Βουτιά σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Απρίλιο στην Ευρωπαϊκή Ένωση καταγράφοντας τη δεύτερη χειρότερη επίδοση στην ιστορία, μετά από την περίοδο του lockdown λόγω του κορονοϊού. Η κατάρρευση οφείλεται κυρίως στις μετά-covid διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 20,6% σε ετήσια βάση στις 684.506 μονάδες τον Απρίλιο του 2022, λόγω των συνεχιζόμενων διαταραχών της αλυσίδας εφοδιασμού, που επηρέασαν αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων.
Τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι οι μεγάλες χώρες της ΕΕ χάνουν την αιχμή τους και ως εκ τούτου αναμένεται να συμπαρασύρουν σε ύφεση όχι μόνο τις εθνικές οικονομίες αλλά το σύνολο της Ευρωζώνης και της ΕΕ.
Με εξαίρεση το έτος της πανδημίας το 2020, αυτό ήταν το πιο αδύναμο αποτέλεσμα του Απριλίου όσον αφορά τους όγκους πωλήσεων από την έναρξη των αρχείων.
Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων βασικών αγορών:
- Ιταλία (-33,0%),
- Γαλλία (-22,6%),
- Γερμανία (-21,5%) και
- Ισπανία (-12,1%).
Στο τετράμηνο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 14,4% σε ετήσια βάση στα περίπου 2,9 εκατομμύρια μονάδες.