3 εκατ. ευρώ. Επίσης, εξαγόρασε το μεγαλύτερο εμπορικό πάρκο στην Ελλάδα, αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της Κτηματοδομή Α.Ε., έναντι περίπου 40 εκατ. ευρώ. Ο λόγος για το Florida 1, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη και εκτείνεται σε 132 στρέμματα, ενώ διαθέτει εμπορικές χρήσεις επιφάνειας 31.400 τ.μ.
Τα κτίρια του πάρκου είναι μισθωμένα σε ποσοστό 100% σε δώδεκα από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής στη χώρα, όπως AB Βασιλόπουλος, Jumbo, Κωτσόβολος, Leroy Merlin, Μουστάκας και Jysk. Η Trade Estates προβλέπει αύξηση των ετήσιων εσόδων της από μισθώματα κατά 4,5 εκατ. ευρώ.
Επέκταση στην περιφέρεια
Η διοίκηση της Trade Estates έχει εκπονήσει στρατηγική ισόρροπης ανάπτυξης και διασποράς του ρίσκου. Υπ αυτό το πρίσμα έχει ήδη δρομολογηθεί και υλοποιείται η επέκτασή της στην περιφέρεια. Σύμφωνα με το σχεδιασμό,
- στην Πάτρα σχεδιάζει την αξιοποίηση της έκτασης της πρώην ΑΒΕΞ στην Ακτή Δυμαίων, επιφάνειας 21,5 στρεμμάτων, που αποκτήθηκε το 2020 μέσω πλειστηριασμού αντί 3,3 εκατ. ευρώ.
- στο Ηράκλειο της Κρήτης σχεδιάζεται ένα εμπορικό πάρκο 25.000 τ.μ. σε έκταση 50 στρεμμάτων, με το ύψος της επένδυσης να υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει τα 40 εκατ. ευρώ.
Μόλις ολοκληρωθούν οι αναπτύξεις, τα εμπορικά πάρκα θα αποκτηθούν από την Trade Estates ΑΕΕΑΠ.
Φυσικά, υπάρχει και η μεγάλη συμφωνία με τον όμιλο Lamda Development για τη δημιουργία εμπορικού πάρκου στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. Πρόκειται για επένδυση 55 εκατ. ευρώ, που θα αφορά στην κατασκευή ενός εμπορικού πάρκου, επιφάνειας 30.000 τ.μ., το οποίο θα λειτουργήσει στο βόρειο τμήμα της έκτασης του Ελληνικού.
Το νέο υπερσύγχρονο logistic center στα Οινόφυτα
Πρόσφατα παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους το νέο υπερσύγχρονο logistics center του ομίλου στα Οινόφυτα χωρητικότητας 25.000 τ.μ., το οποίο αποτελεί μια επένδυση 12 εκατ. ευρώ και είναι ίσως το πλέον σύγχρονο στην Ελλάδα. Μάλιστα, συνολικά, μαζί με το έταιρο logistic center που διατηρεί ο όμιλος πέντε χιλιόμετρα μακρύτερα και είναι το κέντρο αποθήκευσης των ΙΚΕΑ, το οποίο επίσης αναβαθμίστηκε, η συνολική επένδυση της Fourlis έφτασε τα 18 εκατ. ευρώ.
Πλέον το νέο logistic center στα Οινόφυτα θα γίνει η «καρδιά» των 120 καταστημάτων Intersport που ο όμιλος διατηρεί σε Ελλάδα, Κύπρο, Τουρκία, Ρουμανία και Βουλγαρία, με στόχο την ταχύτατη εξυπηρέτηση και την πλήρη ιχνηλασιμότητα όλων των προϊόντων. Στο νέο κέντρο απασχολούνται 70 εργαζόμενοι σε δύο βάρδιες.
Παράλληλα, αυτό το logistics center θα στεγάσει και τις ανάγκες της νέας αλυσίδας που ετοιμάζει να ξεκινήσει στα τέλη του 2022 ο όμιλο, με προϊόντα ευεξίας, προσωπικής υγείας κ.λπ. Άλλωστε, έχει δυνατότητα για επέκταση περίπου 40% στη δυναμική που τώρα έχει το κέντρο. Μέσω αυτού του logistics center ο όμιλος δημιούργησε τις προϋποθέσεις για περαιτέρω μείωση του κόστους και καθετοποίηση της διαδικασίας, καθώς συγκέντρωσε τα διάσπαρτα αποθηκευτικά κέντρα που είχε ανά την Ελλάδα για την Intersport.
Βράβευση στο Λονδίνο
Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη σύγχρονη μονάδα ρομποτικής βραβεύτηκε στο Λονδίνο ανάμεσα σε 90 άλλα παρόμοια κέντρα μεγάλων αλυσίδων απ’ όλη την Ευρώπη, μια ιδιαίτερα σημαντική διάκριση. Το νέο κέντρο της Intersport έχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 40.000 τεμαχίων την ημέρα, με πλήρη ιχνηλασιμότητα, εξυπηρετώντας μάλιστα και στις πέντε γλώσσες που προορίζει τα προϊόντα του ο όμιλος.
Αναφορικά με το μεγάλο logistics center που ο όμιλος διατηρεί στο Σχηματάρι χωρητικότητας 42.000 τ.μ., πλέον θα εξυπηρετεί μόνο τα καταστήματα ΙΚΕΑ με στόχο την καλύτερη αποτελεσματικότητα, ενώ για την ανακαίνιση και αναμόρφωση των συστημάτων του, απαιτήθηκαν 6 εκατ. ευρώ και θα είναι πλήρως έτοιμο τον προσεχή Σεπτέμβρη.
Η νέα γενιά καταστημάτων Intersport
Όπως είπε ο Βαγγέλης Μπάτρης, διευθύνων σύμβουλος της Intersport για τις πέντε χώρες, μέσω του νέου κέντρου επιταχύνεται κατά 40% η τροφοδοσία του δικτύου της Intersport. Επίσης αναφέρθηκε στο νέο concept καταστημάτων. Ειδικότερα, ήδη έχει ανακαινιστεί το 60% των καταστημάτων, ενώ στόχος είναι και τα 120 καταστήματα του ομίλου και στις πέντε χώρες να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εκσυγχρονισμού τους μέσα στην διετία.
Ο ίδιος τόνισε πως «είμαστε αισιόδοξοι για την πορεία της Interrsport, καθώς ο αθλητισμός και η επένδυση στην υγεία ήρθε με έμφαση στο προσκήνιο λόγω της πανδημίας, ενώ και τα αθλητικά ρούχα έρχονται στο προσκήνιο λόγω και της τηλεεργασίας και των νέων συνηθειών στην καθημερινότητα.