Μποστά σε δευτερογενή κρίση από την προοδευτική μείωση της αποτελεσματικότητας των στρατηγικών αντιστάθμισης κινδύνου βρίσκονται οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, η οποία θα ξεσπάσει μετά το καλοκαίρι και μπορεί να επηρεάσει καταλυτικά τα αποτελέσματα του 2022, σύμφωνα με report της Moody’s , στο οποίο εξετάζονται οι στρατηγικές και η επιβάρυνση από τη διατήρηση των τιμών των καυσίμφων στα τρέχοντα επίπεδα μέχρι το τέλος του έτους και το 2023.
Σύμφωνα με το report της Moody’s οι στρατηγικές αντιστάθμισης κινδύνου μεταξύ των μεγάλων αερομεταφορέων της Ευρώπης απέχουν παρασάγκας, με τη Ryanair να έχει τον υψηλότερο δείκτη κάλυψης και τη Wizz τον χαμηλότερο. Εδιάμεσα τοποθετούνται Lufthansa, easyJet και IAG. ΤΟ report της εταιρίας αποτελεί ηχηρό καμπανάκι για τις αεροπορικές εταιρίες και την επενδυτική κοινότητα καθώς σκιαγραφεί θολά σημεία και αναδεικνύει υποβόσκουσες δυναμικές.
Το κόστος των καυσίμων αεροσκαφών έχει αυξηθεί ραγδαία τους τελευταίους 12 μήνες, με εξαιρετικά οξεία αύξηση να πυροδοτείται από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Όπως επσημαίνει η Moody’s, η Wizz Air (Wizz Air Holdings plc, Baa3 negative) είναι η πιο εκτεθειμένη στην αύξηση των τιμών των καυσίμων μεταξύ των μεγάλων ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών, ενώ η Ryanair έχει αυτήν τη στιγμή τη μεγαλύτερη κάλυψη αντιστάθμισης κινδύνου.
Μέχρι στιγμής, πάντως, οι αεροπορικές εταιρίες κατάφεραν να διαχειριστούν τις εξελίξεις στην αγορά καυσίμφων με επιτυχία, εν μέρει μέσω της αντιστάθμισης κινδύνου και εν μέρει μετακυλίοντας το κόστος στον τελικό καταναλωτή. Η ισχυρή και συμπιεσμένη ζήτηση ήταν αποτέλεσμα των μαζικών περιορισμών. Μετά την απελευθέρωση των ταξιδίων καταγράφηκε το γνωστό φαινόμενο του ελατηρίου. Οι στρατηγικέςαντιστάθμισης και η ισχυρή ζήτηση διασφαλίζουν την σταθερότητα για τους επόμενους 12 μήνες. Ωστόσο, η Moddy’s αναμένει πιέσεις στα περιθώρια εφόσον το κόστος των καυσίμων διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα μέχρι τα τέλη του 2022 και το 2023, καθώς οι επενδύσεις στην αντιστάμιση κινδύνου αδυνατίζουν τα έσοδα από τη σωρευμένη ζήτηση. Επίσης, οι αντίξοες οικονομικές συνθήκες που εντείνονται από την ενερειακή κρίση, περιορίζουν το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, τάση που αναμένεται να έχει επιπτωσεις στη ζήτηση.
Αυτό σημαίνει ότι η Ryanair, ότας η περισσότερο προσταευμένη, θα χρειαστε να αυξήσεις έως και 7% την επιβατική της κίνηση προκειμένου να διατηρήσει στην τρέχουσα κατάσταση τον ισολογισμό της. Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη για τη Wizz.
Στοιχεία για την ελληνική Aegean δεν υπάρχουν.
Το hedging και τα σενάρια