Αύξηση αλλά κατώτερη των προβλέων σημείωσαν οι λιανικές πωλήσεις στην Ευρωζώνη τον Φεβρουάριο, καθώς ο παρατεταμένα υψηλός πληθωρισμός και η επιδείνωση των των αναπτυξιακών προοπτικών περιορίζουν το διαθέσιμο εισόδημα και εντείνουν την ανασφάλεια, οδηγώντας σε μείωση δαπανών.
Οι πρώιμες ενδείξεις σπιράλ αυτοτροφοδοτούμενης ύφεσης εμφανίζονται στην οικονομία της Ευρωζώνης καθώς ο παρατεταμένα υψηλός πληθωρισμός ροκκανίζει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, ενώ οι επικείμενες αυξήσεις επιτοκίων και η ανασφάλεια για επιβράδυνση της οικονομίας στρέφουν τους καταναλωτές σε αλλαγή στάσης και στην αποταμίευση.
Οι λιανικές πωλήσεις στη ζώνη του ευρώ αυξήθηκαν κατά 0,3% τον Φεβρουάριο του 2022, μετά από άνοδο 0,2% τον Ιανουάριο και αισθητλα χαμηλότερα από τις προσδοκίες της αγοράς για άνοδο 0,6%.
Οι πωλήσεις καυσίμων αυτοκινήτων ανέκαμψαν και αυξήθηκαν κατά 3,2%, μετά από πτώση 1,8% τον Ιανουάριο, εν μέσω εκτίναξης των τιμών της ενέργειας.
Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις μη εδώδιμων προϊόντων αυξήθηκαν κατά 0,8%, κάτω από το 1,1% τον προηγούμενο μήνα και οι πωλήσεις τροφίμων, ποτών και καπνού επέκτεινε την πτώση (-0,5% έναντι -0,2%).
Ο πληθωρισμός στη ζώνη του ευρώ συνεχίζει να σπάει νέα υψηλά ρεκόρ και να αγγίζει το 7,5% τον Μάρτιο, γεγονός που επιβαρύνει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Ως αποτέλεσμα, οι λιανικές πωλήσεις είναι πιθανό να επιβραδυνθούν ακόμη περισσότερο τους επόμενους μήνες, λόγω της αβεβαιότητας που προκάλεσε ο πόλεμος στην Ουκρανία και καθώς οι καταναλωτές θα πρέπει να περικόψουν ορισμένες δαπάνες για να αντισταθμίσουν την ακριβότερη ενέργεια, τα σπίτια και τα τρόφιμα. Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5%. πηγή: EUROSTAT