Πτώση και μάλιστα απρόσμενη, καθώς οι αναλυτές ανεμεναν βελτίωση, σημείωσε ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος στη Γερμανία τον Μάρτιο, ένδειξη της εντεινόμενης αβεβαιότητας, του αντικτύπου της ουκρανικής κρίσης και του υψηλού πληθωρισμού.
Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος της GfK στη Γερμανία υποχώρησε στο -8,1 τον Μάρτιο του 2022 από -6,7 τον Φεβρουάριο και πολύ χειρότερα από τις προβλέψεις της αγοράς για -6,3, εν μέσω αύξησης των κρουσμάτων κορονοϊού στις αρχές Φεβρουαρίου και υψηλού πληθωρισμού.
Οι ελπίδες για βελτίωση των τιμών στην αρχή του έτους διαψεύστηκαν καθώς ο ρυθμός πληθωρισμού εξακολουθεί να είναι σε υψηλό επίπεδο. Ταυτόχρονα, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές ήταν πολύ καλύτερες καθώς η κυβέρνηση είχε αποφασίσει να άρει τα περιοριστικά μέτρα. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι το νέο πλαίσιο που διαμορφώνεται θα συμβάλλει στην αποκατάσταση του καταναλωτικού κλίματος.
Εάν αυτό υποστηριζόταν από μια μέτρια αύξηση των τιμών, το καταναλωτικό κλίμα θα μπορούσε τελικά να ανακάμψει ξανά μακροπρόθεσμα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ειδικός της GfK Rolf Buerkl.