Σχεδόν διπλάσια των προσδοκιών ήταν η πτώση που σημείωσε το λιανικό εμπόριο στην Κίνα εξαιτίας των επαναλαμβανόμενων lockdown που επέβαλε το Πεκίνο στο πλαίσιο της zero-covid πολιτικής που ακολουθεί.
Το λιανικό εμπόριο στην Κίνα μειώθηκε κατά 11,1% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο του 2022, χειρότερο από τις προσδοκίες της αγοράς για πτώση 6,1% και μετά από πτώση 3,5% την προηγούμενη περίοδο.
Η τελευταία μέτρηση σηματοδότησε τον δεύτερο συνεχόμενο μήνα συρρίκνωσης του λιανικού εμπορίου και τον πιο οξύ ρυθμό από τον Μάρτιο του 2020, καθώς η κατανάλωση επιδεινώθηκε εν μέσω της ευρείας εξάπλωσης των κρουσμάτων του COVID-19 και των lockdown σε πολλές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Σαγκάης και του Πεκίνου.
Οι πωλήσεις μειώθηκαν για τα περισσότερα εμπορεύματα:
- κοσμήματα (-26,7% έναντι -17,9% τον Ιανουάριο-Μάρτιο),
- ενδύματα (-22,8% έναντι -12,7%),
- καλλυντικά (-22,3% έναντι -6,3%),
- προσωπική περιποίηση (-10,2% έναντι -12,7%) -0,8%),
- οικιακές συσκευές (-8,1% έναντι -4,3%),
- έπιπλα (-14% έναντι -8,8%),
- είδη γραφείου (-4,8% έναντι 9,8%)
- τηλεπικοινωνίες (-21,8% έναντι 3,1%),
- αυτοκίνητα (-31,6% έναντι -7,5%) και
- οικοδομικά υλικά (-11,7% έναντι 0,4%).
Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις πετρελαιοειδών υποχώρησαν σημαντικά (4,7% έναντι 10,5%).
Λαμβάνοντας υπόψη τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,2%.