Μέχρι τώρα τα lockdown στην Κίνα λαμβάνονταν υπόψη μόνο ως προς το σκέλος επίδρασης στην ζήτηση πετρελαίου, η διατήρηση μεγάλων λιμανιών της χώρας όμως σε καθεστώς περιορισμένης λειτουργίας για παρατεταμένο χρονικό διάστημα έχει δημιουργήσει τεράστιες καθυστερήσεις στην διεκπεραίωση παραγγελιών, προκαλώντας νέο έμφραγμα στη διεθνή εφοδιαστική αλυσία, με σαφείς επιπτώσεις στον πληθωρισμό.
Τα νέα σκληρά μέτρα καραντίνας της Κίνας έχουν οδηγήσει σε μεγάλη συσσώρευση πλοίων φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων μπροστά από το λιμάνι της Σαγκάης. Καθώς οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να πάνε στη δουλειά, το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο πρέπει να διαχειριστεί με πολύ λιγότερο προσωπικό.
Auditor’s note
Οι εξελίξεις αυτές αναμένεται να επηρεάσουν τη διαθεσιμότητα πρώτων υλών και προϊόντων τους προσεχείς μήνες παγκοσμίως και στην Ευρώπη. Με τον πληθωρισμό να καλπάζει και την οικονομική ανάπτυξη να υπονομεύεται από το υψηλό κόστος ενέργειας, η περιορισμένη διαθεσιμότητα πρώτων υλών και προϊόντων αναμένεται να επιδεινώσει έτι περαιτέρω την κατάσταση.Η προσπάθεια της Ευρώπης να αναζητήσει εναλλακτικές τροφοδοσίες ενέργειας για να πειρορίσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία οδηγούν σε βίαιη αναδιανομή εισοδήματος, ενώ την ίδια στιγμή ο πληθωρισμός ροκκανίζει την αγοραστική δύναμη. Η ΕΕ βιώνει πλέον αλληλεπικαλυπτόμενες οικονομικές κρίσεις με κεντρική την ενεργειακή.
Το infograpic δείχνει την κλίμακα του προβλήματος, χρησιμοποιώντας έναν χάρτη της περιοχής στις 28 Απριλίου, όπως παρέχεται από το FleetMon.
Όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, το λιμάνι της Σαγκάης είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο. Συνολικά, το 2021 το συγκεκριμένο λιμάνι διαχειρίστηκε 47 εκατομμύρια ισοδύναμες μονάδες 20 ποδιών (TEU, μονάδα μέτρησης για μεγέθη εμπορευματοκιβωτίων) διακινήθηκαν εκεί πέρυσι. Για να γίνει κατανοητό αυτό, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης στο Ρότερνταμ διακίνησε μόλις 15.3 εκατομμύρια TEU την ίδια χρονιά.
Το FleetMon χρησιμοποιεί τα σήματα των Συστημάτων Αυτόματης Αναγνώρισης (AIS) των πλοίων για την εμφάνιση του όγκου της κυκλοφορίας. Αυτά είναι σημαντικά στη ναυτιλία για την ανταλλαγή δεδομένων πλοήγησης μέσω ασυρμάτου.
Κάθε πλοίο άνω των 20 μέτρων πρέπει να εκπέμπει ένα σήμα AIS. Τα σήματα μεταδίδουν, μεταξύ άλλων, όνομα κλήσης, τύπο σκάφους, θέση GPS, διαστάσεις και παρόμοια δεδομένα.
You will find more infographics at Statista